
اولویت بندی در کار برای بهره وری بیشتر
موثرترین نکات برای افزایش بهره وری در محل کار
تصور کنید در روز چند جلسه کاری طولانی دارید که یکی از آنها فقط هدر دادن وقت شماست. دستکم به ۱۰ تماس تلفنی پاسخ میدهید. درحالیکه برای ناهار کاری با رئیستان آماده میشوید، او در دقیقه آخر، برنامه ناهار را لغو میکند. باید دو گزارش را آماده کنید (گزارش نویسی) و بهزودی نیز برنامهای را به مدیران ارشد خود ارائه دهید. آیا روزهای کاری شما نیز به همین شکل میگذرند؟ شاید بتوانیم همه این کارها را انجام دهیم، ولی تنها مشکلی که وجود دارد این است که هر روز فقط ۲۴ ساعت است. بهترین کار این است که از این ۲۴ ساعت بیشترین بهره را ببریم. مدیریت زمان برای افزایش بهره وری یعنی تلاش برای کنترلکردن و اختصاصدادن منابع زمانی محدود به کارهای گوناگون. برای عقبنماندن از سرعت دیوانهوار زندگی مدرن باید با مدیریت زمان برای افزایش بهره وری آشنا باشیم و سعی کنیم از زمان محدودی که داریم بهترین استفاده را ببریم. اگر شما نیز از نداشتن زمان کافی برای انجام کارهایتان گله دارید، تا پایان مقاله با ما همراه باشید تا با نکات مهم مدیریت زمان برای افزایش بهره وری آشنا شوید.
زمانی که اولویتهای خودتان را بشناسید، میتوانید بهتر و سریعتر تصمیم بگیرید؛ تصمیماتی که میتوانند پروژه و حرفهی شما را به سطح بعد ببرند. مایک واردی، متخصص بهرهوری، متد منحصر به فرد خودش برای افزایش بهرهوری در کار را با شما در میان میگذارد؛ با اولویتبندی کارها و انجام کارهای درست در زمان درست.
متوجه میشوید که معنای واقعی اولویتبندی چیست، از کجا بفهمیم که چه کاری مهم است و اولویتبندی چگونه باعث شفافیت میشود. علاوه بر این، میتوانید یک مسیر توجه بامعنا برای خود بسازید؛ که میتواند به دنبال اهداف، انرژی، فعالیت یا زمان شما باشد.
