چرا باید کسب‌وکارتان را به توییتر بیاورید؟

چرا باید کسب‌وکارتان را به توییتر بیاورید؟

اهمیت توییتر در کسب‌وکار بسیار زیاد است و امروزه خیلی از برندهای بزرگ استراتژی های مختلفی را برای حضور در این شبکه اجتماعی برنامه ریزی می کنند.

توییتر یک پلتفرم رسانه اجتماعی است که دسترسی میلیون‌ها کاربر را امکان‌پذیر می‌کند. کسب‌وکارهایی که این کاربران را به‌عنوان مشتریان بالقوه می‌بیند و به روشی مناسب برای آن‌ها بازاریابی می‌کند، به میزان زیادی در معرض دید قرار می‌گیرد.

استفاده از پلتفرمی مثل توییتر، به کسب‌وکارها روشی مقرون‌به‌صرفه، جهت تعامل با مشتریان ارائه می‌دهد.

این رسانه به آنها امکان دسترسی به مخاطبانی از سراسر جهان را می‌دهد و درعین‌حال فرصتی برای تعامل با مشتریان به‌جای تبلیغ مداوم محصولات و خدمات، فراهم می‌کند.

وقتی یک کسب‌وکار در توییتر حضور پیدا می‌کند، مصرف‌کنندگان می‌توانند به‌عنوان سفیران آن برند عمل کنند. این برند می‌تواند رقبا را زیر نظر داشته باشد و برای مقابله با هر مشکل، سریعاً وارد عمل شود.

طبق گفته توییتر، دلیل اصلی استفاده مردم از این پلتفرم، «کشف چیزهای جدید و جالب» است.

آیا کسب‌وکار شما می‌تواند همان «چیز جدید و جالبی» باشد که کاربران به دنبال آن هستند؟ در این مقاله به 10 علت استفاده از توییتر برای یک تجارت اشاره شده است:

1.بازاریابی رایگان

به گفته نورمن وینسنت پیل: «جیب‌های خالی هیچ‌کس را عقب نمی‌اندازد، فقط سرهای خالی و قلب‌های تهی می‌توانند چنین کنند».

وقتی صحبت از بازاریابی رسانه‌های اجتماعی می‌شود، به پول نیاز ندارید، فقط نیازمند ذهنی خلاق و باز برای آزمودن چیزهای جدید هستید.

ایجاد یک حساب کاربری تجاری در توییتر، کاملاً رایگان است و در صورت استفاده مؤثر می‌تواند برای کسب‌وکار شما درآمد زیادی فراهم کند.

2.پیگیری ترندها و اخبار

علی‌رغم اینکه اخبار جعلی در رسانه‌های اجتماعی بسیار زیاد است، توییتر همچنان یکی از منابع اصلی برای اطلاع‌رسانی از امور جاری در جامعه مدرن است.

با کمک این رسانه، از اینکه مردم جهان یا منطقه شما درباره چه چیزی صحبت می‌کنند، مطلع می‌شوید و می‌توانید از این ترندها به نفع خود و برای کسب مخاطبان جدید و بزرگ استفاده کنید.

مراقب هشتگ‌هایی که می‌توانید با کسب‌وکارتان مرتبط کنید، باشید. در این صورت می‌توانید بامحتوا و زمان‌بندی مناسب، به هزاران نفر دسترسی پیدا کنید.

3.خدمات مشتری

تعاملات خدمات مشتری در توییتر، از سال 2015 بیش از 250 درصد افزایش‌یافته است.

اگر کسی بخواهد چیزی در مورد محصولات و یا خدمات شما بیابد، به‌احتمال زیاد قبل از راه‌های ارتباطی سنتی‌تر، به صفحه تجاری توییتر شما سر می‌زند.

مطمئن شوید که مشتریان فعلی و بالقوه را، در جایی که به دنبال شما هستند، ملاقات می‌کنید.

از طریق ارائه خدمات به مشتریان از طریق توییتر، می‌توانید در زمان و هزینه کسب‌وکار خود و همچنین افرادی که سؤالاتی دارند،  صرفه‌جویی کنید.

4.آگاهی از برند

توییتر یکی از پرجمعیت‌ترین کانال‌های رسانه‌های اجتماعی است و غفلت از آن به این معنی است که به طور بالقوه دسترسی به هزاران مشتری فعلی و بالقوه را از دست خواهید داد.

محتوایی تولید کنید که به برند شما کمک کند، و با استفاده از ترندها و اخبار کنونی، کسب‌وکار خود را به‌عنوان یک متخصص در زمینه مربوطه معرفی کنید.

می‌توانید با استفاده از ترکیبی از محتوای طبیعی، تبلیغات توییتر، توییت‌های تبلیغاتی و بازاریابی هشتگ، به این هدف دست پیدا کنید.

5.هدایت ترافیک کاربران به سمت وب‌سایت خود

تقریباً تمام ارتباطات بازاریابی شما باید به‌نوعی به هدف اصلی شما برگردد که در بیشتر موارد این هدف، افزایش درآمد است.

با ارسال محتوای جذاب و استفاده از توییتر برای تبلیغ کسب‌وکارتان، می‌توانید افراد را به سرمایه‌گذاری بر روی محصولات و یا خدمات خود سوق دهید.

فقط یک ساعت زمان صرف نوشتن در وبلاگ کرده‌اید؟ مطمئن باشید که با ارسال آن به توییتر، تعداد خوانندگان را به حداکثر می‌رسانید.

حتی می‌توانید از جستجوی هشتگ توییتر برای تعیین محتوای بعدی خود استفاده کنید، و مطمئن شوید که برند توییتر شما همگام با هشتگ‌های روز است.

