تماس با ما
18:00 - 09:00
چرا بازاریابی دیجیتال برای کسب‌وکارهای کوچک مهم است؟
۱۳۹۹-۰۸-۲۰ 0

بازاریابی دیجیتال

چرا بازاریابی دیجیتال برای کسب‌وکارهای کوچک مهم است؟

هنگامی‌که کسب‌وکارهای کوچک راه‌اندازی می‌شوند، تمرکز آن‌ها اغلب بر این است که چگونه اولین گروه مشتریان خود را جذب کنند. آن‌ها می‌توانند با اشکال سنتی تبلیغات، مانند تبلیغات چاپی و کوپنی یا حتی علائم بزرگ کنار جاده‌ای، اعتماد ایجاد کنند. آن‌ها می‌توانند اعتماد ایجاد کنند، چون می‌دانند محصول یا خدمات مناسبی را ارائه می‌دهند، فقط وقت آن است که مشتریان با آن‌ها تماس بگیرند. اگرچه این استراتژی می‌تواند به مشاغل تجاری منجر شود، اما راه بهتر و آسان‌تری وجود دارد.
مشاغل کوچک، باید چشم‌انداز بازار بزرگ آنلاین را در نظر بگیرند. هیچ تجارت کوچکی، هرچقدر هم که نو باشد، نباید این بازار گسترده را نادیده بگیرد.

مزایای بازاریابی آنلاین
گروهی از مشتریان بالقوه که آنلاین هستند، گروه بسیار بیشتری از افراد هستند که احتمالاً شما قادر به جذب محلی آن‌ها هستید. با استفاده از بازاریابی دیجیتال، می‌توانید مخاطبان زیادی را به روشی جذب کنید که هم مقرون‌به‌صرفه باشد و هم قابل‌اندازه‌گیری باشد.
از دیگر مزایای بازاریابی آنلاین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
. توانایی تعامل با مشتریان بالقوه و یادگیری دقیقاً آنچه مشتریان به دنبال آن هستند.
. توانایی دستیابی به یک بازار جهانی
. می‌توانید نسبت به روش‌های سنتی بازاریابی، پس‌انداز کرده و با هزینه کمتر به مشتری بیشتری برسید.
. مخاطبان خود را بشناسید و اجازه دهید آن‌ها شخصیت شمارا بشناسند، این می‌تواند به ایجاد وفاداری به برند کمک کند.
. می‌توانید بلافاصله پاسخ‌های تلاش‌های بازاریابی خود را پیگیری کنید.

آیا بازاریابی دیجیتال را به تأخیر می‌اندازید؟
چرا ترجیح می‌دهید وقت و تلاش خود را در بازاریابی دیجیتال بگذارید؟ صاحبان مشاغل کوچک مختلف، می‌توانند دلایل مختلفی را برای جلوگیری از این شکل بازاریابی ارائه دهند، اما در پایان، تعلل هنوز یک تأخیر است.
مشاغل کوچک گاهی اعتقاددارند که وقت و هزینه‌ای برای رقابت آنلاین ندارند. آن‌ها فکر می‌کنند فقط می‌توانند از پس بسیاری از چالش‌ها برآیند و به‌طورکلی هنوز در حال یادگیری ریزه‌کاری‌ها هستند. بسیاری از آن‌ها ممکن است ترجیح دهند که چیزها را به‌آرامی بپذیرند و به یک یا دو شکل اساسی تبلیغات پایبند باشند، با این فرض که تجارت آن‌ها با گذشت زمان رشد کند.
آن‌ها حتی ممکن است فکر کنند که بهترین استراتژی فقط صبر برای حضور مشتری است. ازآنجاکه آن‌ها یک تجارت کوچک هستند، ممکن است فکر کنند فقط به تعداد کمی مشتری نیاز دارند.
این رویکرد مؤثری نیست. هیچ‌وقت تضمینی وجود ندارد که تجارت شما دقیقاً همان‌طور که وجود دارد مشتری را به خود جلب کند و حتی اگر هم باشد، ممکن است به‌اندازه نیاز، مشتری برای سودآوری کسب‌وکار خود جذب نکنید.

مشتریان شما آنلاین هستند

مشتریان شما آنلاین هستند

اگر از بازاریابی دیجیتال اجتناب کرده‌اید، به این دلیل است که فکر می‌کنید فقط آماده نیستید. آیا فکر می‌کنید برای تأسیس شرکت خود فقط به زمان کمی نیاز دارید و سپس زاویه بازاریابی دیجیتال را درک خواهید کرد؟

مشکل این روش این است که مشتریان و چشم‌اندازهای شما از قبل آنلاین هستند. همین‌الان. امروز. این احتمال وجود دارد که آن‌ها در حال حاضر به دنبال مشاغلی مانند شما هستند اما اگر نتوانند به‌راحتی شمارا پیدا کنند، احتمالاً شخص دیگری را انتخاب می‌کنند.

