مسیر فروش
در حال حاضر به خاطر همهگیری ویروس کرونا، خیلی از کسبوکارها با رکود و کسادی بازار مواجه شدهاند، حتی برخی از کسبوکارها در معرض ورشکستگی قرارگرفتهاند. شاید محتملترین روشها برای نجات کسبوکارها، تعدیل نیرو یا کاهش قیمت به نظر برسد. اما آیا تاکنون فکر کردهاید، چرا برخی کسبوکارها در صنعت شما، باوجود همین شرایط یکسان، بیماری کرونا، رکود و کسادی بازار، فروش خوبی دارند؟ چرا شما به ارتقا مهارت فروشندگی و افزایش فروش فکر نمیکنید؟ آیا افزایش فروش را در این شرایط غیرممکن میپندارید؟ پس چرا رقیبتان خوب میفروشد؟ شاید از آن دسته افرادی هستید که میگویند ما ذاتاً فروشنده نیستیم. فروش یک مهارت قابل یادگیری است. باور داشته باشید که میتوانید جزء بهترین فروشندههای صنعت خود باشید. 80 درصد موفقیت از این باور استنتاج میشود. پس چرا شما درگیر بهانهها میشوید؟
فروش قلب تپنده هر سازمان است. فروش نقطه کلیدی تغییر درآمد و زندگی شماست. اگر کارمند هستید، میتوانید به فروش شرکتتان کمک کنید، بهطورقطع بر روی درآمد خودتان تأثیرگذار خواهد بود. اگر خودتان صاحب کسبوکار هستید، اگر خودتان کارآفرین و مدیرعامل هستید، هیچکس محصول و خدمات و بیزینس شمارا بهتر از خودتان نمیشناسد، هیچکس دلسوزتر از شما نسبت به کسبوکارتان نیست، هیچکس بهاندازه شما به کسبوکارتان اهمیت نمیدهد، شما باید خودتان بلد باشید و به کارمندان خود بگویید که چگونه بفروشند. اگر فروشتان بالا برود، مستقیماً درآمد سازمان و شرکتتان بالاتر خواهد رفت و میتوانید در رشد و توسعه کسبوکارتان سرمایهگذاری کنید و سود بیشتری ببرید.
پول شروع خوبی برای زندگی راحتتر و مرفهتر است. اگر پول خوب دربیاورید، فروش را دوست خواهید داشت. بهترین کارتان فروش میشود. اگر بفروشید در کسبوکارتان ماندگار خواهید شد. شرکتهای موفق 65 درصد منابعشان شامل پول، انرژی و زمان را به بازاریابی و فروش اختصاص میدهند، شما در مثلث کسبوکارتان چند درصد از منابع خود را به بازاریابی و فروش اختصاص میدهید؟
محمدمهدی ربانی، مؤسس پلتفرم آموزشی ویدان، در دوره مسیر فروش، در درس اول درباره جایگاه واقعی فروشنده صحبت میکند. چگونه میتوانید بهترین فروشنده باشید؟ چگونه میتوانید قدرت درونی خودتان را بیدار کنید؟ هدفگذاری کنید، جایگاه خودتان را بشناسید و بعد ببینید چگونه به آن جایگاه دسترسی پیدا میکنید. در درس دوم در رابطه با رفتار فروشندگان برتر صحبت میشود، چون یکی از عوامل موفقیت این است که الگوبرداری کنید. در درس سوم درباره واقعیتهای جدید فروش صحبت میشود. جامعه عوض شده است، تغییرات پیرامون ما را فراگرفته است. چه مهارتهایی برای فروش در دنیای جدید نیاز است؟ در درس چهارم، برنامهریزی فروش و تکنیکهای موردنیاز فروش تدریس میشود. در این درس یاد میگیرید بازار خود را تقسیمبندی کنید، چگونه هدفگذاری کنید، چگونه زمان خود را برنامهریزی کنید. چگونه مشتریان را وارد قیف فروش کنید. در درس پنجم در رابطه با روانشناسی فروش یاد میگیرید. مردم امروز چه ویژگیهایی دارند. چگونه کالا و خدمات خود را به این مردم بفروشید. چگونه از نه شنیدن نهراسید. درس ششم فرایند فروش موفق که بسیار جدید و علمی است آموزش داده میشود. لید زدن یعنی چه؟ چگونه مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل کنید.
این دوره به شما کمک میکند تا آسانتر، سریعتر و بیشتر از هرزمانی بفروشید. فروش مهمترین مهارتی است که باید روی آن سرمایهگذاری کنید و هیچچیز سودآورتر از سرمایهگذاری روی خودتان نیست.
