حدود 20 درصد افراد جامعه معمولاً درآمدهای بسیار بالایی دارند، اگر میخواهید این افراد محصول شما را بخرند یا به هدف شما کمک مالی کنند. بهتر نیست بدانید کجا زندگی میکنند؟ چه محصولاتی میخرند یا چطور برای خرید تصمیم میگیرند؟
منظور از بخشبندی مشتریان این است که بفهمید مشتریان شما چه کسانی هستند و چطور آنها را بخشبندی کنید. صرفنظر از اینکه در چه کسب و کاری هستید یا سازمانتان در چه زمینهای کار میکند، درک اینکه مشتری شما چه کسی هست و چطور رفتار میکند، مهم است.
بخشبندی مشتریان به معنی تقسیمبندی مشتریان به گروههای مشخص است تا بتوانید آنها را با پیامهای بازاریابی و فروشتان هدف قرار بدهید.
تقسیمبندی مشتری دارای مزایای مختلفی است که بر تصویر و درآمد برند شما تأثیر مثبت میگذارند. تقسیمبندی مشتری باعث افزایش نرخ حفظ و نگهداشت مشتری میشود. تقسیمبندی مشتریان شما را قادر میسازد تا مستقیماً با آنها ارتباط برقرار کنید. هدف اصلی تقسیم مشتری این است که محصولات خود را بر اساس نیازهای مشتریان تنظیم کنید. این تجربه شخصی به ایجاد یک رابطه طولانیمدت با مشتری کمک میکند و حسن نیت برند شما را نمایش میدهد.
مدرس دوره تقسیمبندی مشتریان دوگ لاد است. او بیشتر از 30 سال است که در حال تدریس و نوشتن و کار و مشاوره با شرکتهای سراسر جهان است.
در این دوره شما با روشهای مختلف بخشبندی مشتریان مثل جغرافیا، جمعیتشناسی، فرهنگ، رفتارها، میزان استفاده از روانشناختی (نحوه تفکرشان) آشنا میشوید. شما در این دوره یاد میگیرید چطور شخصیت مشتریها را شکل دهید تا به سازمانتان در ایجاد زبان مشترک درباره بینشهایی که برای اهداف مشتری دارید، کمک کند. حتی ممکن است به کمک این دوره مقداری دید شرکتها نسبت به خودتان را درک کنید. این دوره شامل ابزارها و فایلهای تمرینی است که میتوانید آنها را دانلود کنید و کار با آنها را شروع کنید.
-
آنچه دراین دوره خواهید دید
-
تلاشهای بازاریابی خود را از طریق تقسیمبندی به حداکثر برسانید
-
روشهای متداول برای تقسیمبندی مشتریان
-
نحوه تکمیل تقسیمبندی جغرافیایی مشتریان
-
تقسیمبندی مشتریان بر اساس عوامل جمعیتی
-
استفاده از تقسیمبندی فرهنگی برای هدف قرار دادن مشتریان
-
کجا میتوان اطلاعات مربوط به تقسیمبندی جغرافیایی و جمعیتی را پیدا کرد
-
تقسیمبندی مشتریان بر اساس رفتارهای آنها
-
تقسیمبندی مشتریان بر اساس نرخ استفاده
-
ایجاد تصویر واضحتری از مشتریان
-
چگونه مصرفکنندگان خودشان را میبینند
-
تحقیق در مورد پروفایلهای روانشناختی مشتریانتان
-
ایجاد پروفایل مشتریان و اهداف
-
توصیف مشتریان بر اساس دلیل خرید آنها
-
فرصتهای دستیابی به بازارهای جدید
-
یک پرسونا یا پروفایل مشتری بسازید
-
از پرسونا و نمایههای مشتری در پیام رسانی استفاده کنید
-
به یادگیری تقسیمبندی مشتری ادامه دهید
-
صفحه تقسیم بندی جمعیتی
-
شخصیت مشتری
-
چک لیست ارزیابی شخصیت ها
-
متون انتخابی
-
مراحل چرخه زندگی
-
مثال پرسونای مشتری
هر ساعتی که روی این موضوع کار کنیم باعث میشه 10 ساعت از زمانمون در بازاریابی و فروش کمتر هدر بره
سلام وقتتون بخیر ممنون از اعلام نظرتون