اصول راه‌اندازی کسب‌ و کار آنلاین

  • جمعه 28 ارديبهشت 1403
  • 190
  • 2
  • 0.0
توضیحات دوره

در اکثر مواقع افرادی که اقدام به راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید می‌کنند، خصوصاً وقتی‌که چند نفر باهم شریک می‌شوند و کاری را شروع می‌کنند، مسائل حقوقی را چندان جدی نمی‌گیرند و همین مسئله باعث می‌شود در ادامه با مشکلات جدی حقوقی روبرو شوند. اگر نگاهی به دادگاه‌ها بیندازید، نگاهی به شرکت‌هایی بیندازید که ایده‌های خوب و محصولات عالی داشته‌اند ولی ورشکسته شده‌اند و منحل شده‌اند، به اهمیت و لزوم توجه به مسائل حقوقی در ابتدای کار پی می‌برید.

در اولین قدم‌های راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید، معمولاً کارآفرینان با حداکثر توان خود به دنبال پیدا کردن مشکلات موجود در بازار و حل مشکلاتی که شناسایی کرده‌اند و یا توسعه محصول یا تأمین خدمت جدید هستند و بدون توجه به جنبه‌های حقوقی و شفاف‌سازی حقوق و تکالیف طرفین، به جلو پیش می‌روند، اما پس از مدتی همکاری جایی که استارتاپ به موفقیت نزدیک می‌شود، بحث‌های حقوقی شکل می‌گیرد.

در دوره اصول راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین، توسط مربی برجسته حوزه کسب‌وکار می‌آموزید، چگونه ایده خود را عملی کنید؟ آیا شرکت تأسیس کنید یا خیر؟ آیا شریک داشته باشید یا خیر؟ روش تدوین یک شراکت‌نامه چگونه است؟ روش راه‌اندازی یک کسب‌وکار بدون مشکل حقوقی و قانونی چگونه است؟ چه شرکتی تأسیس کنید؟ چگونه یک تیم شرکای مؤسس داشته باشید؟.

برای راه‌اندازی و رشد و توسعه کسب‌وکارهای جدید و استارتاپ‌ها در کنار مسائل مدیریتی و فنی که دارد، باید از مسائل حقوقی و چالش‌های پیش رو حتماً آگاهی داشته باشید.

استارتاپ چیست؟ یک یا چند شخص کارآفرین در کنار هم با سرمایه‌ای اندک و با تکیه‌بر توان و انگیزه خود، ایده پردازی می‌کنند و سپس با تبدیل ایده به محصول یا خدمت منحصربه‌فرد جدید، یک مشکل یا نیاز قدیمی بدون پاسخ را حل می‌کنند. با توجه به این تعریف مشخص می‌شود تا چه حد استارتاپ‌ها برای پایه‌گذاری و رشد و توسعه خود نیازمند اطلاعات و آگاهی‌های حقوقی هستند.

چالش‌های حقوقی در حوزه تجارت الکترونیک و کسب‌وکارهای اینترنتی، دارای الزامات قانونی است که عدم توجه به آن‌ها ممکن است، فیلتر شدن سامانه یا مواجه‌شدن با احکام قضایی و منع فعالیت استارتاپ شود.

هرکسی که وارد امور کسب‌وکارتان می‌کنید، کاملاً بشناسید و در مورد پیشینه او تحقیق کنید. این مقوله به‌خصوص در مورد شریک تجاری‌تان صادق است. شناخت ویژگی‌های شریک کسب‌وکار و اعتماد به او، یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ کسب‌وکارتان هنگام ورود به مرحله مشارکت است.

از این دوره می‌توانید به‌عنوان یک راهنمای کامل و جامع و عملیاتی که حاصل تجارب ارزشمند خود مدرس است، برای راه‌اندازی یا استارتاپ یا کسب‌وکار نوپای خودتان استفاده کنید.

درس های دوره
  • آنچه در این دوره خواهید دید

  • آیا شرکت تاسیس کنیم یا خیر؟

  • آیا شریک داشته باشیم یا خیر؟

  • آیا افراد کلیدی فنی را سهامدار کنیم یا خیر؟

  • معیار های اصلی برای شراکت

  • چه تعداد شریک داشته باشیم؟

  • ارزش های خود را معامله نکنید

  • درصد شراکت

  • انواع شراکت (1)

  • انواع شراکت (2)

  • شراکت نامه

  • از کجا شریک پیدا کنیم؟

  • یک تیم موفق

  • انواع شرکت

  • نام گذاری شرکت

  • بعد از ثبت شرکت چه کنیم؟

  • فرم خام شراکت نامه

  • نمونه شراکت نامه

  • جزوه

  • خلاصه دوره اصول راه اندازی کسب و کار آنلاین

  • آنچه در جلسه بعدی خواهید آموخت

دیدگاه کاربران (1)
  • کاربر شنبه 23 مهر 1401

    بسیار سپاسگزارم از اینکه تجربیات و سواد بالای شما را که با اشتیاق کامل عرضه کردید،استفاده میکنم..لطفا مقل دو جلسه قبل،فایل دوره این هفته هم بزارید برای خلاصه دیدن مطالب و سرفصلها.متشکرم

2٬000٬000تومان
  • 17ویدیو
  • 4فایل
  • 125دقیقه
اطلاعات کلی دوره
  • مدرس محمد مهدی ربانی
  • تعداد درس‌ها 5 درس
  • تعداد فایل آموزشی 4 فایل
  • زمان دوره 125 دقیقه
  • سطح دوره مبتدی