فیلم وبینار دیجیتال مارکتینگ بایدها و نبایدها

  • سه شنبه 4 ارديبهشت 1403
  • 411
  • 6
  • 0.0
توضیحات دوره

وقتی دیجیتال مارکتر به مانیتور خیره می‌شود، دقیقاً چه‌کار می‌کند؟ با چه ابزارهایی سروکله می‌زند؟ و چطور محصول یا خدمات می‌فروشد؟ دیجیتال مارکتینگ دنیای بزرگی دارد و فقط به ابزارهایی مثل سایت و اینستاگرام محدود نمی‌شود. در حال حاضر مدیریت شبکه‌های اجتماعی و دیجیتال مارکتینگ برای سازمان‌ها در سراسر جهان، به یک ضرورت تبدیل شده است. هرچقدر که از اقتصادهای سنتی دورتر می‌شویم و کاربران با فناوری آشناتر می‌شوند؛ تقاضا برای دیجیتال مارکتینگ افزایش بیشتری پیدا می‌کند.

اصطلاح دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال (digital marketing) به مجموعه فعالیت‌هایی که در راستای تبلیغ محصولات و خدمات با استفاده از ابزارهای دیجیتالی صورت می‌گیرد، گفته می‌شود. درواقع تمام فعالیت‌هایی که به‌منظور تبلیغ محصولات، خدمات، برندها و بررسی رفتار مشتری در بستر اینترنت انجام می‌شود، دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود. برخلاف بازاریابی سنتی، مشتریان در دیجیتال مارکتینگ بیشترین اهمیت را دارند. به همین منظور شرکت‌ها با استفاده از ابزارهای مختلف مانند وب‌سایت، ایمیل، موبایل، شبکه‌های اجتماعی سعی می‌کنند رفتار مشتریان را تحلیل کنند تا تبلیغات خود را در زمان مناسب و بر روی طیف وسیعی از کاربران منتشر نمایند تا درنتیجه بتوانند بهترین بازخورد را دریافت نمایند. امروزه تعداد کاربران اینترنتی بسیار زیاد شده و تمامی شرکت‌های متوجه شده‌اند که برای موفقیت باید در اینترنت حضور فعال داشته باشند و از فضای آن برای جلب مشتری جدید و معرفی کالا و خدمات خود استفاده کنند و برای این کار ناچار هستند که از تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال به‌صورت مؤثر استفاده کنند.

وبینار دیجیتال مارکتینگ، بایدها و نبایدها شامل دو بخش است. در بخش اول محمدمهدی ربانی، مؤسس پلتفرم آموزشی ویدان، 6 گام برای ساخت استراتژی دیجیتال مارکتینگ موفق، شامل تجزیه‌وتحلیل موقعیت، هدف‌گذاری، تاکتیک‌ها، اندازه‌گیری نتایج، تجزیه‌وتحلیل و مرور ماهانه را به‌صورت کاملاً کاربردی توضیح می‌دهد. همچنین در این بخش از وبینار با آمیخته بازاریابی دیجیتال یا 5P آشنا می‌شوید. در انتهای این بخش از وبینار نیز محمدمهدی ربانی از آینده روشن و درخشان یک متخصص بازاریابی دیجیتال سخن می‌گوید.

در بخش دوم این وبینار، عادل طالبی، استراتژیست کسب‌وکارهای اینترنتی و مدرس دوره‌های بازاریابی دیجیتال سازمان مدیریت صنعتی و دانشگاه تهران، ابتدا مفاهیم کسب‌وکار در فضای دیجیتالی و بازاریابی در فضای دیجیتال را از هم جدا می‌کند و هر یک را به‌صورت جداگانه توضیح می‌دهد. سپس تعاریف متعدد بازاریابی دیجیتال را بیان می‌کند. از اهمیت درک بازاریابی و بازاریابی چریکی می‌گوید و درنهایت به معرفی ابزارهای دیجیتال مارکتینگ و کاربردها و اثرگذاری هریک از آن‌ها می‌پردازد.

