نوآوری در کسبوکار به چه معناست؟
نوآوری در کسبوکار عبارت است از معرفی چیزی جدید در یک شرکت، خواه محصول جدید باشد، استراتژی بازاریابی جدید، روش جدید و غیره بهمنظور تقویت مجدد شرکت و ارتقاء ارزش و رشد جدید. نوآوری این است که رهبران کسبوکار ایدههای خلاقانه ارائه میدهند (یا به آنها گوش میدهند) و سپس با برنامهریزی و تصمیمگیری استراتژیک برای اجرای موفقیتآمیز ایدههای تجاری جدید استفاده میکنند. هنگامیکه یک کسبوکار نوآوری میکند، میتواند محصولات، فرایندها یا روشهای موجود خود را بهبود بخشد، یا محصولات جدیدی را از ابتدا ایجاد کند.


نوآوری در کسبوکار به چه معناست؟
نوآوری در قلب کارآفرینی و کسب و کار قرار دارد. همه صاحبان مشاغل بلندپرواز باید از نوآوری در کسبوکار خود استفاده کنند. هوارد شولتز، رئیس و مدیرعامل استارباکس با سابقه بیش از ۲۰ سال، نوآوری را اینگونه توصیف میکند: “نوآوری باید مختلکننده، برهم زننده قوانین فعلی یا ایجاد جهش باشد. منظورم از ایجاد جهش این است که شما باید قوانین را بشکنید و زیر پا بگذارید و چیز جدیدی ایجاد کنید.”
مدرس کارگاه
محمدمهدی ربانی
- دارای PHD مدیریت
- استاد ارشد EABW دانشگاه اشتاین بایس برلین
- مؤسس پلتفرم آموزشی ویدان
- مدیرمسئول مجله خلاقیت
- مدیرمسئول انتشارات نگاه نوین
- استاد آكادمی صادرات آلمان
- نماینده علمی دانشگاه SSHE سوییس در ایران
- مؤسس چندین استارتاپ در سوییس و امارات
- کارشناس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
بعضی سرفصلهای کارگاه
- خلاقیت و نوآوری کاربردی
- روشهای حل مسئله
- چه تغییراتی در آینده اتفاق میافتد؟
- تبدیل ایده به عمل
- آینده پژوهی
- تحول دیجیتال
- تکنیکهای تفکر طراحی UBBE
- روندهای تکنولوژیک
- استراتژی
- شناخت دردهای مشتریان
- مشتریان چگونه خرید میکنند؟
- برنامهریزی و طراحی نقشه سفر مشتری
- ایده گرفتن از پرسونای مشتری
- نمونه واقعی MVP