ایدههای پولساز ایران
پیش گفتار
آنچه در این دوره خواهیددید.
30ایده پولساز سال 99
ایده شماره یک
نقشه ذهنی ایده شماره یک
ایده شماره دو
نقشه ذهنی ایده شماره دو
ایده شماره سه
نقشه ذهنی ایده شماره سه
ایده شماره چهار
نقشه ذهنی ایده شماره چهار
ایده شماره پنج
نقشه ذهنی ایده شماره پنج
ایده شماره شش
نقشه ذهنی ایده شماره شش
ایده شماره هفت
نقشه ذهنی ایده شماره هفت
ایده شماره هشت
نقشه ذهنی ایده شماره هشت
ایده شماره نه
نقشه ذهنی ایده شماره نه
ایده شماره ده
ایده شماره یازده
ایده شماره دوازده
ایده شماره سیزده
ایده شماره چهارده
ایده شماره پانزده
ایده شماره شانزده
ایده شماره هفده
ایده شماره هجده
ایده شماره نوزده
ایده شماره بیست
ایده شماره بیست و یک
ایده شماره بیست و دو
ایده شماره بیست و سه
ایده شماره بیست و چهار
ایده شماره بیست و پنج
ایده شماره بیست و شش
ایده شماره بیست و هفت
ایده شماره بیست و هشت
ایده شماره بیست و نه
ایده شماره سی
ایده های برتر کسب و کار
بخش اول
بخش دوم
بخش سوم
بخش چهارم
ایده های کسب و کار در زمان کرونا
مشتریهای باوفا
اگر بیکار شدیم چیکار کنیم؟
اره ات را تیز کن!
نذارین مشکلات جلوی چشمانتان را بگیرد
اگر بیکار شدیم چیکار باید کنیم؟
تو قبلا هم از پس مشکلات برآمدی
نقاشی با کلمات
قدرت بخشش
مغزتو تغذیه کن
خودتو نباز
بعضی از ایدههایی که در علم یا کسبوکار باعث نوآوری یا جهشی شده است به نظر شانسی به ذهن آن شخص خطور کرده. مثلاً یک اتفاقی افتاده یا تصویری را دیده یا صحبتی را شنیده و ناگهان فکری یا بهتر بگوییم ایدهای در ذهن شخص نقش میبندد. سیب مشهور نیوتون یا کشف ارشمیدس در وان حمام نمونهای از موقعیتهای فراوان اینچنینی هستند.
چرا چنین اتفاقی میافتد؟ آن اتفاق بیربط تبدیل میشود به محرک جدیدی برای مغز و آن را به کار میاندازد. با دانستن این موضوع، میتوانید خودتان عمداً سعی کنید چیزهای بیربط را به هم ربط بدهید و شخصاً مغز را به کار بیندازید. در جاهای غیرمنتظره دنبال محرکهای جدید بگردید، شاید توانستید ربطی بین آنها و مشکلی را پیدا کنید و ایدهی جدیدی را خلق کنید. مهمترین نکته در مورد پولساز شدن ایده این است که یک ایده با اجرای درست آن موفق میگردد؛ حالا گاهی این ایده آنقدر ساده است که اصلاً فکرش را هم نمیکنیم که بتواند ثروت ساز باشد ولی فردی میآید و این ایده را ثروت ساز میکند.
بسیاری از افراد بهاشتباه فکر میکنند ایده پولساز باید یک ایده خاص و عجیبوغریب باشد، اما واقعیت این است که هر ایده یک اجرای خاص میخواهد تا تبدیل به یک ایده پولساز شود، سادهترین ایدهها با یک اجرا دقیق و برنامهریزیشده پولساز میشوند و خاصترین ایدهها با یک اجرای بد شکست میخورند. در این ویدان شما توسط محمدمهدی ربانی که خود یکی از کارآفرینهای موفق ایران است، با ایدههایی آشنا میشوید که دقیقاً برای ایران طراحیشدهاند و اگر شما با دقت، تکتک ایدهها را یادداشتبرداری کنید و فکر هم پشتِ آن باشد حتماً میتوانید یک ایده خوب و عالی را برنامهریزی و اجرا کنید. حتی ممکن است دو ایده یا چند ایده را باهم ترکیب کنید و یک ایده جدید طراحی کنید. پس همینالان شروع کن!
اساتید دوره

محمد مهدی ربانی
او هشت سال پیش وقتی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دانشگاه اصفهان بود، با سه تن از دوستانش یک پارکینگ در خیابان استاد مطهری اجاره می کنند و با سرمایه صفر مجله پنجره خلاقیت را تاسیس می کنند. او هم اکنون مدیرمسئول مجله است. این مجله هم اکنون یکی از موفق ترین رسانه ها در زمینه کارآفرینی در کشور است. این مجله یکی از اهدافی بوده که مدرس این دوره با استفاده از همین استراتژی ها در جوانی به آن دست یافته است. دکتر ربانی همچنین مدیرمسئول انتشارات نگاه نوین (مالک برند ثروتمندان خودساخته) است که کتاب های منتشر شده توسط این انتشارات جزو پرفروش ترین کتاب های ایران هستند. حتما با کتاب اثر مرکب دارن هاردی آشنا هستید که اولین بار انتشارات ثروتمندان خودساخته آن را به مردم ایران معرفی کرد. محمد مهدی ربانی با اینکه علاقه زیادی به تدریس دارد و مدرس دانشگاه است، عقیده دارد که امروزه به افرادی نیز نیاز داریم که هم دانشگاهی باشند و هم در کف بازار، تجارت کنند تا دانش کاربردی را بتوانند به دیگران آموزش دهند. به همین دلیل او از 18 سالگی به کار ویزیتوری کتاب و دارو در داروخانه ها مشغول شد و هم اینک موسس داروسازی دیموند، یکی از نوآورترین داروسازی های کشور است. شرکت تینو که در زمینه اختصاصی استارتاپ ها مشغول به کار است، یکی دیگر از فعالیت های اجرایی اوست. به اندام دکتر کرمانی، سالم باش و ... استارتاپ هایی هستند که دکتر ربانی مستقیما در به وجودآمدن شان نقش داشته است. دکتر ربانی قبل از 30 سالگی، ده ها برنامه زنده تلویزیونی داشته و خدمت گذار عموم مردم ایران بوده است. ده ها مقاله و کتاب به صورت مکتوب به مخاطب خود ارایه داده است و ماموریت خود را کمک به دیگران برای رسین به اهداف خود می داند. او به صورت مستقیم در دانشگاه های داخلی و خارجی از جمله زوریخ و مادرید درس خوانده است و هم اکنون استاد ارشد آکادمی صادرات آلمان واقع در اشتوتگارت وابسته به دانشگاه اشتاین بایس است. او نماینده انحصاری موسسه آموزش عال سوئیس SSHE در ایران است. دکتر ربانی سالها بدون واسطه از اساتیدی مانند جک کنفیلد، برایان تریسی، جان دمارتینی، مک دونالد و ... تعلیم دیده است و جایزه های متعددی از آن ها دریافت نموده است.