اگر شما صاحب کالا یا خدمات هستید و می‌خواهید ارتباط مؤثرتر و موفق‌تری با مخاطبین برند خود داشته باشید بی‌شک حضور شما در رسانه‌های دیجیتال ضروری است. دیجیتال مارکتینگ دیگر ترندی در حوزه بازاریابی نیست، بلکه برعکس یک ابزار است برای موفقیت در حوزه بازاریابی و البته تبلیغات، چراکه برخلاف دیگر ترندهای بازاریابی، شما هر فعالیت خود را می‌توانید اندازه‌گیری کنید.

بازاریابی دیجیتال یک فناوری در حال تحول با سرعت بالا بوده و فرصت‌های شغلی بسیار زیادی را به وجود آورده است. از دهه ۱۹۹۰ تا به امروز، بازاریابی دیجیتال نیمی از وضعیت معیشت و روند فناوری را به خود اختصاص داده است. بازاریابی دیجیتال، گزینه‌های شغلی متنوعی را برای افراد ایجاد می‌کند. با گسترش و توسعه روزبه‌روز فناوری شاهد آگهی‌های استخدام بیشتری در حوزه دیجیتال مارکتینگ هستیم. بازاریابی دیجیتال فرصت‌های شغلی زیادی را فراهم کرده، به‌نحوی‌که می‌توان حتی از خانه هم به‌صورت دورکاری در این حوزه فعالیت کرده و درآمد قابل‌توجهی کسب کرد.

برای اینکه مخاطب به خریدار تبدیل شود باید مسیری را با عنوان سفر مشتری در قالب قیف فروش پشت سر بگذارد. این اتفاق می‌تواند در دنیای آفلاین نیز اتفاق بیفتد، اما ازآنجایی‌که ابزارها و روش‌های مناسبی برای اندازه‌گیری وجود ندارد، درنتیجه چنین چیزی عملاً شدنی نیست. در بازاریابی دیجیتال در هر مرحله از سفر مشتری از لحظه آشنایی با شما تا نهایی شدن خرید و حتی پس‌ازآن همراه مشتری هستید و با تحلیل‌های درست و شناسایی دقیق مخاطبان هدف می‌توانید هزینه‌های خود را به‌شدت کاهش داده و اثربخشی بازاریابی را افزایش دهید. از سوی دیگر رسانه‌های آفلاین بسیار گران هستند، درصورتی‌که در بازاریابی دیجیتال با روش‌های رایگان و حتی ارزان‌قیمت‌تر می‌توانید مشتری بیشتری جذب کنید و هرجایی مانع یا مشکلی وجود داشت نیز از سر راه بردارید. تنوع ابزارها و روش‌های مختلف در بازاریابی دیجیتال و کانال‌های متنوع توزیع محتوا به شما کمک می‌کند تا تبلیغات و فرایندهای بازاریابی شما کاملاً سفارشی‌سازی شده باشد. همین موضوع نیز هزینه‌های شمارا کاهش داده و نرخ تبدیل را افزایش می‌دهد.

 

درس های دوره
  • بخش اول

  • بخش دوم

  • بخش اول

  • بخش دوم

  • بخش سوم

دیدگاه کاربران (1)
  • کاربر شنبه 23 مهر 1401

    سلام این دوره کوتاه را دیدم و بسیار از آن آموختم و بیشتر از پیش شیفته جناب طالبی و جناب ربانی شدم امید که همواره سلامت باشند

رایگان
  • 5ویدیو
  • 0فایل
  • 133دقیقه
اطلاعات کلی دوره
  • مدرس محمد مهدی ربانی
  • مدرس عادل طالبی
  • تعداد درس‌ها 2 درس
  • زمان دوره 133 دقیقه
  • سطح دوره مبتدی