فن بیان در فروشندگی و مشتری مداری
تصور غلطی در ذهن برخی افراد وجود دارد که فروشندگی را معادل روحیه برونگرایی و پرحرفی میدانند و با اتکا به این تصور ناقص وارد شغل فروشندگی میشوند و در اواسط کار به دلیل نداشتن مهارتهای لازم برای این شغل ازجمله مهارت فن بیان، دچار فرسودگی روحی و روانی میشوند. فن بیان یا فن ارائه، نحوه صحبت کردن است و شامل لحن صدا، سرعت کلمات، تن صدا و نحوه ارائه است.
استیو جابز، مدیر و مالک شرکت اپل میگوید: " نحوه ارائه هر چیز، اهمیت آن را مشخص میکند." پس تا زمانی که فن بیان خود را تقویت نکنید و ارائه خوبی نداشته باشید، قطعاً نمیتوانید ارزش محصولات خود را بهخوبی مشخص و معرفی کنید و فروش بالایی داشته باشید.
ارتباط درست از هرگونه تخفیف و تبلیغی مؤثرتر عمل میکند. شما باید به شیوه انتقال پیام خود به مشتری و چگونگی بازخورد او توجه کنید. اما داشتن فن بیانی متفکرانه با مشتری دقیقاً به چه معناست؟ برای داشتن ارتباطاتی مؤثر باید چه کرد و چگونه اندیشید؟ استراتژی موفق در پسزمینه کلام شما چیست؟
برای یافتن پاسخ سؤالات فوق، محمدپیام بهرام پور، مشاور شماری از غولهای اقتصادی و مدیر بازاریابی چندین مجموعه بزرگ تجاری در ایران، در دوره فن بیان در فروشندگی و مشتری مداری، هدف کلی مشتری مداری، تعریف کیفیت خدمات و محصولات، مهمترین عوامل نارضایتی مشتریان، تعریف خدمات مشتری، نگرانیهای مغز خزنده و مغز عاطفی و مغز منطقی، مهمترین اصول مشتری مداری، تکنیکهای برقراری ارتباط با مشتری و نحوه مواجهه با انتقادات و نحوه ارتباط پرانرژی با مشتری را با ذکر مثالهای ملموس و واقعی به شما آموزش میدهد.
اگر بتوانید یک حس فوقالعاده در مشتریان خود ایجاد کنید، حتی در شرایط بد اقتصادی هم میتوانید از رقیبهای خودتان جلو بزنید. عامل مشترک در تمام کسبوکارها در رضایتمندی مشتری، ارتباط مناسب با مشتریان است. اگر به هر طریقی با مشتریان خود ارتباط دارید، بدون شک مهارتهای ارتباطی و فن بیان در ارتباط با مشتری میتواند تغییری شگرف در کسبوکارتان ایجاد کند.
نتیجه دوره فن بیان در فروشندگی و مشتری مداری، افزایش اثربخشی در ارتباط با مشتری، درنتیجه افزایش فروش و افزایش درآمد است. شما با کمک این دوره در برندینگ و جایگاه سازی کسبوکارتان موفق خواهید شد و میتوانید از رقبای داخلی و خارجی خود پیشی بگیرید.
بدون شک یکی از مهارتهای ضروری تبدیل مشتری به مشتری وفادار، ارتباط مناسب با اوست. باید کاری کنیم که وقتی او به ما مراجعه میکند و یا به طریقی با ما ارتباط میگیرید، احساس آرامش کند و با ایجاد حس خاص در خریدار، او را تبدیل به مشتری وفادار بکنیم.
پیش گفتار
آنچه در این دوره خواهیددید.
قسمت اول
معرفی
هدف شما
اعتماد به نفس
ایده مغز سه گانه
مهم ترین اصل
قسمت دوم
برخورد اولیه 2-1
برخورد اولیه 2-2
راهنمایی مشتری
حس بلافاصله
دوستانه بودن
گوش دادن موثر
قسمت سوم
نه گفتن
تکنیک همگامی
عبارات ممنوعه
سوالات متداول
حالت انتظار تلفن
قسمت چهارم
پرانرژی
انتقاد کردن
شگفت انگیز
طوفان فکری
حسن جویی
فایل نوشتاری
اسلایدهای دوره
اساتید دوره

پیام بهرام پور
کارشناسی ارشد رشته علوم اعصاب کاربردی (Neuroscience Applied (از دانشگاه کینگز لندن KCL هم اکنون ـ ۲۰۲۰
کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار اجرایی (EMBA (از دانشگاه NEOMA فرانسه۲۰۱۹ ـ ۲۰۱۸
کارشناسی تکنولوژی آموزشی و علوم تربیتی از دانشگاه خوارزمی تهران ۹۴ـ۱۳۹۰
همبنیانگذار اپلیکشن آرامیا تاکنون ـ ۱۳۹۸
• مدیر اجرایی انتشارات بیشتر از یک نفر تاکنون ـ ۱۳۹۸
• بنیانگذار مجموعه موسسات بیشتر از یک نفر 1 +از سال ۱۳۹۲ تاکنون (بیش از ۴۰ کارمند)
• مدیر پرمخاطبترین سایت آموزش ارتباطات در ایران (با بازدید روزانه ۲۰ هزار نفر)
• راهانـدازی و مدیـریت باشگاه سخنـرانـی و فـن بیان برج میالد تهـران ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵
• مربی و مدرس سخنرانی به مسئولین سیاسی و نمایندگان مجلس
• مشـاور و مـدرس مهـارتهای ارتبـاطـی بـرخـی از فعـالیـن و رهبـران اقتصـادی کشـور
• داور مسابقـه سخنـرانـی تریبون (دانشگاه تهـران، امیرکبیـر و شـریف ) از سال۱۳۹۴ تا کنـون