کارگاه نوآوری در کسب و کار - دبی

1
درس
1
فایل
200
دقیقه
5000000 تومان
60%
2000000 تومان

نوآوری در قلب کارآفرینی و کسب و کار قرار دارد. همه صاحبان مشاغل بلندپرواز باید از نوآوری در کسب‌وکار خود استفاده کنند. هوارد شولتز، رئیس و مدیرعامل استارباکس با سابقه بیش از ۲۰ سال، نوآوری را این‌گونه توصیف می‌کند: “نوآوری باید مختل‌کننده، برهم زننده قوانین فعلی یا ایجاد جهش باشد. منظورم از ایجاد جهش این است که شما باید قوانین را بشکنید و زیر پا بگذارید و چیز جدیدی ایجاد کنید.”

نوآوری در کسب‌وکار به چه معناست؟
نوآوری در کسب‌وکار عبارت است از معرفی چیزی جدید در یک شرکت، خواه محصول جدید باشد، استراتژی بازاریابی جدید، روش جدید و غیره به‌منظور تقویت مجدد شرکت و ارتقاء ارزش و رشد جدید. نوآوری این است که رهبران کسب‌وکار ایده‌های خلاقانه ارائه می‌دهند (یا به آن‌ها گوش می‌دهند) و سپس با برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری استراتژیک برای اجرای موفقیت‌آمیز ایده‌های تجاری جدید استفاده می‌کنند. هنگامی‌که یک کسب‌وکار نوآوری می‌کند، می‌تواند محصولات، فرایندها یا روش‌های موجود خود را بهبود بخشد، یا محصولات جدیدی را از ابتدا ایجاد کند.

 

اساتید دوره

محمد مهدی ربانی

او هشت سال پیش وقتی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دانشگاه اصفهان بود، با سه تن از دوستانش یک پارکینگ در خیابان استاد مطهری اجاره می کنند و با سرمایه صفر مجله پنجره خلاقیت را تاسیس می کنند. او هم اکنون مدیرمسئول مجله است. این مجله هم اکنون یکی از موفق ترین رسانه ها در زمینه کارآفرینی در کشور است. این مجله یکی از اهدافی بوده که مدرس این دوره با استفاده از همین استراتژی ها در جوانی به آن دست یافته است. دکتر ربانی همچنین مدیرمسئول انتشارات نگاه نوین (مالک برند ثروتمندان خودساخته) است که کتاب های منتشر شده توسط این انتشارات جزو پرفروش ترین کتاب های ایران هستند. حتما با کتاب اثر مرکب دارن هاردی آشنا هستید که اولین بار انتشارات ثروتمندان خودساخته آن را به مردم ایران معرفی کرد. محمد مهدی ربانی با اینکه علاقه زیادی به تدریس دارد و مدرس دانشگاه است، عقیده دارد که امروزه به افرادی نیز نیاز داریم که هم دانشگاهی باشند و هم در کف بازار، تجارت کنند تا دانش کاربردی را بتوانند به دیگران آموزش دهند. به همین دلیل او از 18 سالگی به کار ویزیتوری کتاب و دارو در داروخانه ها مشغول شد و هم اینک موسس داروسازی دیموند، یکی از نوآورترین داروسازی های کشور است. شرکت تینو که در زمینه اختصاصی استارتاپ ها مشغول به کار است، یکی دیگر از فعالیت های اجرایی اوست. به اندام دکتر کرمانی، سالم باش و ... استارتاپ هایی هستند که دکتر ربانی مستقیما در به وجودآمدن شان نقش داشته است. دکتر ربانی قبل از 30 سالگی، ده ها برنامه زنده تلویزیونی داشته و خدمت گذار عموم مردم ایران بوده است. ده ها مقاله و کتاب به صورت مکتوب به مخاطب خود ارایه داده است و ماموریت خود را کمک به دیگران برای رسین به اهداف خود می داند. او به صورت مستقیم در دانشگاه های داخلی و خارجی از جمله زوریخ و مادرید درس خوانده است و هم اکنون استاد ارشد آکادمی صادرات آلمان واقع در اشتوتگارت وابسته به دانشگاه اشتاین بایس است. او نماینده انحصاری موسسه آموزش عال سوئیس SSHE در ایران است. دکتر ربانی سالها بدون واسطه از اساتیدی مانند جک کنفیلد، برایان تریسی، جان دمارتینی، مک دونالد و ... تعلیم دیده است و جایزه های متعددی از آن ها دریافت نموده است.

person
mail