چرا بازاریابی تلفنی بد، مشکل واقعی ایجاد می کند؟

چرا بازاریابی تلفنی بد، مشکل واقعی ایجاد می کند؟

امروزه، بازاریابی تلفنی، به‌ویژه در صنعت B2B، کاهش‌یافته است. در یک نظرسنجی، بسیاری از افراد گفتند که یک یا دو تجربه با بازاریابی تلفنی بد داشته‌اند.

درواقع، مردم در مورد تماس سرد نظرات خود را دارند، اما این‌طور به نظر می‌رسد، اکثریت موافق‌اند که بازاریابی تلفنی چیزی است که باید از وجود آفت یا کلیشه‌های ادبی فرسوده در آن اجتناب شود.

بااین‌حال، توجه به این نکته مهم است که بازاریابی تلفنی یک عنصر اصلی برای جذب مشتریان ایده آل، در هر کسب‌وکار B2B است.

بسیاری از مردم به دلایلی که خیلی واضح است دیدگاه مطلوبی نسبت به بازاریابی تلفنی ندارند.

یک دلیل این است که بازاریابان تلفنی، بسیار پافشاری کرده‌اند و اغلب در ساعات پیش‌بینی‌نشده‌ای، تماس گرفته‌اند.

آنچه بیشتر مردم، به‌ویژه مدیران می‌دانند این است که بازاریابی تلفنی همچنان یکی از روش‌های بازاریابی است

که باید روی آن حساب کرد و هنوز فروش تلفنی روشی است که بهترین مشتریان را جذب می‌کند،

برای شرکت‌های که بر عملکرد و بازاریابی B2B خود در بازار تأکید بیشتری دارند،

مسلماً بازاریابی تلفنی همچنان تاکتیک اصلی لید زدن در میان صنایع مختلف در سراسر طیف B2B است.

" نکاتی برای بهبود مکالمات تلفنی فروش " حتما این مطلب را با دقت بخوانید تا مشکلات بازاریابی تلفنی شما حل شود.

خوب، چرا موج بدی علیه بازاریابی تلفنی راه افتاده است؟

در اصل، ما باید با این سؤال شروع کنیم که "بازاریابی تلفنی برای چه‌کاری است؟"

ساده‌ترین پاسخ این است که به شرکت‌ها امکان جذب مشتری ایده آل و نهایی کردن فروش می‌دهد. شرکت‌ها باید نکات مؤثری را در گفتگو با مشتری خود رعایت کند.

البته هیچ راه میانبری وجود ندارد. شرکت‌هایی وجود دارند که تمایل دارند از رویه‌های معمول خارج شوند که نه‌تنها بی‌اثر، بلکه غیراخلاقی نیز هستند.

ما در این مقاله نکته هایی را توصیه می کنیم که از بروز مشکلات احتمالی در بازاریابی تلفنی جلوگیری شود.

    عدم استفاده از برنامه بازاریابی تلفنی

 از برنامه بازاریابی تلفنی استفاده کنید

چرا بازیگران هالیوود باید فیلم‌نامه بخوانند؟ کاملاً واضح است، برای کامل کردن نقشی که شخص بازی می‌کند، ابتدا باید فیلم‌نامه را بخواند.

برای شرکت‌های B2B، این شامل تهیه برنامه بازاریابی مکالمه است که به مشکلات احتمالی در طول مکالمه با مشتری از طریق تلفن، پاسخ می‌دهد. 

با برنامه‌های بازاریابی تلفنی، می‌توانید عملکرد مؤثری داشته باشید.

 

حدس نزنید، فرض نکنید

هرگز حدس نزنید که مشتری بالقوه می‌خواهد چه چیزی را بشنود. شما می‌خواهید از آموخته‌های روانشناسی خود استفاده کنید.

اما این روش‌ها در برابر تصمیم‌گیرندگان B2B که برنامه‌های فشرده دارند، مناسب نیست.

به‌جای نتیجه‌گیری کردن، صادق باشید و به مشتری احتمالی خود آنچه را که فکر می‌کنید درست است، بگویید.

 

به شکل نیازمند برای فروش نباشید

حداقل چیزی که تصمیم‌گیرندگان B2B می‌خواهند، فروش حضوری با رویکرد چهره به چهره است.

در حقیقت تصمیم‌گیرندگان دوست ندارند فردی برای خرید به آن‌ها مراجعه کند. در عوض، به‌جای بازاریاب یا فروشنده، متخصص باشید.

تصمیم‌گیرندگان می‌خواهند کسی به آن‌ها آموزش دهد و نه کسی مانند بازارهای آخر هفته محصولات و خدماتی را به آن‌ها بفروشد.

    اهداف واقعی تعیین نکنید

اهداف واقعی تعیین کنید

شرکت‌ها بیشتر به داده‌های فیزیکی اعتماد می‌کنند تا اینکه به پیچیده‌ترین جنبه‌های کسب‌وکار نزدیک شوند.

همین امر باید در مورد بازاریابی تلفنی اعمال شود. به‌جای تعیین اهداف غیرواقعی، باید هم‌زمان با مکالمه بیشتر روی چگونگی ایجاد پیام‌های اثرگذار، تمرکز کنید.

تا زمانی که هدفی در ذهن خود داشته باشید، دستیابی به این هدف و برقراری تماس مستقیم از طریق فروش تلفنی برای شما بسیار راحت‌تر خواهد شد.

 

برای سؤالات آماده باشید

این یک مکاتبه از طریق تلفن است، به این معنی که باید به‌وضوح پیامتان را منتقل کنید.

شما باید برای سؤالات احتمالی آماده شوید. مشتری دقیقاً از شما چه می‌خواهد؟

او به شما خواهد گفت و از شما سؤال می‌کند که آیا آنچه می‌خواهد شما دارید؟ شما باید بتوانید پاسخ دهید.

 

اشتیاق نشان دهید

شما در حال تماس با یک تصمیم‌گیرنده B2B هستید. شما باید از این موضوع خوشحال باشید، زیرا این به معنای کسب سود بیشتر است.

اگر احتمالاً نشان دهید که خسته شده‌اید، همه‌چیز از دست می‌رود. شما به‌سادگی به مشتری احتمالی، دلیل می‌دهید که شمارا رد کند.

    برای پیگیری تماس نگیرید

برای پیگیری تماس بگیرید

قبل از اینکه تلفن را قطع کنید، باید بدانید که آیا مشتری احتمالی دوست دارد درباره شرکت شما اطلاعات بیشتری کسب کند.

ممکن است تماس بعدی وجود نداشته باشد، بنابراین وقتی می‌گویید قرار است برنامه‌ای تنظیم کنید، به آن پایبند باشید.

مشتریان بالقوه شما می‌خواهند آگاهانه تصمیم بگیرند. اگر پیگیری نکنید به مشتری اجازه می دهید به یک فرصت بهتر و پیشنهاد‌های دیگر فکر کند.

اگر پیگیری کنید می‌توانید به‌راحتی یک یا دو مشتری را داشته باشید.

 

دیدگاه کاربران (0)