نوآوری در کسب‌وکار به چه معناست؟

نوآوری در کسب‌وکار عبارت است از معرفی چیزی جدید در یک شرکت، خواه محصول جدید باشد، استراتژی بازاریابی جدید، روش جدید و غیره به‌منظور تقویت مجدد شرکت و ارتقاء ارزش و رشد جدید. نوآوری این است که رهبران کسب‌وکار ایده‌های خلاقانه ارائه می‌دهند (یا به آن‌ها گوش می‌دهند) و سپس با برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری استراتژیک برای اجرای موفقیت‌آمیز ایده‌های تجاری جدید استفاده می‌کنند. هنگامی‌که یک کسب‌وکار نوآوری می‌کند، می‌تواند محصولات، فرایندها یا روش‌های موجود خود را بهبود بخشد، یا محصولات جدیدی را از ابتدا ایجاد کند.

نوآوری
نوآوری در کسب و کار

نوآوری در کسب‌وکار به چه معناست؟

نوآوری در قلب کارآفرینی و کسب و کار قرار دارد. همه صاحبان مشاغل بلندپرواز باید از نوآوری در کسب‌وکار خود استفاده کنند. هوارد شولتز، رئیس و مدیرعامل استارباکس با سابقه بیش از ۲۰ سال، نوآوری را این‌گونه توصیف می‌کند: “نوآوری باید مختل‌کننده، برهم زننده قوانین فعلی یا ایجاد جهش باشد. منظورم از ایجاد جهش این است که شما باید قوانین را بشکنید و زیر پا بگذارید و چیز جدیدی ایجاد کنید.”

مدرس کارگاه

محمدمهدی ربانی

بعضی سرفصل‌های کارگاه