
ایجاد فرهنگ ارتباطی
گاهی در محیطهایی کار میکنید که برایتان انرژیبخش است، یا محیطهای کاریتان خستهکننده هستند و تأثیر وارونه دارند. چیزی در این محیطها وجود دارد که روی شما تأثیر میگذارد و آن فقط ارتباطات است. احساس مرتبط بودن با بالادستیها و حتی همکارانتان بهطور ناخودآگاه تأثیرات مثبتی روی روحیه، خوشحالی و بازده خروجی شما دارد. وقتی جریان ارتباطات شما با دیگران قطع میشود. درصد موفقیت پروژه تا 50 درصد افت میکند. علاوه بر آن میزان همکاری و اعتماد میان اعضا نیز تا 80 درصد کاهش مییابد.
در دوره ایجاد فرهنگ ارتباطی از مایکل استالارد، مدرس این دوره میآموزید: میزان ارتباطات شما تا چه حدی است؟ این ارتباطات تا چه اندازه بر سلامت فکری و فیزیکی شما تأثیر دارد؟ چگونه یک شعار بهیادماندنی و عملی شونده بسازیم؟ فرهنگهای ارتباطی چه هستند؟ چه تمرینهایی انجام دهید تا ارتباطاتتان افزایش یابد؟ کافی است از تمرینها و نکتههای این دوره استفاده کنید که موجب افزایش هرچه بیشتر ارتباط شما میشود.
ارتباط مهارتی است که اهمیت بسیاری در تجربه بشری دارد. هریک از ما میدانیم که چگونه ارتباط برقرار کنیم، همگی از بدو تولد ارتباط برقرار کردهایم و هرروز نیز آن را بیشتر تمرین میکنیم. پس چرا برقراری ارتباط در محیط کار اینقدر برای ما مشکل است؟ در مقام مدیر، مهم است که درک کنیم چگونه محیط کار ماهیت ارتباط را، هم برای فرستنده و هم برای گیرنده تغییر میدهد.
