اصول بازاریابی شرکتی یا B2B
پیش گفتار
آنچه در این دوره خواهیددید.
مقدمه
خوش آمدید
استفاده از فایل های تمرین
اصول بازاریابی کسب و کار به کسب و کار یا B2B
تعریف بازاریابی کسب و کار به کسب و کار یا B2B
درک چگونگی تکامل یافتن بازاریابی کسب و کار با کسب و کار
دانستن نقش بازاریاب کسب و کار به کسب و کار
روابط بین بازاریابان و بخش فروش کسب و کار به کسب و کار را به حداکثر برسانید
تعیین اهداف
درک اهمیت اهداف
نوشتن انواع مختلف هدف
دریابید از کدام اشتباهات باید پرهیز کنید؟
سنجش نتایج بر اساس اهداف
درک بازار فروش
درک طبقه بندی شما
شناسایی بازار رقابتتان
پیش بینی روندهای آینده
تعیین نحوه رقابت با سایر رقبا در طبقه خود
توسعه یک استراتژی بازاریابی
درک اهمیت نگارش یک استراتژی بازاریابی
شناخت اجزای خاص مربوط به روابط کسب و کار با کسب و کار در یک استراتژی بازاریابی
توسعه پرسوناهای خریدار
نوشتن یک خلاصه خلاقانه
توسعه تاکتیک ها
درک اهمیت مدیریت روابط با مشتریان
سنجش و بهینه سازی
انسانی بودن
درک عصر بازاریابی انسان به انسان (H2H)
نتیجه گیری
گام های بعدی
به بررسی شگردها و راهبردهایی بپردازد که کمک تان می کنند خدمات و محصولات تان را به نحو موثری به سایر بنگاه های تجاری عرضه کنید. در این دوره، دینا شاپیرو مبانی بازاریابی بنگاه به بنگاه (B2B) را به دقت توضیح داده و اطلاعاتی که برای ایجاد بازاریابی مرتبط و تاثیرگذار برندهای B2B لازم است را در اختیارتان می گذارد. دینا موارد تعریف کننده ی بازاریابی B2B و تفاوتش با بازاریابی مشتری را توضیح می دهد. وی چگونگی تعیین اهداف، پرهیز از اشتباه و محک زدن تلاش های تان در مقابل تلاش رقبایتان را به دقت شرح می دهد. دینا چگونگی جست و جو و رسیدن به درک بهتری از بازار و رقبا و توسعه ی راهبرد برتر بازاریابی را با شما در میان گذاشته و شگردهای خاصی در اختیارتان می گذارد که می تواند بی درنگ اجرایشان کنید. در پایان دوره هم در مورد اهمیت سنجش تلاش هایتان و مزایای استفاده از یک سیستم CRM بحث می کند.
مباحث عبارتند از:
- یادگیری نقش بازاریاب B2B؛
- به حداکثر رساندن رابطه ی بین بازاریابهای B2B و فروش؛
- تعیین اهداف؛
- نوشتن انواع مختلف هدف؛
- محک زدن اهداف؛
- شناسایی رقابتتان؛
- پیشبینی روندهای آتی؛
- توسعه ی یک راهبرد بازاریابی؛
- ایجاد پرسونای خریدار؛
- نوشتن یک چکیده ی خلاقانه ی متفکرانه؛
- سنجش و بهینه سازی.
اساتید دوره