همین امر در مورد محصولات جدید، خدمات و به‌روزرسانی‌های شرکت نیز صدق می‌کند.

6.مشغول شدن با مشتریان

71 درصد از مصرف‌کنندگانی که تجربه خوبی از خدمات رسانه‌های اجتماعی با یک برند داشته‌اند، احتمالاً آن را به دیگران توصیه می‌کنند. روابطی را که با مشتریان خود دارید تقویت کنید تا به هدفتان نزدیک شوید.

یکی از بهترین کارهای توییتر تعامل با مشتریان است.

تشکر از آنها برای وفاداری‌شان، پرسیدن سؤال و به‌اشتراک‌گذاری توییت‌هایشان، حضور شما را به آنها یادآوری می‌کند، وفاداری به برند را موجب می‌شود و به این طریق می‎توانید خود را به عنوان تجارتی که واقعاً به مشتریان خود اهمیت می‌دهد، تبلیغ کنید.

همچنین می‌توانید محصولات و خدمات خود را با پرسش از مشتریان در مورد تجربیاتشان با شما و تشویق به توصیفات و نظرات، توسعه دهید.

اگر در حال پروراندن ایده یک محصول جدید هستید، مشتریان بسیار خرسند خواهند شد اگر آنها را در این فرایند با خود همراه کنید. این روش به شما کمک می‌کند تا قبل از انتشار رسمی، آن محصول را کامل کنید.

7.مدیریت اعتبار

توییتر فرصتی را در اختیارتان قرار می‌دهد تا بر آنچه را که مردم در مورد برند، محصول یا خدمات شما می‌گویند نظارت کنید.

با جستجوی منظم نام تجاری خود، می‌توانید افرادی را پیدا کنید که در مورد شما صحبت می‌کنند، حتی اگر نام کاربری شما را تگ نکنند.

این موضوع به شما این امکان را می‌دهد تا برند خود را بر اساس نیازهای مصرف‌کنندگان فعلی و بالقوه توسعه دهید و همچنین ترندهای جدید و بازارهای هدف را کشف کنید.

8.ترویج سایر شبکه‌های اجتماعی

به دنبال افزایش فالوورهای خود در لینکدین، فیس‌بوک یا دیگر شبکه‌های اجتماعی هستید؟ چرا افراد را از طریق توییتر به این حساب‌ها هدایت نمی‌کنید؟

از طریق هشتگ‌های مرتبط و پرطرف‌دار، می‌توانید افرادی را که ممکن است به کسب‌وکار شما علاقه‌مند باشند پیدا کنید و آنها را تشویق کنید تا شما را در تمام حساب‌های رسانه‌های اجتماعی‌تان دنبال کنند.

با این کار می‌توانید آگاهی از برند و وفاداری مشتری را افزایش دهید.

ممکن است متوجه شوید که فروش بیشتری از طریق فیس‌بوک انجام دهید یا مکالمات بیشتری را در لینکدین آغاز ‌کنید، اما توییتر می‌تواند ابزاری عالی برای آگاهی از برند باشد.

9.نظارت بر رقبا

در صنایع رقابتی، یک موضوع مثبت درباره توییتر، امکان نظارت بر فعالیت کسانی است که محصول یا خدمات مشابه شما را ارائه می‌دهند.

به‌این‌ترتیب، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که کسب‌وکارتان گزینه‌ای مناسب برای مصرف‌کنندگان و یا مشتریان بالقوه هست یا خیر.

آیا  هستند کمپین‌هایی که رقبای شما آن‌ها را راه‌اندازی کرده‌اند و شما می‌خواهید آن را تکرار کرده و یا بهتر از آن را انجام دهید؟

شاید آنها در شرف عرضه محصول جدیدی هستند که می‌تواند مزیت رقابتی را به آنها بدهد؟ می‌توانید مطمئن باشید که توییتر ابزاری عالی برای پیگیری هرآنچه که رقبایتان انجام می‌دهند، است.

10.وایرال‌شدن

هدف اولیه بسیاری از کسب‌وکارهایی که به‌تازگی در توییتر شروع به کار کرده‌اند، وایرال‌شدن است.

می‌توانید برای کسب تعامل بالا و انداختن نام برندتان بر سر زبان‌ها، روی توییتر حساب کنید و با زمان‌بندی مناسب، محتوا، رسانه و تفکر خلاق به این هدفتان جامه عمل بپوشانید.

مهم است که به‌خاطر داشته باشید که وایرال‌شدن، نباید هرگز هدف نهایی شما باشد. اگر این یکی از اهداف شماست، مطمئن شوید که به دلایل درست وایرال می‌شوید.

سخن آخر

توییتر باید مانند هر ابزار بازاریابی دیگر، توسط افرادی که در رابطه‌ با بازاریابی رسانه‌های اجتماعی آموزش‌دیده‌اند استفاده شود. ممکن است نام تجاری شما از یک توییت اشتباه، آسیب جبران‎ناپذیری را متحمل شود.

کاری که در توییتر انجام می‌دهید، تعیین می‌کند که چه منفعتی از آن به دست آورید. انتشار پیام‌های یک‌طرفه چندان اجتماعی نیست و مخاطب را درگیر نمی‌کند.

هر فرصتی برای گسترش آگاهی از برندتان، ارزش بررسی را دارد و توییتر می‌تواند مسیر دیگری برای کسب‌وکار کوچک شما فراهم کند تا مشتریان فعلی و بالقوه را به خود جذب کند.

منبع1

منبع2

دیدگاه کاربران (0)