
اصول بازاریابی | تقسیمبندی مشتریان
حدود 20 درصد افراد جامعه معمولاً درآمدهای بسیار بالایی دارند، اگر میخواهید این افراد محصول شما را بخرند یا به هدف شما کمک مالی کنند. بهتر نیست بدانید کجا زندگی میکنند؟ چه محصولاتی میخرند یا چطور برای خرید تصمیم میگیرند؟
منظور از بخشبندی مشتریان این است که بفهمید مشتریان شما چه کسانی هستند و چطور آنها را بخشبندی کنید. صرفنظر از اینکه در چه کسب و کاری هستید یا سازمانتان در چه زمینهای کار میکند، درک اینکه مشتری شما چه کسی هست و چطور رفتار میکند، مهم است.
بخشبندی مشتریان به معنی تقسیمبندی مشتریان به گروههای مشخص است تا بتوانید آنها را با پیامهای بازاریابی و فروشتان هدف قرار بدهید.
تقسیمبندی مشتری دارای مزایای مختلفی است که بر تصویر و درآمد برند شما تأثیر مثبت میگذارند. تقسیمبندی مشتری باعث افزایش نرخ حفظ و نگهداشت مشتری میشود. تقسیمبندی مشتریان شما را قادر میسازد تا مستقیماً با آنها ارتباط برقرار کنید. هدف اصلی تقسیم مشتری این است که محصولات خود را بر اساس نیازهای مشتریان تنظیم کنید. این تجربه شخصی به ایجاد یک رابطه طولانیمدت با مشتری کمک میکند و حسن نیت برند شما را نمایش میدهد.
مدرس دوره تقسیمبندی مشتریان دوگ لاد است. او بیشتر از 30 سال است که در حال تدریس و نوشتن و کار و مشاوره با شرکتهای سراسر جهان است.
در این دوره شما با روشهای مختلف بخشبندی مشتریان مثل جغرافیا، جمعیتشناسی، فرهنگ، رفتارها، میزان استفاده از روانشناختی (نحوه تفکرشان) آشنا میشوید. شما در این دوره یاد میگیرید چطور شخصیت مشتریها را شکل دهید تا به سازمانتان در ایجاد زبان مشترک درباره بینشهایی که برای اهداف مشتری دارید، کمک کند. حتی ممکن است به کمک این دوره مقداری دید شرکتها نسبت به خودتان را درک کنید. این دوره شامل ابزارها و فایلهای تمرینی است که میتوانید آنها را دانلود کنید و کار با آنها را شروع کنید.

