جالب است که هر چه بیشتر تکنولوژیهای مختلف مانند ایمیل، شبکههای اجتماعی، تلفنهای هوشمند و وبینارها بخشی از زندگی روزمره ما را شامل میشوند، مهارتهای بین فردی اهمیت بیشتری پیدا میکند؛ به دلیل آنکه وقتی ارتباط رودررو نباشد احتمال سوءتفاهم بیشتر میشود و همچنین ما نسبت به گذشته، یعنی زمانی که گزینههای کمتری داشتیم گیراییمان نیز کمتر شده است. پس اگر بتوانید مهارتهای ارتباطی بین فردی را بیشتر کنید میتوانید در محیط کاری امروزه از رقبای خود متمایز شوید.
دوری کلارک استاد مدرسه کسبوکار فوکوا در دانشگاه دوک است او نویسنده کتاب بازسازی انسان و همچنین سخنگوی کمپین انتخاباتی رئیسجمهور سابق است. در همین کمپین، متوجه شد که باید معنای همه کلمات را بداند. و آغاز آن از موقعیتهای رایج است؛ ولی در موقعیتهای مهمی که دچار چالشهای ارتباطی میشوید در درجه اول همکارانتان و بعد سرپرستتان به شما نشان میدهند که چطور باید در شرایط دشوار ارتباط مؤثری داشته باشید. بهعنوانمثال در موقعیتهای ارتباطات بین فرهنگی یا زمانی که افرادی مدام حرفتان را قطع میکنند؛ موقعیتهایی که حتی افراد پرتجربه را هم دچار مشکل میکند.
مباحثی که در این دوره آموزشی «ارتباطات میان فردی» میبینید عبارتاند از:
برقراری ارتباط با همکارانتان، برقراری ارتباط با سرپرستتان، چگونه درخواستهای موثری داشته باشید؟، چگونه انتظارات را مدیریت کنید؟، ارتباطات و تفاوتهای فرهنگی، برقراری ارتباط در موقعیتهای پیچیده
-
آنچه دراین دوره خواهید دید
-
چه چیزی را باید بدانید
-
چگونه درخواستهای موثری داشته باشید
-
چه زمانی از تلفن استفاده کنیم یا ایمیل ارسال کنید
-
چگونه نشانه های غیرکلامی را تفسیر کنید
-
چگونه انتظارات را مدیریت کنید
-
رهنمود موردنیاز خود را دریافت کنید
-
از رئیس خود سوالات مناسبی بپرسید
-
بدانید چه زمانی گوش دهید و چه زمانی صحبت کنید
-
ارتباطات و تفاوت های فرهنگی
-
چگونه به وقفه در کار رسیدگی کنید
-
چگونه به بازخورد انتقادی پاسخ دهید
-
چگونه بعنوان فردی درون گرا ارتباط برقرار کنید
-
مراحل بعدی
باعرض سلام وخسته نباشید خوب بود جالب بود روی مسائل کاری وزندگی تأثیر خوبی داره
با عرض سلام کوتاه و مختصر و مفیدممنون