امروزه مردم به این شکل تجارت می‌کنند. وقتی کسی به تجارت شما علاقه‌مند‌است، خواه به‌طورکلی در جایگاه شما باشد یا در مورد نام تجاری شما کنجکاو باشد، اولین کاری که او انجام می‌دهد این است که به‌صورت آنلاین تحقیق کند و ببیند چه چیزی در مورد شما می‌تواند کشف کند.

آن‌ها انتظار دارند در یک وب‌سایت و حضور در شبکه‌های اجتماعی، شمارا در آنجا پیدا کنند. آن‌ها ممکن است به دنبال بازخورد باشند تا بتوانند بفهمند دیگران در مورد شرکت شما چه می‌گویند و آیا مکان خوبی برای انجام تجارت است.

اگر مشتری بالقوه نتواند شمارا آنلاین پیدا کند، ممکن است نتیجه بگیرند که تجارت شما مشروع به نظر نمی‌رسد. یک احتمال بسیار خوب وجود دارد که بسیاری از این مشتریان بالقوه تصمیم بگیرند که کار شمارا جدی نگیرند و به‌سرعت به‌جای دیگری منتقل شوند و وقتی آن‌ها این تصمیم را گرفتند، بعید است که برگردند.

رقبای شما آنلاین هستند

رقبای شما آنلاین هستند

برای موفقیت در کسب‌وکارتان باید به کاری که رقبا انجام می‌دهند توجه کنید و از آن‌ها بیاموزید. به رقبای خود فکر کنید نه‌فقط به‌عنوان شخصی که قصد دارید او را کتک بزنید بلکه به‌عنوان افرادی که چیزی برای آموختن به شما دارند، فکر کنید.

هنگامی‌که به کاری که رقبا انجام می‌دهند نگاه می‌کنید، درباره اینکه چه عواملی مؤثر است و چه عواملی مؤثر نیستید. به‌احتمال‌زیاد، مهم نیست که در چه نوع شغلی فعالیت می‌کنید، رقبای شما حضور شبکه‌ای ایجاد کرده‌اند. آن‌ها از چه نوع محتوایی استفاده می‌کنند؟ آیا آن‌ها وبلاگ می‌نویسند یا از گرافیک و فیلم‌های زیادی استفاده می‌کنند؟

چگونه آن‌ها با نام تجاری خود ارتباط برقرار می‌کنند و چه چیزی آن‌ها را منحصربه‌فرد می‌کند؟ آن‌ها چقدر با مخاطب درگیر می‌شوند؟ فکر می‌کنید می‌توانید بهتر عمل کنید؟ اگر در دنیای دیجیتال رقابت نکنید نمی‌توانید.

اگر مشتریان بالقوه شما شروع به جستجوی مشاغلی مشابه تجارت شما کنند و موفق به یافتن وب‌سایت رقبای شما شوند، اما کسب‌وکار شمارا پیدا نکنند، تجارت شما حتی فعال نیست. افراد احتمالی شما نمی‌توانند شمارا انتخاب کنند، اگر از شما اطلاع نداشته باشند. در این سناریو، رقبای شما چه از یک وب‌سایت مؤثر و چه از یک پیام واضح استفاده کنند، کمی جلوتر از شما هستند.

در دسترس مشتریان خود باشید

در دسترس مشتریان خود باشید

واضح است که، در دنیای دیجیتال امروز، اولین مکان، فضای آنلاین است که مصرف‌کننده عادی هرآن چه را که می‌خواهد، در آن دنبال می‌کند. هر محصول یا خدمتی را که جستجو می‌کنند، به‌احتمال‌زیاد جستجوی خود را با Google شروع می‌کنند. اگر به‌هیچ‌وجه حضور آنلاین نداشته باشید، پیدا نخواهید شد و نمی‌توانید رقابت کنید.

اگر حضور آنلاین داشته باشید اما رقبای شما راحت‌تر پیدا شوند و اولین باشند، ممکن است هنوز پیدا نشوید. علاوه بر ایجاد یک وب‌سایت، آموزش بهینه‌سازی موتور جستجو، استراتژی است که می‌تواند به شما کمک کند جلوتر از رقبای خود حرکت کنید، فقط وقتی به‌عنوان اولین نام، تجارت شما به یک مشتری بالقوه در جستجوی گوگل با کلمات کلیدی معرفی شوید.

