بازاریابی محتوا چیست و چرا حائز اهمیت است؟ تعریف درست از محتوا تمامی چیزهایی است که شما برای معرفی محصول خود خلق میکنید و به اشتراک میگذارید. اهمیت این موضوع به این خاطر است که اینترنت همهچیز را تغییر داده است. مردم برای خرید ماشین، لباس، انتخاب رستوران و یا حتی فیلمی که قرار است ببینند و همینطور کسی که قرار است او را استخدام کنند به اینترنت مراجعه میکنند؛ اینجاست که یک محتوای خوب وارد عمل میشود.
نوشتهها، عکسها، فیلمها، فایلهای صوتی ضبطشده و هر چیزی که برای معرفی محصولتان خلق کردید و در اینترنت قرار میدهید، همان محتوایی است که به مردم میگوید چرا باید شما را استخدام کنند و چرا باید محصول شما را بهجای محصولات دیگر خریداری کنند.
امروزه بازاریابی محتوا بسیار محبوب شده و بر سر زبانها افتاده است. مردم راجع به آن صحبت میکنند که چرا دارند به قدرت آن پی میبرند. اگر الآن صاحب تجارتی هستید باید حتماً از محتوای خوب استفاده کنید. امروزه برای هر ردهی سنی گوشی هوشمند به خصوصی ساخته میشود؛ هر بچهای یک لپتاپ دارد و یا هر وسیلهای که دارد به اینترنت متصل میشود. همهی افراد آنلاین میشوند و به دنبال راهحلها و محصولات شما میگردند و اگر شما محتوایی تولید نمیکنید درواقع چیزی برای عرضه ندارید؛ چیزی نمیفروشید، چیزی که توجه آنها را به خود جلب کند و باعث شود که بخواهند محصول یا خدمات شما را تهیه کنند ندارید.
بازاریابی محتوا سالیان سال است که وجود دارد. مطبوعات، رادیو و تبلیغات تلویزیونی که همهی ما سالهاست آنها را میبینیم و چیز جدیدی نیست گرچه ابزار آن تغییر کرده ولی کار را برای هر تجارتی با هراندازهای که در حال رقابت با غولهای تجاری هستند سادهتر کرده است.
در این ویدان سیسی چپمن نویسندهی کتاب «قوانین محتوا»و مشاور بازاریابی و استاد بازاریابی محتوا، تمام چیزهایی که باید دربارهی بازاریابی محتوا بدانید را به شما ارائه میدهد. اولازهمه راجع به استراتژی صحبت میکند، اینکه چطور تشخیص دهید چه چیزی به صلاح شماست؟ بعد راجع به ابزار مدنظر صحبت میکند، شبکهها و ابزارهای متفاوتی وجود دارند. کدامیک از آنها را انتخاب میکنید؟ بعد راجع به نقشها و مسئولیتهای موجود صحبت میکند؛ باید چهکار کنید و چه تیمی را جمعآوری کنید تا برای شما موفقیت به ارمغان بیاورند؟ درنهایت تعدادی از بهترین نمونههای مربوط به بازاریابی محتوا را با شما به اشتراک میگذارد.
بازاریابی محتوا ممکن است اتفاق تازهای باشد و برای شما ترسناک به نظر بیاید ولی به شما اطمینان میدهیم که برایتان لازم است.
مباحث این ویدان عبارتاند از: تعیین اهداف و استراتژی محتوا، انتخاب ابزارها و پلتفرمهای مناسب، نقش و مسئولیت تیم شما، استفاده از بهترین نمونهها برای اجرای برنامهی بازاریابی محتوا
-
آنچه دراین دوره خواهید دید
-
در این ویدان چه می آموزید؟
-
هدف گذاری و ارزیابی موفقیت
-
تدوین اهداف محتوا
-
یکپارچه سازی با برنامه های فعلی در حال اجرا
-
پشتیبانی رهبر سازمان
-
مانند یک ناشر فکر کنید
-
بردهای کوچک برای شروع عالی هستند
-
ایجاد ردپای آنلاین
-
با یک بلاگ شروع کنید
-
استفاده از دستورالعمل و آموزش ها
-
با انجام دادن بیشتر، بهتر شوید
-
مانند راه انداختن یک آتش درباره بازاریابی محتوا فکر کنید
-
اهمیت داشتن یک ادیتور
-
مدیران روابط عمومی
-
تولیدکنندگان محتوا
-
گوش سپردن را هرگز فراموش نکنید
-
یک تقویم محتوا داشته باشید
-
روی نقاط قوت تان تمرکز کنید
-
برای دنیای وب بنویسید
-
اهمیت تصویر
-
ویدئو و صوت
-
برای هر پلتفرم، محتوای تان را شخصی سازی کنید
-
موفقیت با بازاریابی محتوایی
اینترنت قطعه و من در روزهای تعطیل اول مهر زمان برای یادگیری گذاشتم ولی نمی تونم خرید کنم ... واقعا متاسفم...این حق ما نیست...
یه دید کلی بهتون میده و برای کسایی که از صفر میخوان شروع کنن خیلی کاربردیه اما اگه یکمی با داستان آشنا باشین نکات زیادی نداره
امروز این دوره را برای بار دوم دیدم، واقعا کمکم کرد. در کمتر از یک ساعت اطلاعاتی به من داد که در یک کلاسه یک ماهه به دست نمیاد. واقعا ممنون. دوبله و ترجمه اش هم عالی