
کوچینگ و پیشرفت کارمندان
امروزه کوچینگ کارمندان یکی از ابتداییترین قدمها برای پیشرفت سازمان و کارکنان است. کوچینگ به کارمندان این فرصت را میدهد تا مهارتهای موردنیاز برای پیشرفت در سازمان خود را بیاموزند.
بر اساس آمار گالوپ فقط 15 درصد از کارمندان واقعاً در کارشان تعامل دارند. پس یعنی آن 85 درصد باقیمانده هیچ فکر و خلاقیتی ندارند؟ یا خودخواسته دست از تعامل برداشتهاند و مدام منتظر هستند که ساعت کاریشان تمام شود؟ با توجه به این دادهها، رهبران و مدیران خیلی مطمئن نیستند که این قطار آشفته توسعه کارکنان را چطور هدایت کنند و کارمندان از تمام فرصتهای پیشرفتی که دارند باخبر نیستند، و این یعنی مسیر مشخص نیست!
در کوچینگ کارمندان معمولاً کارمند هدفی را مشخص میکند و با همکاری و برقراری جلسات کوچینگ نقشه عملی برای دستیابی به هدف مشخص تنظیم میشود. در کوچینگ کارمندان کوچها از کارمندان حمایت میکنند و چارچوب مشخصی برای کار تعیین میکنند. کارمندان نیز با بهکارگیری مهارتها، اغلب متوجه پیشرفت سریعشان میشوند.
مدرس دوره کوچینگ و پیشرفت کارمندان، خانم لیزا گیتس، کوچ رهبری و مذاکره است. او بهواسطه مراجعینش که اغلب مدیران بودهاند، متوجه یک الگو شده است. یک: زیاد بودن مدیریت ذرهبینی و دوم: اعتقاد به اینکه راهنمایی، مشاوره و کوچینگ با هم فرقی ندارند.
در دوره کوچینگ و پیشرفت کارمندان متوجه میشوید که راهنمایی، مشاوره و کوچینگ با هم متفاوت هستند. در این ویدان تفاوت کوچینگ و جهت دادن را بهوضوح یاد میگیرید. شیوههای ساده کوچینگ را فرا میگیرید و با ابزارهایی جهت افزایش بهرهوری و بهبود نتایج و کمک به رشد و شکوفایی افرادتان آشنا میشوید. این دوره به شما کمک میکند که دست از انجام کارهای سنگین بردارید و وقتتان را برای امور مهم خالی کنید. همچنین این دوره کمک میکند بتوانید به افرادتان شفافیت و رشدی که تشنه آن هستند را بدهید.