سؤالات ساده‌ای که ممکن است مشتریان بالقوه شما بخواهند سریع به آن‌ها پاسخ دهند، باید به‌راحتی در اینترنت پیدا شوند، مانند مکان شما، ساعات کاری و تخصصی که دارید. با نگاهی به وب‌سایت و وب سایت‌های رقبا در کنار هم، چشم‌انداز شما باید بتواند ساعت‌ها، قیمت‌ها، پیشنهاد‌های ویژه و موارد دیگر را با یکدیگر مقایسه کند.

به همین دلیل ضروری است که بدانید رقبای شما چه می‌کنند. چشم‌انداز شما در حال حاضر هم شما و هم رقبا را آزمایش می‌کند. آن‌ها در حال مقایسه شما با یکدیگر هستند. چه چیزی پیدا می‌کنند؟

اجازه دهید مشتری‌ها به شما مراجعه کنند

بازاریابی دیجیتال را به‌عنوان راهی برای دستیابی به دسترسی افرادی که می‌خواهید برای ارائه محصولات و خدمات خود به آن‌ها دسترسی پیدا کنید، در نظر بگیرید. دامنه تجارت شما می‌تواند فراتر از دیوار شما باشد. فقط با قناعت به دیدگاه‌های محلی می‌توانید مخاطبان بسیار بیشتری، نسبت به آنچه احتمالاً می‌توانید، جذب کنید.

با حضور در شبکه، کسب‌وکار شما حتی در صورت بسته بودن برای کسب‌وکار آزاد است. می‌توانید فضایی را ایجاد کنید که در هر ساعت از شبانه‌روز مشتریانتان بتوانند به شما مراجعه کنند.

در صورت راحتی، مشتریان و مشتریان بالقوه می‌توانند برای شما ایمیل سؤالات ارسال کنند، خرید کنند و موجودی شمارا مشاهده کنند. مشتریان بالقوه‌ای که راهی برای رسیدن به شما ازنظر جسمی ندارند، می‌توانند با شما تجارت کنند، خواه ازنظر ناتوانی، حمل‌ونقل یا فقط دور از محل زندگی، محدود شوند.

مخاطبان هدف خود را بشناسید

مخاطبان هدف خود را بشناسید

بازاریابی دیجیتال به شما امکان می‌دهد تا با چشم‌اندازهای خود درگیر شوید. به‌تدریج می‌توانید با آن‌ها و آنچه امیدوارند پیدا کنند آشنا شوید. می‌توانید مکالمه‌ای را در شبکه‌های اجتماعی یا وبلاگ شروع کنید. یک نظرسنجی انجام دهید یا سعی کنید آن‌ها را بشناسید. به نظرات یا پاسخ‌های آن‌ها به نظرسنجی‌ها توجه کنید.

از طریق تعامل دیجیتال با مردم، می‌توانید بدانید که آن‌ها به دنبال چه چیزی هستند. درد آن‌ها کجاست؟ چه چیزی آن‌ها را در شب نگه می‌دارد؟ چه راه‌حل‌هایی می‌توانید به آن‌ها ارائه دهید؟ به‌جای تلاش برای حدس زدن، بازاریابی دیجیتال به شما امکان می‌دهد ابزارها و روش‌هایی را شناسایی کنید که مشتریان شما واقعاً چه کسانی هستند.

به‌این‌ترتیب شما می‌توانید با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. شما خیلی بیشتر از یک تجارت می‌شوید. شما به یک شریک قابل‌اعتماد تبدیل می‌شوید. مردم بسیار بیشتر از شرکت‌هایی که قبلاً از آن‌ها خرید کرده‌اند، خرید می‌کنند.

اشکال کمی از تبلیغات، به‌اندازه بازاریابی دیجیتال مقرون‌به‌صرفه است. مشاغل کوچک معمولاً سعی می‌کنند تا حد ممکن با بودجه اندک به موفقیت برسند. بسیاری از اشکال بازاریابی دیجیتال به شما امکان می‌دهد با نام تجاری خود ارتباط برقرار کنید و مخاطبان گسترده‌ای را به دست آورید، حتی اگر بودجه شما بسیار محدود باشد.

در مقایسه با تبلیغات در تلویزیون، رادیو یا پست مستقیم، هزینه‌های بازاریابی دیجیتال به‌طور قابل‌توجهی کمتر و درعین‌حال به مخاطبان بسیار بیشتری می‌رسد. بازاریابی دیجیتال به ارتقا تجارت کوچک شما کمک می‌کند و کمک می‌کند شانس موفقیت بیشتری، در تجارت داشته باشید.

پیام بگذارید

آرشیو