قطعاً با یادگیری مهارت فروشندگی، میتوانید بهتر بفروشید و بهرهوری خودتان را افزایش دهید. بیشتر کسبوکارها از نداشتن نقدینگی شکست میخورند. بیشتر افراد از نداشتن پول در جیبشان شکست میخورند. مهارت عالی، محصول خوب، خدمات خوب دارند، اما ته جیبشان خالی است و نمیتوانند خوب بفروشند. وقتی پول نباشد، مغز استرس دارد، مشکل دارد. باید خوب بفروشید و همه مشکلات پیرامون کسبوکارتان را حل کنید. اغلب فروشندهها بهصورت حرفهای آموزش ندیدهاند، اما شما با گذراندن این دوره بهراحتی میتوانید از رقبای خودتان پیشی بگیرید. اگر آموزشهای این دوره را به کار ببرید، فروش دو برابریتان تضمین میشود.
یکبار برای همیشه به خود قول دهید که برخلاف همه دورهها و کتابهایی که تاکنون خواندهاید، این دوره را تا آخر گوش کنید و تمرینهایش را انجام دهید و به آنها عمل کنید. تأثیراتی که میگذارد برایتان شگفتانگیز خواهد بود. مهم نیست چه سنی دارید، مهم این است که وارد چه فصلی از زندگی میشوید.
این دوره 6 درس اول دوره تسلط بر فروش است که برای دیدن ادامه درسها میتوانید آن دوره را تهیه کنید.
بهترین فروشنده
بخش اول
بخش دوم
بخش سوم
بخش چهارم
تمرین درس اول
رفتار فروشندگان برتر
بخش اول
بخش دوم
جزوه درس اول و دوم
تمرین درس دوم
زبان بدن هویت شما را شکل میدهد(امی کادی)
واقعیت های جدید فروش
بخش اول
برنامه ریزی فروش
بخش اول
روانشناسی فروش
بخش اول
فرایند فروش
بخش اول
بخش دوم
اساتید دوره

محمد مهدی ربانی
او هشت سال پیش وقتی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دانشگاه اصفهان بود، با سه تن از دوستانش یک پارکینگ در خیابان استاد مطهری اجاره می کنند و با سرمایه صفر مجله پنجره خلاقیت را تاسیس می کنند. او هم اکنون مدیرمسئول مجله است. این مجله هم اکنون یکی از موفق ترین رسانه ها در زمینه کارآفرینی در کشور است. این مجله یکی از اهدافی بوده که مدرس این دوره با استفاده از همین استراتژی ها در جوانی به آن دست یافته است. دکتر ربانی همچنین مدیرمسئول انتشارات نگاه نوین (مالک برند ثروتمندان خودساخته) است که کتاب های منتشر شده توسط این انتشارات جزو پرفروش ترین کتاب های ایران هستند. حتما با کتاب اثر مرکب دارن هاردی آشنا هستید که اولین بار انتشارات ثروتمندان خودساخته آن را به مردم ایران معرفی کرد. محمد مهدی ربانی با اینکه علاقه زیادی به تدریس دارد و مدرس دانشگاه است، عقیده دارد که امروزه به افرادی نیز نیاز داریم که هم دانشگاهی باشند و هم در کف بازار، تجارت کنند تا دانش کاربردی را بتوانند به دیگران آموزش دهند. به همین دلیل او از 18 سالگی به کار ویزیتوری کتاب و دارو در داروخانه ها مشغول شد و هم اینک موسس داروسازی دیموند، یکی از نوآورترین داروسازی های کشور است. شرکت تینو که در زمینه اختصاصی استارتاپ ها مشغول به کار است، یکی دیگر از فعالیت های اجرایی اوست. به اندام دکتر کرمانی، سالم باش و ... استارتاپ هایی هستند که دکتر ربانی مستقیما در به وجودآمدن شان نقش داشته است. دکتر ربانی قبل از 30 سالگی، ده ها برنامه زنده تلویزیونی داشته و خدمت گذار عموم مردم ایران بوده است. ده ها مقاله و کتاب به صورت مکتوب به مخاطب خود ارایه داده است و ماموریت خود را کمک به دیگران برای رسین به اهداف خود می داند. او به صورت مستقیم در دانشگاه های داخلی و خارجی از جمله زوریخ و مادرید درس خوانده است و هم اکنون استاد ارشد آکادمی صادرات آلمان واقع در اشتوتگارت وابسته به دانشگاه اشتاین بایس است. او نماینده انحصاری موسسه آموزش عال سوئیس SSHE در ایران است. دکتر ربانی سالها بدون واسطه از اساتیدی مانند جک کنفیلد، برایان تریسی، جان دمارتینی، مک دونالد و ... تعلیم دیده است و جایزه های متعددی از آن ها دریافت نموده است.