این دوره با همکاری شرکت سان استار رایگان شده است.
آیا در سازمان شما تصمیمگیری زمانبر است؟ آیا در محیطی کار میکنید که همه احساس میکنند در فرایند تصمیمگیری موضوعات کوچک و بزرگ هستند و تا زمانی که همه یک نظر نباشند، نمیتوانید تصمیم درست بگیرید؟ از آنجا که تصمیمگیری از حساسترین وظایف مدیران سازمانها در سطوح مختلف سازمانی به شمار میرود، شناخت فرایند، ساختار، سازوکارها و ویژگیهای تصمیمها برای هدایت و برقراری ارتباط در سازمان اهمیت فراوان دارد. ازنظر علم مدیریت وجود دوگانگی بین هدفها و عملکردها و ناتوانی مدیران در دستیابی به هدفهای طراحیشده، تنها یک علت کلیدی دارد و آن ضعف نظام تصمیمگیری است.
مایک فیگلیولو مدرس دوره استراتژیهای تصمیمگیری صحیح در این دوره درباره پروسه تصمیمگیری صحبت میکند. به شما یاد میدهد سرعت و دقت را در تصمیمات خود افزایش دهید و یک توازن برقرار کنید. او به شما توضیح میدهد که چه افرادی باید در فرایند تصمیمگیری حضورداشته باشند و چگونه؟ همچنین در رابطه با ابهامات موجود در تصمیمات صحبت میکند. به شما یاد میدهد چگونه شک و تردید پیرامون هر تصمیم را در مدتزمان کوتاه کاهش دهید. پس اگر میخواهید بهترین تصمیمات را در کمترین زمان بگیرید، این دوره متعلق به شماست.
تصمیمگیری در نوع خودش یک پروسه است، یعنی انتخاب یک گزینه بین گزینههای زیادی است که مقابل ما قرارگرفته است و هدفش رسیدن به یک مقصد مشخص است. حال تصمیم را با قضاوت مقایسه کنید. قضاوت به توانایی تشکیل یک نظریه یا رسیدن به یک نتیجه با استفاده از اطلاعات در دسترس بهاضافه تجربههای قبلی گفته میشود. پس در پروسه تصمیمگیری رعایت یک سری قوانین اهمیت زیادی دارد، مایک فیگلیولو در این دوره این قوانین را به شما یاد میدهد.
اصلیترین وظیفه هر مدیری، تصمیمگیری در جهت دستیابی به اهداف سازمانی است. حل مسئله بدون تصمیمگیری ممکن نخواهد بود و ازآنجاییکه هر سازمان، روزانه با مشکلات و مسائل مختلفی روبهرو میشود، حل مسئله از طریق تصمیمگیری نقش بسیار مهمی در مدیریت سازمانی ایفا میکند.
هر مدیری برای انجام کارهای خود در سازمان اعم از برنامهریزی، هدایت، سازماندهی و کنترل همواره نیاز به تصمیمگیری دارد، بنابراین اخذ تصمیم مناسب برای رفع مشکلات و مسائل سازمانی برای مدیران یک ضرورت محسوب میشود.
بدون تصمیمگیری در سازمانها، هیچ اقدام و فعالیتی نه آغاز میشود و نه تحقق مییابد. بنابراین، یکی از کلیدیترین، آسیبپذیرترین و سرنوشتسازترین وظایف مدیران که همواره با آن درگیر هستند و درنهایت موفقیت و شکست آتی آنها را به دنبال خواهد داشت، مسئله تصمیمگیری است.
تصمیمگیری اساس زندگی روزمرهٔ ماست. در زندگی کاری، تحصیلی و خانوادگی هرروز بین گزینههای متفاوتی امکان انتخاب داریم. تصمیمگیری را مانند هر کار دیگری با دانستن تکنیکهایش بهتر میتوان انجام داد. در دوره استراتژیهای تصمیمگیری صحیح با این تکنیکها آشنا میشوید. با بالا رفتن کیفیت تصمیمهای ریز و درشت کیفیت زندگیمان هم بهتر میشود.
تصمیمگیری یکی از مهمترین ابزارهای یک مدیر است و مدیران باید به این مهارت مجهز باشند تا بتوانند در مسیر دستیابی به اهداف و همچنین مدیریت بهتر سازمانشان، اقدام کنند. با مشاهده دوره استراتژیهای تصمیمگیری صحیح، مدیران میتوانند به این مهارت کلیدی دست پیدا کنند.
-
خوش آمدید
-
تعریف تصمیم گیری
-
تعریف تصمیم
-
انتخاب یک روش تصمیمگیری
-
روش تصمیمگیری خودکامه
-
روش تصمیمگیری مشارکتی
-
روش تصمیمگیری دموکراتیک
-
روش تصمیمگیری توافقی
-
مشارکت دادن همکاران در تصمیمات
-
استفاده از ماتریکس متهم
-
مفهوم ابهام
-
ارزیابی نتایج با امکان پیشبینی بالا
-
ارزیابی نتایج با احتمالات مجزا
-
درنظر گرفتن طیف گستردهای از نتایج
-
مواجهه با نتایج کاملا غیرقابل پیشبینی
-
سوالات مهمی که باید قبل از اقدام کردن بپرسید
-
انتخاب نوع تصمیم
-
کاهش ریسکهای تصمیمگیری
-
سوالات مهمی که پیش از اجرای تصمیم باید از خود بپرسید
-
بحث، اجرا و اندازهگیری
-
به کارگیری چرخه تصمیم گیری
بسیارعالی
بسیار عالی
رایگان هستش
خوب
عالی بود
این دوره خوبه ولی مبلغش زیاده سپاس گزار