
مبانی برندسازی
ساختن و مدیریت برندها یکی از مهمترین و چالشبرانگیزترین فعالیتها در سرتاسر بازاریابی است. کارکنان، مدیران، شرکا و حتی مشتریان در برخورد با یکدیگر بهمرور طرز فکر و دیدگاهی در مورد سازمان پیدا میکنند و در خاطرشان ثبت میشود، این تفکر درواقع همان برند سازمان است. برند نشانه و نماد سازمان است. برند سازی در جهان سبب تمایز تولیدات یک کشور یا سازمان با کالاهای مشابه آن در بازار میشود. درواقع یک برند، ذهنیتی مثبت در مشتری به وجود آورده و او را ترغیب به خرید آن کالا میکند. برندینگ تنها به انتخاب یک نام زیبا و یا یک لوگوی شاخص محدود نمیشود، بلکه برند سازی نشانه اعتبار، اصالت و کیفیت کالاهای تحت یک برند است.
امروزه برند سازی یا برندینگ در شرکتهای موفق، مانند گذشته یک عمل تشریفاتی نیست، بلکه توانایی به وجود آوردن برند و هدایت آن یک ویژگی ضروری هر مدیری محسوب میشود. برند سازی اگر بهدرستی انجام شود، میتواند یک دارایی باارزش برای شرکت شما باشد. برندهای قدرتمند و تأثیرگذار به شما برتری رقابتی در بازار کار میدهند و در طوفان رقابت و سایر چالشها به شما کمک میکند.
