توصیه هایی به رهبران در شرایط بحرانی

  • دوشنبه 24 ارديبهشت 1403
  • 290
  • 2
  • 0.0
توضیحات دوره

ویدان دوره توصیه‌هایی به رهبران در شرایط بحرانی را با حمایت گروه درسا، تقدیم نگاهتان می‌کند.

دوره توصیه‌هایی به رهبران مشتمل بر 5 بخش است و در هر بخش، یکی از مدرسان بین‌المللی توصیه‌های خود را به رهبران در شرایط بحرانی، بیان می‌کند.

در بخش اول، دکتر بریت آندرتا، متخصص رهبری و روانشناسی و آموزش‌وپرورش علوم انسانی، به شما یاد می‌دهد که چگونه تغییرات در شرایط بحرانی را بپذیرید. همچنین مهم‌ترین ویژگی‌های رهبران را در شرایط بحرانی بیان می‌کند. مغز انسان در شرایطی که اطلاعات نداشته باشد، بدترین سناریوها را می‌چیند، در ابتدا باید تغییرات را بپذیرید و عادت‌های جدید را در خود شکل دهید.

در بخش دوم، دکتر مایکل شرمر، پروفسور و ناشر مؤسس مجله Skeptic، به شما یاد می‌دهد که چگونه ترس و اضطراب ناشی از بروز شرایط بحرانی، را کنترل کنید. بیشتر مردم در شرایط بحرانی دچار ترس و اضطراب می‌شوند، در این دوره یاد می‌گیرید که چگونه ازلحاظ روانشناسی با همه‌گیری ویروس کرونا، مقابله کنید.

در بخش سوم این دوره، کیت وایب، مدیر موسسه آسیب و رشد جمعی، چگونگی مدیریت استرس را به شما آموزش می‌دهد. هر شخصی استرس را به شیوه‌ای متفاوت پردازش می‌کند. در این بخش یاد می‌گیرید رهبران چگونه باید استرس خود را مدیریت کنند و آن را کاهش دهند. کارکنان چگونه استرس خود را باید کنترل کنند.

بخش چهارم، ناتالی تیلور برنامه‌ریز و مشاور مالی و حرفه‌ای، به شما کمک می‌کند که با توجه به ارزش‌ها و رفتارهایتان، برای خود برنامه‌ریزی مالی انجام دهید. سقوط ناگهانی بورس در شرایط بحرانی، همه را نگران می‌کند. در شرایط بحرانی شک عظیمی به بازارها وارد می‌شود. شرایط بازار همیشه رو به رشد نیست. حال مدیران چگونه باید در این شرایط، بحران‌های مالی را مدیریت کنند؟ چگونه کارکنان خود را در شرایط بحرانی، همدل و همراه با خود کنند؟ به این سؤالات در این بخش پاسخ داده می‌شود.

در بخش پنجم دوره نیز اریک زکرسون، پروفسور و مشاور درزمینهٔ استراتژیک و رهبری، به شما یاد می‌دهد که چگونه در دوران بحرانی، با کارکنان خود ارتباط مؤثر برقرار کنید. کنترل شرایط در حد توان چگونه است. چگونه خودتان را آماده کنید. چگونه از دانش و تخصص افراد نزدیک خود استفاده کنید.

فرآیند پیش‌بینی و پیشگیری از وقوع بحران، برخورد و مداخله در بحران و سالم‌سازی بعد از وقوع بحران را مدیریت بحران گویند. همچنین رهبری در شرایط بحران عبارت است از توانایی مدیریت، ارائهٔ راهبردهای مناسب و اخذ بهترین تصمیم در شرایطی که امکان پیش‌بینی آینده وجود ندارد.

 بحران‌ها همواره مملو از پیچیدگی و تغییرند. در شرایط بحرانی مجری امور باید درآن‌واحد رهبر و مدیر باکفایتی باشد. رفع نیازهای ضروری که در شرایط فعلی احساس می‌شود، وظیفه یک مدیر است. به‌عنوان یک مدیر باید در کمترین زمان ممکن، تصمیم‌گیری کنید و منابع موردنیاز را گرد هم آورید. ضرب‌آهنگ انجام امور بسیار سریع است و اقداماتی که صورت می‌گیرد، سرنوشت‌ساز است.

اهمیت رهبری در شرایط بحران، بر کسی پوشیده نیست. کسی در شرایط بحران، برنده و پیشتاز است که همیشه قبل از وقوع حادثه، چاره آن را اندیشیده باشد. اگر در بروز بحران همه‌گیری ویروس کرونا، دچار سردرگمی و شک شده‌اید، اگر درک تغییرات برایتان دشوار است. اگر در مرحله ورشکستگی قرار دارید، اگر نمی‌دانید چگونه استرس و اضطراب خود و کارکنانتان را کنترل و مدیریت کنید، اگر می‌خواهید خود را برای بحران‌های آتی، آماده کنید، دوره توصیه‌هایی به رهبران در شرایط بحرانی، برایتان کاربردی خواهد بود.

درس های دوره
  • بخش اول

  • بخش دوم

  • بخش سوم

  • بخش چهارم

  • بخش اول

  • بخش دوم

  • بخش سوم

  • بخش چهارم

  • بخش اول

  • بخش دوم

  • بخش سوم

  • بخش چهارم

  • بخش پنجم

  • بخش ششم

  • بخش هفتم

  • بخش هشتم

  • بخش نهم

  • بخش دهم

  • بخش اول

  • بخش دوم

  • بخش سوم

  • بخش چهارم

  • بخش اول

  • بخش دوم

  • بخش سوم

  • بخش چهارم

دیدگاه کاربران (1)
  • کاربر شنبه 23 مهر 1401

    با سلام و خداقوت به شما، ممنونم بخاطر دوره‌های خوبتون این دوره از قسمت ششم مدیریت استرس صدا نداره

رایگان
  • 26ویدیو
  • 0فایل
  • 45دقیقه
اطلاعات کلی دوره