حفاظت از کسب‌ و کار

بسیاری از افرادی که می‌خواهند کسب‌وکاری را شروع کنند از دزدیده شدن ایده خود می‌ترسند و همین امر باعث می‌شود که اقدامی انجام ندهند. ولی آیا می‌شود ایده را برای همیشه مثل یک راز پنهانش کرد؟  ایده چیزی نیست که بخواهیم آن را مخفی کنیم زیرا بالاخره به ذهن شخص دیگری خطور خواهد کرد و ممکن است او شروع کند و ما در جای خود بمانیم و حسرت بخوریم. پس راهکار چیست؟ چگونه باید هم ایده خود را با دیگران برای راه‌اندازی کسب‌وکار مطرح کرد و هم آن را از افراد فرصت طلب و رقبا پنهان کرد؟ بالاخره برای راه‌اندازی نیاز به شریک یا گروه یا سرمایه‌گذار داریم. بدون کمک گرفتن از دیگران نمی‌شود ایده‌ای را به واقعیت تبدیل کرد. صحبت کردن در مورد ایده‌های خود در محیط عمومی، هزینه‌ی تلاش برای انجام کسب و کار است، اما حفاظت نکردن از حساس‌ترین جزئیات کسب و کار می‌تواند خطرناک باشد. با نگاهی اجمالی به تاریخچه‌ی کارآفرینی هم می‌توان متوجه شد که معمولاً عده‌ای هستند که به خاطر منافع خودشان، از ایده و جزئیات کسب وکار اشخاص دیگر کپی‌برداری می‌کنند.

در این برنامه دکتر محمدمهدی ربانی که خود صاحب چند کسب‌وکار است به شما می‌آموزد چگونه با حفظ و نگهداری از ایده خود، کسب و کار خود را شروع بکنید.

در این ویدان با موضوعات زیر را می‌آموزید :

چرا ایده اصلی را نمی‌توان پنهان نگه داشت؟  -   مالکیت فکری در استارت‌آپ‌ها  -  ثبت اختراع  -  کپی‌رایت  -  برند و علامت تجاری  -   اسرار تجاری و قرارداد عدم افشای اطلاعات  -   قرارداد عدم رقابت در استارت‌آپ 

4
درس
13
فایل
120
دقیقه
429000 تومان
18%
350000 تومان

اساتید دوره

محمد مهدی ربانی

او هشت سال پیش وقتی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دانشگاه اصفهان بود، با سه تن از دوستانش یک پارکینگ در خیابان استاد مطهری اجاره می کنند و با سرمایه صفر مجله پنجره خلاقیت را تاسیس می کنند. او هم اکنون مدیرمسئول مجله است. این مجله هم اکنون یکی از موفق ترین رسانه ها در زمینه کارآفرینی در کشور است. این مجله یکی از اهدافی بوده که مدرس این دوره با استفاده از همین استراتژی ها در جوانی به آن دست یافته است. دکتر ربانی همچنین مدیرمسئول انتشارات نگاه نوین (مالک برند ثروتمندان خودساخته) است که کتاب های منتشر شده توسط این انتشارات جزو پرفروش ترین کتاب های ایران هستند. حتما با کتاب اثر مرکب دارن هاردی آشنا هستید که اولین بار انتشارات ثروتمندان خودساخته آن را به مردم ایران معرفی کرد. محمد مهدی ربانی با اینکه علاقه زیادی به تدریس دارد و مدرس دانشگاه است، عقیده دارد که امروزه به افرادی نیز نیاز داریم که هم دانشگاهی باشند و هم در کف بازار، تجارت کنند تا دانش کاربردی را بتوانند به دیگران آموزش دهند. به همین دلیل او از 18 سالگی به کار ویزیتوری کتاب و دارو در داروخانه ها مشغول شد و هم اینک موسس داروسازی دیموند، یکی از نوآورترین داروسازی های کشور است. شرکت تینو که در زمینه اختصاصی استارتاپ ها مشغول به کار است، یکی دیگر از فعالیت های اجرایی اوست. به اندام دکتر کرمانی، سالم باش و ... استارتاپ هایی هستند که دکتر ربانی مستقیما در به وجودآمدن شان نقش داشته است. دکتر ربانی قبل از 30 سالگی، ده ها برنامه زنده تلویزیونی داشته و خدمت گذار عموم مردم ایران بوده است. ده ها مقاله و کتاب به صورت مکتوب به مخاطب خود ارایه داده است و ماموریت خود را کمک به دیگران برای رسین به اهداف خود می داند. او به صورت مستقیم در دانشگاه های داخلی و خارجی از جمله زوریخ و مادرید درس خوانده است و هم اکنون استاد ارشد آکادمی صادرات آلمان واقع در اشتوتگارت وابسته به دانشگاه اشتاین بایس است. او نماینده انحصاری موسسه آموزش عال سوئیس SSHE در ایران است. دکتر ربانی سالها بدون واسطه از اساتیدی مانند جک کنفیلد، برایان تریسی، جان دمارتینی، مک دنالد و ... تعلیم دیده است و جایزه های متعددی از آن ها دریافت نموده است.

نظرات درباره حفاظت از کسب‌ و کار (2 نظر)

سلام.ممنونازشما استادعزیزوگرامی
0480035814 - 31 خرداد 1399
عالی و کاربردی خسته نباشید استاد عزیز
32626 - 17 خرداد 1399
person
mail