گاهی در محیطهایی کار میکنید که برایتان انرژیبخش است، یا محیطهای کاریتان خستهکننده هستند و تأثیر وارونه دارند. چیزی در این محیطها وجود دارد که روی شما تأثیر میگذارد و آن فقط ارتباطات است. احساس مرتبط بودن با بالادستیها و حتی همکارانتان بهطور ناخودآگاه تأثیرات مثبتی روی روحیه، خوشحالی و بازده خروجی شما دارد. وقتی جریان ارتباطات شما با دیگران قطع میشود. درصد موفقیت پروژه تا 50 درصد افت میکند. علاوه بر آن میزان همکاری و اعتماد میان اعضا نیز تا 80 درصد کاهش مییابد.
در دوره ایجاد فرهنگ ارتباطی از مایکل استالارد، مدرس این دوره میآموزید: میزان ارتباطات شما تا چه حدی است؟ این ارتباطات تا چه اندازه بر سلامت فکری و فیزیکی شما تأثیر دارد؟ چگونه یک شعار بهیادماندنی و عملی شونده بسازیم؟ فرهنگهای ارتباطی چه هستند؟ چه تمرینهایی انجام دهید تا ارتباطاتتان افزایش یابد؟ کافی است از تمرینها و نکتههای این دوره استفاده کنید که موجب افزایش هرچه بیشتر ارتباط شما میشود.
ارتباط مهارتی است که اهمیت بسیاری در تجربه بشری دارد. هریک از ما میدانیم که چگونه ارتباط برقرار کنیم، همگی از بدو تولد ارتباط برقرار کردهایم و هرروز نیز آن را بیشتر تمرین میکنیم. پس چرا برقراری ارتباط در محیط کار اینقدر برای ما مشکل است؟ در مقام مدیر، مهم است که درک کنیم چگونه محیط کار ماهیت ارتباط را، هم برای فرستنده و هم برای گیرنده تغییر میدهد.
معمولاً، برقراری ارتباط آزاد در مقیاسهای کوچک، کاری آسان است. اما هنگامیکه قرار باشد میان گروههای مختلف یا کل سازمان ارتباط ایجاد کنیم، کاری بس دشوار و پیچیده به نظر خواهد رسید. بهعنوان مدیر، میتوانید در تعیین سیستم برقراری ارتباط و ساخت شبکه ارتباطی در مقیاسهای وسیعتر ایفای نقش کنید. و نقش تعیینکنندهای در این رابطه داشته باشید.
مهارتهای ارتباطی نهتنها تعامل با مشتریها را دربر میگیرد، بلکه دامنه آن، شامل کارکنان سازمان نیز میشود. در حقیقت، مدیریت کارا و اثربخش بهواسطه ارتباط مؤثر حاصل میشود و ازاینرو، با استفاده از ارتقاء مهارتهای ارتباطی خود، میتوانید موفقیت در کسبوکار را شاهد باشید. بدیهی است، در راهاندازی یک کسبوکار و یا توسعه آن، بهویژه برای کسبوکارهای نوپا و استارتآپی که بخش عمدهای از موفقیت منوط به ایجاد ارتباط مؤثر در فرآیندهای مختلف، اعم از تأمین مالی و جذب سرمایهگذار، تیم سازی، بازاریابی، ارتباط با مشتریان و ... است، درک مناسب ارتباطات و چگونگی افزایش اثربخشی آن بسیار مهم خواهد بود.
فردی که ممکن است از شخصیتی بسیار دوستداشتنی برخوردار باشد، با داشتن دانشی عمیق از موضوع، میتواند شبکه بسیار خوب و قدرتمندی را تشکیل دهد. اما درصورتیکه آن فرد فاقد مهارتهای ارتباطی مؤثر باشد، در اثبات ارزشها، جذابیت و استعداد خود با مشکل مواجه خواهد شد و تمامی این موارد نامشخص باقی میماند. اگر این موضوع را کمی کلانتر نگاه کنیم، یک کسبوکار بدون داشتن مهارتهای ارتباطی، هرگز قادر به دستیابی به اهداف خود در این دنیای بهشدت رقابتی نخواهد بود.
هیچ فردی با مهارتهای ارتباطی مناسب به دنیا نمیآید، این مهارتها درگذر زمان و با عبور از مراحل مختلف در زندگی شخصی و کاری برای فرد حاصل میشود. دوره ایجاد فرهنگ ارتباطی شامل تمرینها و نکاتی است که به شما کمک میکند شبکه ارتباطات خود را گسترش دهید. یک ارتباط مؤثر، عاملی حیاتی در موفقیت بحثهای گروهی و تیمی است.
-
آنچه در این دوره خواهید دید
-
ابر قدرت ارتباط
-
ابر قدرتِ تیم و ارگان ها
-
میزان ارتباطات شما چقدره؟
-
آیا فرهنگ ارتباطی در بازدهی تأثیر داره؟
-
خود مختاری یا همکاری با اعضا؟
-
صدا و ارزش های محیطی
-
ارتباط همراه با چشم انداز
-
افزایش ارزش ها با ارتباط
-
گسترش ارتباطات با صدا
-
بررسی استمرار محیط های ارتباطی در کارخانه فورد
-
از بین بردن موانع
-
شما نمیتونید چیزی که ندارید رو به دیگران بدید
-
افزایش ارتباطات با کمک منتور
-
اندازه گیری ارتباطات
-
قدردانی از عامل های ارتباطی
-
قدم بعدی