هدف از این دوره، آموزش مبانی و ایجاد مهارت های اولیه لازم برای توسعه و پیاده سازی یک استراتژی کسب و کار در بازارهای نوظهور است.
بازارهای نوظهور به کشورهایی اطلاق میشود که ویژگیهایی از بازارهای توسعهیافته کشورهای صنعتی را دارند ولی شرایط لازم را برای قرار گرفتن در دسته کشورهای توسعهیافته ندارند.
این دوره از سه مفهوم اساسی تشکیل شده است:
1- کارآفرینی 2- استراتژی 3- بازارهای نوظهور
در این دوره می خواهیم تهدید ها و فرصت های بازارهای نوظهور را بررسی کنیم و در پایان یاد خواهیم گرفت که در این بازارهای مبهم اما نوید بخش ، چه کار کنیم و چطور درست عمل کنیم.
مخاطبان این دوره می توانند مهارت های تجزیه و تحلیل، تصمیم گیری و برنامه ریزی و همچنین توانایی تشخیص فرصت ها و تهدید های استراتژیک را ارتقا دهند.
این دوره نیازمند آگاهی از مفاهیم اقتصادی مقدماتی است. بهتر است تجربه عملی کارآفرینی یا بازاریابی هم داشته باشید اما ضروری نیست.
این دوره، توجه ویژه ای به مدیریت استراتژیک دارد. اگر چه چند تئوری اساسی مطرح می شوند اما بیشتر ایده ها بر پایه یک مدل عملی ساده اما کارآمد است که می توان به راحتی آن را درک کرده و از آن استفاده کرد. تعدد مثال ها و روایت ها از تجربیات مشاوره شخصی و حرفه ای مدرس، یکی از مهم ترین ویژگی های این دوره است. طراحی های مدرس کمک می کند مفاهیم کلیدی را به خوبی به خاطر سپرده و استفاده کنید.
-
آنچه دراین دوره خواهید دید
-
مقدمه دوره
-
بازارهای نوظهور چه ویژگی خاصی دارند
-
چه چیزی میفروشیم و چه چیزی میخرند
-
مشتری کیست
-
بازار به عنوان بازی بدون قانون
-
بازارهای نوظهور چه ویژگی خاصی دارند
-
مدلهای کسب و کار برای بازارهای نوظهور
-
درک بازارهای بالقوه
-
تبدیل ارزش به محصول
-
تماس با مشتریان
-
ایجاد تبادل ارزش
-
برنامه ریزی فعالیت ها و منابع
-
ظرفیت رقابتی
-
رصد محیط رقابتی
-
تحلیل توانایی ها
-
درک مشتریان
-
ساخت جدول محصول-بازار
-
ساخت پیشنهادات تجاری
-
طراحی مجموعه استراتژی ها
-
استراتژی های بازاریابی
-
استراتژی های فرایند های داخلی
-
استراتژی های یادگیری و رشد
-
استراتژی های مالی
-
درک محیط سراسری
-
تاکتیک های صنعت (بخش اول)
-
تاکتیک های صنعت (بخش دوم)
-
تاکتیک های رقابتی
-
توازن بازاریابی و فروش
-
حیطه فرصت های کسب و کار
-
چرخه عمر کسب و کار
-
واحد های استراتژیک کسب و کار
-
نگاهی استراتژیک به اقتصاد کسب و کار
-
چرخه عمر محصول
-
سیستم فروش
-
انواع فروش
-
انتخاب روش فروش مناسب
-
برنامه ریزی فروش
-
سازماندهی فروش
-
سیستم مدیریت استراتژیک
-
تدوین گزاره چشم انداز
-
برنامه ریزی سناریوها
-
سازماندهی جلسات استراتژیک