12 راهکار امتحان پس داده برای افزایش فروش در دوران کرونا

مکنزی یک شرکت مشاوره مدیریت معروف در دنیاست و طبق تحقیقاتی که درباره علت شکست کسب‌وکارها انجام داده است، دلیل شماره یک شکست کسب‌وکارها را، عدم فروش کافی اعلام کرده است. بنابراین هرکس در هر جایگاهی که باشد، خواه در مقام دولتی، استاد دانشگاه یا شغل آزاد و غیره، به مهارت فروشندگی نیاز دارد. فروشندگی اولین و ضروری‌ترین مهارتی است که باید یاد بگیرید و بلد باشید.

شما اگر فرد دولتی هستید باید بتوانید ایده‌های خود را بفروشید، اگر استاد دانشگاه هستید باید دانش خود را بفروشید که دانشجویان به شما توجه کنند. یک معلم یا استاد ممکن است از دانش بالایی برخوردار باشد، اما توانایی برقراری ارتباط با دانشجویان خود را نداشته باشد، بنابراین دانش او موردتوجه قرار نمی‌گیرد.

اگر فقط بخواهید یک مهارت به فرزندان خودتان آموزش بدهید که برای تمامی عمرش کافی باشد، آن مهارت فروشندگی است. میراث مالی ممکن است از دست برود، اما مهارتی که شما به فرزندان خود یاد می‌دهید، کسی نمی‌تواند آن را برباید و یک میراث ماندگار خواهد بود.

بیش از 10 ماه از شیوع بیماری کرونا می‌گذرد و این ویروس علاوه بر اینکه موجب مرگ بسیاری از مردم در دنیا شده و هزینه‌های سنگینی را در حوزه سلامت تحمیل کرد، آسیب‌های فراوانی نیز بر پیکره اقتصاد کشور وارد کرده است و صنوف مختلف براثر همه‌گیری کرونا دچار آسیب‌های شدید اقتصادی و حتی رکود شده‌اند. فروش و درنتیجه میزان درآمد حاصل از فروش کاهش‌یافته و بقا کسب‌وکارها با تهدیدات جدی روبرو شده است.

در کارگاه یک‌روزه 12 راهکار امتحان پس داده فروش در دوران کرونا، محمد مهدی ربانی مؤسس پلتفرم آموزشی ویدان، 12 راهکار کاملاً کاربردی و بومی‌سازی شده یعنی قابل‌استفاده در ایران را، برای افزایش فروش در این دوران به شما آموزش می‌دهد. راهکارهایی که امتحان خودشان را پس داده‌اند. لازم نیست شما همه 12 راهکار را برای افزایش فروشتان پیاده‌سازی کنید. تنها با استفاده از یک روش متناسب کسب‌وکارتان نیز می‌توانید فروشتان را متحول کنید.

بسیاری از موارد موفق داخلی و خارجی، کارشان را در دوران رکود اقتصادی شروع کرده‌اند. بسیاری از افراد موفق دنیا، کارشان را در دوران رکود آغاز کرده‌اند. بسیاری از شماها ممکن است دلیل بیاورید که شرایط خوب نیست، تحریم است، کرونا است، قیمت ارز دارای نوسان است و غیره. باید بدانید دلیل موفقیت هر کسب‌وکاری، فروش بالا است، همان‌طور که دلیل شماره یک شکست هر کسب‌وکاری فروش پایین است. پس بهتر است دست از بهانه‌جویی بردارید و مهارت فروشندگی خودتان را ارتقا دهید. بهترین سرمایه‌گذاری در هر دورانی سرمایه‌گذاری روی خودتان است.

اقتصاد و تمامی تجارت‌ها ماهیت چرخه‌ای دارند، اما کلید موفقیت در درون شماست، واکنش شما در هر نقطه از چرخه، موفقیت شمارا تعیین می‌کند. اگر نتوانید در دوران رکود، فروش خوبی داشته باشید، در دوران رونق اقتصادی هم از سایر رقبا عقب خواهید ماند.

در هر تغییری فرصت و تهدید به‌صورت هم‌زمان وجود دارد، مهم این است که بتوانیم فرصت‌ها را ببینیم و تهدیدها را به فرصت برای خودمان تبدیل کنیم.

1
درس
3
فایل
166
دقیقه
490000 تومان

اساتید دوره

محمد مهدی ربانی

او هشت سال پیش وقتی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دانشگاه اصفهان بود، با سه تن از دوستانش یک پارکینگ در خیابان استاد مطهری اجاره می کنند و با سرمایه صفر مجله پنجره خلاقیت را تاسیس می کنند. او هم اکنون مدیرمسئول مجله است. این مجله هم اکنون یکی از موفق ترین رسانه ها در زمینه کارآفرینی در کشور است. این مجله یکی از اهدافی بوده که مدرس این دوره با استفاده از همین استراتژی ها در جوانی به آن دست یافته است. دکتر ربانی همچنین مدیرمسئول انتشارات نگاه نوین (مالک برند ثروتمندان خودساخته) است که کتاب های منتشر شده توسط این انتشارات جزو پرفروش ترین کتاب های ایران هستند. حتما با کتاب اثر مرکب دارن هاردی آشنا هستید که اولین بار انتشارات ثروتمندان خودساخته آن را به مردم ایران معرفی کرد. محمد مهدی ربانی با اینکه علاقه زیادی به تدریس دارد و مدرس دانشگاه است، عقیده دارد که امروزه به افرادی نیز نیاز داریم که هم دانشگاهی باشند و هم در کف بازار، تجارت کنند تا دانش کاربردی را بتوانند به دیگران آموزش دهند. به همین دلیل او از 18 سالگی به کار ویزیتوری کتاب و دارو در داروخانه ها مشغول شد و هم اینک موسس داروسازی دیموند، یکی از نوآورترین داروسازی های کشور است. شرکت تینو که در زمینه اختصاصی استارتاپ ها مشغول به کار است، یکی دیگر از فعالیت های اجرایی اوست. به اندام دکتر کرمانی، سالم باش و ... استارتاپ هایی هستند که دکتر ربانی مستقیما در به وجودآمدن شان نقش داشته است. دکتر ربانی قبل از 30 سالگی، ده ها برنامه زنده تلویزیونی داشته و خدمت گذار عموم مردم ایران بوده است. ده ها مقاله و کتاب به صورت مکتوب به مخاطب خود ارایه داده است و ماموریت خود را کمک به دیگران برای رسین به اهداف خود می داند. او به صورت مستقیم در دانشگاه های داخلی و خارجی از جمله زوریخ و مادرید درس خوانده است و هم اکنون استاد ارشد آکادمی صادرات آلمان واقع در اشتوتگارت وابسته به دانشگاه اشتاین بایس است. او نماینده انحصاری موسسه آموزش عال سوئیس SSHE در ایران است. دکتر ربانی سالها بدون واسطه از اساتیدی مانند جک کنفیلد، برایان تریسی، جان دمارتینی، مک دونالد و ... تعلیم دیده است و جایزه های متعددی از آن ها دریافت نموده است.

person
mail