استراتژی هایی برای ایجاد ثبات در دوران رکود اقتصادی

  • چهار شنبه 26 ارديبهشت 1403
  • 131
  • 0
  • 0.0
توضیحات دوره

اقتصاد در چرخه کسب‌وکار حرکت می‌کند و این یعنی اگر الآن رکودی نیست، بالاخره یک رکود اقتصادی خواهد آمد. بعضی‌ها تسلیم می‌شوند و شغلشان را از دست می‌دهند و یا در افسردگی غرق می‌شوند. این‌ها تلفاتی است که تعدادش میلیون‌ها نفر خواهد بود و آن‌ها به طرز بدی خواهند فهمید که چرا به علم اقتصاد "علم ملالت‌انگیز" می‌گویند. رکودها باعث ضررهای شخصی بزرگی می‌شوند و نه‌تنها برای سلامت روانی، بلکه برای سلامت فیزیکی هم این‌گونه است.

همهٔ ما شرکت‌های بزرگی را که نامشان سال‌ها در صدر صنایع می‌درخشیدند به یاد داریم که چطور در جریان گرداب بحران اقتصادی فراگیر، گرفتارشده و نام و اعتبارشان به تاریخ پیوسته است. بحران اقتصادی معمولاً اثرات پیوسته بر تمام صنایع دارد و از کسب‌وکارهای کوچک و متوسط گرفته تا غول‌های صنایع؛ همه را با مشکل مواجه می‌سازد. برخی افراد فکر می‌کنند وقتی رکود اقتصادی رخ می‌دهد. هیچ کاری نمی‌توانند انجام بدهند یا خوش‌شانس هستند و کارشان را خوب انجام می‌دهند یا بدشانس می‌شوند و رنج می‌برند. اما درهرصورت از دست آن‌ها خارج است. در زمان بحران اقتصادی، نمی‌توان گفت هیچ صنعتی در امان خواهد ماند اما با برنامه‌ریزی منسجم و آمادگی مناسب، نه‌تنها می‌توان از آسیب‌های احتمالی پیش‌گیری کرد، بلکه می‌توان رشد کسب‌وکار در زمان بحران اقتصادی را نیز پیش‌بینی نمود.

در دوره استراتژی‌هایی برای ایجاد ثبات در دوران رکود اقتصادی، جیسون شنکر مدیرعامل Prestige Economics و مشاور در خصوص یافتن فرصت‌های رشد در زمان رکود اقتصادی، مهم‌ترین رازها را با شما در میان می‌گذارد. او در این دوره 6 استراتژی را یاد می‌دهد که به شما کمک خواهد کرد در زمان رکود اقتصادی ایمن باشید. همچنین با گذراندن این دوره می‌آموزید چگونه برای رکود اقتصادی آمادگی داشته باشید، چگونه مقابله کنید، از آن فرار کنید، پنهان شوید یا راه خودتان را بسازید و در زمان رکود سرمایه‌گذاری کنید.

موضوعات دور استراتژی‌هایی برای ثبات در دوران رکود اقتصادی عبارت‌اند از: در دوران رکود چه استراتژی‌هایی را استفاده کنیم، استراتژی‌های مقاوم در برابر رکود را بشناسیم. انواع رکودهای منطقه‌ای، صنعتی و شرکتی چگونه است. آنالیز SWOT چگونه است. در بازارهای عمومی و کسب‌وکاری که کنترلش راداریم، سرمایه‌گذاری کنیم.

مطالعاتی در سال 2015 توسط استادان دانشگاه استنفورد هاروارد انجام شد، نشان داد افرادی که نگران از دست دادن شغلشان هستند، احتمال مریض شدن آن‌ها 50 درصد بیشتر است. این مطالعه همچنین نشان داد که کار کردن برای ساعت‌های طولانی 35 درصد شانس مریض شدن شمارا بیشتر می‌کند و 20 درصد بیشتر احتمال دارد که در آن سال بمیرید. اما شما مجبور نیستید که یکی از آن افراد باشید که تحت تأثیر رکود اقتصادی قرار می‌گیرد.

شما با گذراندن این دوره آماده می‌شوید و یک استراتژی و برنامه دارید و گزینه‌هایی رادارید که می‌دانید. شاید به سمت صنعت دیگری می‌روید، یا برای شهری جدید چمدان جمع می‌کنید، یا کسب‌وکاری را شروع می‌کنید که منحصراً برای خودتان است تا در رکود بعدی رشد کنید و نجات پیدا کنید. شما از این رکود رد می‌شوید و وقتی وضعیت خوب فرابرسد، برای استفاده از آن در موقعیت خوبی خواهید بود. هرچند رکود در راه باشد، اما شما می‌توانید کسب‌وکار، سرمایه و حرفه خودتان را در مقابل رکود مقاوم کنید.

یک استراتژی انتخاب کنید، مهارت سازی کنید و همیشه در حال یادگیری باشید. بنابراین هم در زمان بد و هم در زمان خوب می‌توانید موفق باشید.

درس های دوره
  • آنچه دراین دوره خواهید دید

  • استراتژی‌هایی برای استفاده در رکود

  • استراتژی‌های مقاوم در برابر رکود

  • رکودهای منطقه‌ای

  • رکودهای صنعتی

  • رکودهای شرکتی

  • از کجا بفهمیم رکودی در راه است؟

  • آنالیز SWOT

  • متنوع‌سازی ریسک رئیس

  • شروع از پایین

  • تحلیل SWOT شخصی

  • استراتژی مقاوم در برابر رکود 1 - آمادگی داشتن

  • استراتژی مقاوم در برابر رکود 2 - تلاش بیشتر

  • استراتژی مقاوم در برابر رکود 3 - مخفی شدن

  • استراتژی مقاوم در برابر رکود 4 - فرار کردن

  • تغییر شغل در دو قدم

  • استراتژی مقاوم در برابر رکود 5 - ساختن

  • استراتژی مقاوم در برابر رکود 6 - سرمایه‌گذاری

  • در کسب و کاری سرمایه‌گذاری کنید که کنترلش می‌کنید

  • در بازارهای عمومی سرمایه‌گذاری کنید

  • کنترل دست شماست

دیدگاه کاربران (0)
204٬000تومان
  • 20ویدیو
  • 1فایل
  • 67دقیقه
اطلاعات کلی دوره
  • مدرس جیسون شنکر
  • تعداد درس‌ها 5 درس
  • تعداد فایل آموزشی 1 فایل
  • زمان دوره 67 دقیقه
  • سطح دوره متوسط