نوآوری

ما معمولاً سؤالات زیادی مطرح نمی‌کنیم، اما کارآفرینان پرسشگرهای مطرحی هستند. آن‌ها عقب‌نشینی نمی‌کنند و مایل‌اند که وضعیت موجود را به چالش بکشند و چیزی که متوجه شدیم این بود که نوآوری اغلب زمانی رخ می‌دهد که افراد برای پرسشگری قدم بردارند و همچنان زمانی که مدیران فرصت غنیمت شمرده و فضایی امن جهت طرح سؤال برای دیگران به وجود بیاورند.

جف دایر استاد رشته‌ی برنامه‌ریزی دانشگاه بریکهام یانگ و دانشکده‌ی وارتون در دانشگاه پنسیلوانیا است. چیزی که او فهمیده این است که می‌شود در زمینه‌ی پرداختن ایده‌های جدید پیشرفت کرد. این موضوع را در کتاب خود به نام « DNA نوآوران » مطرح کرده است. در این کتاب بر روی کارآفرینان مبتکر و اینکه چگونه ایده‌های مبتکرانه به ذهنشان خطور کرده مطالعه کردند ولی این کافی نبود! فهمیدند که افراد می‌توانند ایده‌های خوبی را ؟ بدهند ولی نمی‌دانند که چطور باید آن را پرورش بدهند چراکه خلاقیت با نوآوری تفاوت دارد.

نوآوری یعنی تبدیل یک فکر خلاقانه به خدمت یا یک محصول تجاری که واقعاً بتواند جای خود را در بازار پیدا کند.

طی این ویدان جف دایر قرار است که این دو موضوع را به شما آموزش بدهد: در مبحث DNA نوآورانه چطور به ایده‌های خلاقانه برسید و اینکه چطور باید این ایده‌های خلاقانه را به نوآوری‌های کاربردی تبدیل کرد که در بازار موفق بشوند که اساساً محور مبحث متد نوآوران به‌حساب می‌آید. با او همگام شوید تا بتوانید ایده‌های نوآور کاربردی به وجود آورید.

موضوعاتی که در دوره نوآوری موردبررسی قرار خواهند گرفت عبارت‌اند از:

بخش اول: DNA نوآورانه ـ چگونه ایده‌های خلاقانه ایجاد کنیم؟،  منشأ خلق یک ایده،  تفکر تداعی‌گر،  پرسش گری،  مشاهده،  شبکه‌سازی،  آزمون‌وخطا،  ویژگی شما چیست؟،  ارزیابی DNA کارآفرینان

بخش دوم: چگونه ایده‌های خلاقانه را نوآورانه کنیم؟،  معرفی متد نوآورانه ـ یافتن راه‌حل درست،  پیدا کردن مشکل،  یافتن راه‌حل درست،  نوشتن مدل کسب‌وکار،  رهبری نوآوری

3
درس
15
فایل
61
دقیقه
59000 تومان

اساتید دوره

جف دایر

جف دایر استاد استراتژی هوراس بیسلی در دانشگاه بریگم یانگ است.

جف علاوه بر فعالیتش در دانشگاه بریگم یانگ، استاد استراتژی در دانشکده وارتون دانشگاه پنسیلوانیا می باشد. جف تنها متخصص استراتژی ست که نامش دست کم پنج بار در مجله مدیریت استراتژیک و نقد و بررسی تجارت هاروارد چاپ شده است. کتاب "DNA فرد مبتکر" از او که در انتشارات دانشگاه هاروارد منتشر شده، به 12 زبان چاپ شده و یکی از پر فروش ترین آثار مربوط به کسب و کار در جهان است. پژوهش های او به طور برجسته در نشریاتی چون فوربس، اکونومیست، فورچون، بلومبرگ بیزنس ویک و وال استریت جورنال نشان داده شده است.

اگر به دنبال ایده های پولساز و موفق در دنیای پرتغییر امروز هستید، این ویدان برای شما آماده شده است.

دوره های پیشنهادی

person
mail