احتمالاً در حرفهای که مشغول به کار بودید، برای چند مدیر کارکردید و با ویژگیهای مدیران بد آشنا هستید. مدیران بد در ارتباط برقرار کردن با کارمندان خود ناتوان هستند و حتی نمیدانند که دقیقاً از کارمندان خود چه میخواهند و برنامه زمانی چگونه باید باشد و اهداف کلی سازمان چه هستند. مدیران بد مرتباً نظر خود را عوض میکنند و کارمندان را بهاصطلاح پادرهوا نگه میدارند که چهکار باید بکنند. مدیران بد مرتباً توقعات خود و برنامهریزی کاری را تغییر میدهند. کارمندان این مدیران نمیدانند که در کدام مرحله از کار هستند و چه زمانی کار آنها به نتیجه خواهد رسید. وقتی توقعات مدیر روشن نباشند، کارمندان هرگز احساس موفقیت در انجام کار را نخواهند داشت. اما وقتی یک مدیر خوب دارید، کار کردن خوش میگذرد. کار بیشتری انجام میدهید و به اهداف بزرگی دست پیدا میکنید.
مدیریت صحیح، کلیدیترین نکته برای عملکرد خوب مجموعه است. بر اساس نتایج مطالعهای که در آمریکا انجامشده، یکسوم افراد حداقل یکبار کار خود را به خاطر مدیر بدی که داشتند رها کردهاند. مدیران موفق بهصورت مادرزادی موفق به دنیا نیامدهاند، بهصورت تدریجی مهارت کسب کردهاند. تمرین کردهاند. گاهی اوقات شکستخوردهاند و یاد گرفتند چگونه مدیر موفق باشند. شما هم میتوانید، این مراحل را طی کنید و به یک مدیر ایده آل و موفق تبدیل شوید، کافی است این ویدان را ببینید.
در دوره تبدیلشدن به یک مدیر ایده آل، دکتر اریک زکریسون با 3 دهه تجربه مدیریت، تمام چیزهایی که برای قدم گذاشتن در مسیر صحیح لازم دارید را به شما یاد میدهد. در بخش ابتدایی با مبانی مدیریت آشنا میشوید. در بخش دوم چند چالش رایج سرپرستان و همچنین ابزار لازم برای غلبه بر آنها را یاد میگیرید. در بخش سوم با منابع قدرت و رهبری آشنا میشوید، متوجه میشوید قدرت شما از کجا نشئتگرفته است و چطور برای رهبری دیگران از آن استفاده کنید. مهارتهای ارتباطی را آموزش میبینید و خود را برای موفقیت آماده میکنید. در پایان این دوره مهارتهایی را یاد خواهید گرفت که شمارا از یک سرپرست به یک مدیر عالی تبدیل میکند.
دوره آموزشی تبدیلشدن به یک مدیر ایده آل، قدمهایی برای تبدیلشدن به یک مدیر یا رهبر بهتر است. دکتر اریک زکریسون در طی 30 سال به تعداد افراد زیادی کمک کرده است که به یک مدیر تبدیل شوند و در حال حاضر خودشان مدیر یک بخش یا شرکت هستند. البته نباید فراموش کنید که این مهارتها را یکشبه نمیتوان یاد گرفت. نیاز به تمرین دارند تا مطمئن شوید که به عادت تبدیلشدهاند. برای شروع، این مهارتها را در تکتک تصمیمات روزانه مدیریتی خود جا بدهید. هرچه بیشتر تمرین کنید، این مهارتها به بخشی از شخصیت شما بهعنوان رهبر تبدیل خواهد شد.
اگر فکر میکنید مدیر خوبی نیستید یا مدیر خوبی ندارید نگران نباشید. تبدیلشدن به یک مدیر خوب امکانپذیر است و فقط کمی تلاش میخواهد.
-
آنچه دراین دوره خواهید دید
-
سرپرست بودن یک رابطه است
-
رابطه مهم هست
-
آن ها رو کوچ کنید
-
من یک مدیر هستم یا رهبر؟
-
از زیردستی بودن تا مدیر شدن
-
شما یک توسعه دهنده مرزی هستید
-
آیا من به اینجا تعلق دارم؟
-
سخت گیری برابر ملایمت نشان دادن
-
قدرت نقش
-
قدرت شخصی
-
اجازه رشد رهبران بیشتری را بدهید
-
روش های اثر گذاری که کارساز هستند
-
قبل از تصمیم گرفتن فکر کنید
-
قبل از ایجاد تغییر تحقیق کنید
-
دیدگاه بر مبنای حل مشکل داشته باشید
-
موانع سد راه رو شناسایی و رفع کنید
-
استفاده از هوش هیجانی
-
استفاده از عوامل انگیزشی
-
مزایا و موانع شنونده بودن
-
رفتارهای شنونده
-
به موقع بودن و مستمر بودن بازخورد
-
بیان بازخورد در مورد رفتار خاص
-
بازخورد بر اساس عملکرد
-
بهترین تمرین های برای بازخورد دادن
-
استاد محول کردن وظایف باشید
-
اقدامات لازم برای اینکه مدیر فوق العاده ای بشوید