
مبانی خدمات مشتری
اهمیت خدمات مشتری ممکن است با توجه به محصول یا خدمت، صنعت و مشتری متفاوت باشد. میزان موفقیت اینگونه سازوکارها به «داشتن کارکنانی که میتوانند خود را با شخصیت مشتری تنظیم کنند» بستگی دارد. در مطالعاتی از پژوهشگران این زمینه بیانشده است که خدمات مشتری نقش مهمی در توانایی مؤسسه در کسب درآمد دارد. یک خدمت درزمینهٔ خدمات مشتری میتواند بهکلی دیدگاه مشتری دربارهٔ مؤسسه را تغییر دهد.
جف توستر مدرس دوره مبانی خدمات مشتری، مؤلف و مشاور و مربی است که به تیمهای خدمات مشتری کمک میکند تا پتانسیلهایشان را بالفعل کنند. او تکنیکهای اثباتشده عالی برای ارائه خدمات مشتریان را آموزش میدهد. این دوره 3 مجموعه مهارت اساسی را پوشش میدهد که شامل ایجاد روابط قویتر با مشتریان از طریق ایجاد اشتراک نظر، فراتر رفتن از انتظارات مشتری و روشهای اثباتشده برای حل مشکلات و از بین بردن خشم مشتری است. این دوره به ویدئوهای کوتاه تقسیم شده که هرکدام یک موضوع بخصوص را پوشش میدهد و معمولاً در پایان هر ویدئو یک تمرین است که باید انجام دهید. چنانچه پس از مشاهده هر ویدئو تمرین آن را انجام دهید، باعث میشود هر مبحث برایتان جا بیفتد و مهارتهایتان را خیلی سریعتر توسعه دهید. پس از مشاهده این دوره خواهید دید که توسعه مهارتهای خدمات مشتریان، چه منافعی برای تخصص شما دارد. یادگرفتن این مهارتها باعث میشود، خدمات مشتریان سادهتر و لذتبخشتر باشد.
