به نظر شما معنی ترغیب چیست؟
بیشتر مردم آن را این گونه تعریف میکنند: به عوض کردن ذهنیت مردم ترغیب گفته میشود.
مثلا وقتی از فرزند خود میخواهید اتاقش را تمیز کند، دوست دارید به شما بگوید ایدهی خوبیست، اجازه بده تا دربارهی آن فکر کنم؟ مسلماً خیر، شما میخواهید او حتماً اتاقش را تمیز کند.
ارسطو فیلسوف بزرگ یونانی بیش از 2300 سال پیش گفت:" ترغیب هنری است تا مردم را مجبور کنیم کاری را انجام دهند که در حالت عادی انجام نمیدهند."
کاربرد ترغیب در فروش چیست؟
کارشناسی فروش یعنی مجاب کردن خریدار به اینکه کالا یا خدمات شما نیازهای او را برآورده میکند و ارزش پرداخت مبلغ درخواستی را دارد. شناسایی طرز فکر و رفتار مردم و مجاب کردن آنها برای قبول درخواستتان باعث میشود که فروش خیلی خیلی راحتتر شود؛ این فایدهی ترغیب مشتری است.
برایان اِی هِرن بیش از 20 سال است که با کارشناسان فروش کار میکند و در این دورهی فروش به روش ترغیب مشتری مفاهیم روانشناسی را به شما آموزش میدهد که در طول تمام فرآیند فروش به شما کمک میکند. این مفاهیم باعث میشوند مشتری احتمالی یا مشتری واقعی ارزش خدمات شما را بهتر درک کنند.
باید به این نکته توجه داشته باشید که نباید در ترغیب افراط کرد، زیرا هدف از ترغیب دست کاری ذهن خریدار نیست و ما نمیخواهیم کالایی را به مردم بفروشیم که به کارشان نمیآید و به آن نیازی ندارند، بلکه منظور اینست که به مردم کمک کنیم تا نیازها و خواستههای خودشان را واضحتر ببینند و بعد به آنها توضیح میدهیم که کالا یا خدمات ما چگونه خواستههای آنان را برآورده میکند و روشهای گفتاری بیان میشود که دهها مطالعهی کارشناسان موفقیت آنها را تضمین کرده است.
پس بنابراین ترغیب در فروش عوض کردن ذهن خریدار نیست بلکه عوض کردن رفتار اوست تا یک شرایط برد ـ برد برای خود و مشتری فراهم کنید.
اگر میخواهید با این مفاهیم آشنا شده و آن را در کسب و کار خود بکار بگیرید شما را به دیدن دوره "اصول طلایی متقاعدسازی برای فروش" دعوت میکنیم.
در این ویدان یاد خواهید گرفت:
نقش روانشناسی در فروش
مشترییابی
ملاقات اولیه
سنجش صلاحیت مشتری
معرفی محصول
پاسخ به ایرادات مشتری
مذاکره
نهایی سازی فروش
ارجاعات (توصیه به دیگر مشتریان)
-
آنچه دراین دوره خواهید دید
-
هشت مفهوم کلیدی در روانشناسی فروش
-
تاثیر مفاهیم روانشناسی روی فروش
-
چرا باید مشتری بخواهد با شما دیدار کند؟
-
هدف تان از دیدار اول چیست؟
-
تاثیر اول
-
ویژگی های یک مشتری ایده آل
-
اهمیت معرفی موثر محصول
-
قانون گزینه ها
-
واکنش های مشتری را پیش بینی کنید
-
در برابر ایرادات موضع نگیرید بلکه آن ها را در آغوش بگیرید
-
معادله ارزش
-
اهمیت روابط در مذاکره
-
اصل تقابل در مذاکره
-
همه چیز با دست دادن شروع می شود
-
بدون درخواست، فروشی اتفاق نمی افتد
-
بهترین زمان برای درخواست
-
این سه نکته را فراموش نکنید