اصول فروش اجتماعی: استفاده از محتوا برای تحریک مخاطب

فروش فقط جابه‌جایی پول بابت محصول یا ارائه خدمات نیست، برای اینکه بتوانید یک مشتری را به خط پایان برسانید، باید یک فروشنده زرنگ باشید. در اقتصاد امروزه که به‌طور مداوم در حال تغییر است، زرنگ بودن شامل استفاده از شبکه‌های اجتماعی و اینترنت برای برقراری ارتباط با مشتری هم می‌شود. به‌طور متوسط 75 درصد خریداران و افرادی که محصولات و خدمات خود ر می‌فروشند، از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

در طول گذشت زمان، رابطه بین فروشنده و خریدار پیشرفت خواهد کرد. فروشنده‌های امروزی باهوش‌تر هستند و در شبکه‌های اجتماعی جستجو می‌کنند تا گزینه‌های بیشتری برای فروش داشته باشند. بنابراین شما به‌عنوان فروشنده، باید روش کار خود را تغییر دهید. همین باعث می‌شود که مفهوم فروش مدرن را داشته باشیم.

چه‌کار باید انجام دهید تا بین خودتان و رقیبتان فاصله ایجاد کنید؟ درحالی‌که باید بر روی مشتریان بالقوه و بالفعلتان تأثیر بگذارید، با به اشتراک گذاشتن محتوای قانع‌کننده، محتوایی که شما در شبکه‌های اجتماعی‌تان می‌گذارید و می‌تواند بر روی مکالمات آینده کاری و طرز ایجاد رابطه تأثیر بگذارد.

در دوره اصول فروش اجتماعی، استفاده از محتوا برای تحریک مخاطب، دونا الکساندر، مدرس این دوره، از اهمیت به اشتراک گذاشتن محتوا و تأثیرش بر روی فروش فعلی شما صحبت می‌کند. در این دوره، اهمیت ایجاد یک برند آنلاین برای فروش بیشتر، درک اهمیت رهبری فکری، چگونگی شناخت هدف خریدار، درک منافع خریدار و شناسایی روش‌های مختلف برای تعامل آنلاین را می‌آموزید.

افرادی که محتوا تولید می‌کنند لزوماً نمی‌دانند چگونه آن را به بازار عرضه کنند. ممکن است، کسانی هم که می‌دانند چگونه آن را به بازار عرضه کنند، در بیشتر موارد مهارت تولید محتوا را نداشته باشند. این دو باهم، یک چرخه ایجاد می‌کنند که از طریق بازخوردهای مداوم می‌توانید در کارتان بهبود ایجاد کنید. سپس محتوا را به بازار عرضه نمایید، بینش جدیدی از مخاطب و مخاطبان خود کسب کنید و دوباره چرخه را با داده‌های بهبودیافته شروع نمایید.

برای تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی به یک راهکاری قدرتمند نیازاست تا بتوان از طریق بررسی و تحلیل رفتار مخاطب‌ها، علاقه‌مندی‌ها، سلیقه، جنسیت و دیگر موارد، محتوایی متناسب و درخور کاربرها تولید و به موفقیت در شبکه‌های اجتماعی دست پیدا کرد. محتوایی که در شبکه‌های اجتماعی تولید می‌شود، تأثیر فوق‌العاده‌ای بر رشد یک کسب‌وکار خواهد گذاشت.

 

علاوه بر اینکه تولید محتوا نیازمند برنامه‌ریزی است، باید محتواها را بر اساس خلاقیت و ایده‌های بکر تولید کنیم. محتوایی که تولید می‌کنیم باید بتواند جوری با کاربر ارتباط برقرار کند و ذهن او را بکار بگیرد که احساس کند این محتوا به‌طور اختصاصی برای وی تنظیم‌شده است. در دوره اصول فروش اجتماعی، استفاده از محتوا برای تحریک مخاطب، با تکنیک‌های ایجاد محتوای جذاب برای اثرگذاری بر روی مشتریان بالقوه و تبدیل آن‌ها به خریدار آشنا می‌شوید.

محتوای جذاب، نقش مؤثری در اعتمادسازی مشتریان به کسب‌وکار شما دارد. هرچقدر محتوا جذاب‌تر باشد. مخاطبان، ارزش بیشتری برای مطالب شما قائل خواهند شد و از تخصص شما بیشتر استفاده می‌کنند. از طریق تولید محتوا، می‌توان راهی برای مکالمه با مشتریان و آگاه نگه‌داشتن آن‌ها در مورد محصولات یا خدمات ارائه داد و مخاطبان و مشتریان وفاداری را جذب کرد. مخصوصاً برای شرکت‌هایی که از محتوا به‌عنوان یک ابزار بازاریابی استفاده می‌کنند، مهم است که بدانند چگونه بر روی محتوای خود سرمایه‌گذاری کنند تا نسبت به رقبایشان متمایز شوند و به کارآمدترین و مؤثرترین نتایج مطلوب دست یابند.

 

 

5
درس
7
فایل
21
دقیقه
17000 تومان

اساتید دوره

دونا الکساندر

دونا الکساندر مدیر برنامه‌ی جهانی در LinkdIn است و تخصص اودر ارائه‌ی راه‌حل‌های آموزش و فروش است.
دونا الکساندر بر روی ایجاد رابطه و کشفِ راه‌های جدید به سوی موفقیت متمرکز است. در حال حاضر، او یکی از مشاوران مورد اعتماد گروه InStruct است که یک برنامه‌ی آموزشی درمورد ابزارِ LinkedIn Sales Navigator را مدیریت می‌کند. او بر روی تعریفِ نیازهای مشتری، مدیریت اجرای پروژه، پشتیبانی برای شروع و سازگاری بیشتر با ویژگی‌های Sales Navigator متمرکز است. دونا در فروشِ اجتماعی، مدیریت موفق مشتری و راه‌حل‌های آموزش مشتری مهارت دارد. 

دوره های پیشنهادی

person
mail