تبلیغات کلیکی یا PPC چیست؟ تبلیغات کلیکی یا PPC یک نوع تبلیغات اینترنتی است که بر اساس تعداد کلیکها، هزینهاش محاسبه میشود. PPC تقریباً برای هر نوع کسبوکاری مناسب است. شما میتوانید از آن برای فروش محصولات، خدمات، افزایش آگاهی از برند یا کسب سرنخ جدید از طریق پلتفرم گوگل یا رسانههای اجتماعی استفاده کنید.
تبلیغات کلیکی یا PPC که از درسهای دوره دیجیتال مارکتینگ است، از برد گدز، مربی این دوره میآموزید که تبلیغات کلیکی چگونه کار میکند و تواناییهای آن را مشاهده میکنید. در آخر این دوره شما قادر خواهید بود تبلیغات کلیکی یا روش پرداخت درازای هر کلیک (PPC) را تعریف کنید و بدانید که این روش در انواع مختلف کسبوکار چگونه جواب میدهد. با مزایای اصلی تبلیغات کلیکی آشنا میشوید و درنهایت میتوانید 3R را توضیح بدهید.
سرفصلهای آموزشی دوره دیجیتال مارکتینگ (تبلیغات کلیکی یا PPC) عبارتاند از: معرفی تبلیغات کلیکی (PPC)، روانشناسی جستجو، سلسلهمراتب اکانت، تبلیغات جستجو و هدفگذاری کلمه کلیدی، افزایش ریچ (Reach) در شبکه نمایش، دسترسی به مخاطبان هدف، قیف خرید، مزایدهٔ جستجوی پولی، تنظیم و اندازهگیری اهداف بازاریابی، چگونه از PPC در استراتژی دیجیتال استفاده کنیم؟
تبلیغات کلیکی از آن دسته از بازاریابیهایی است که برای همه سودآور خواهد بود. تحقیقات نشان میدهند که کاربران یا همان افرادی که اقدام به جستجوی کلمات در موتورهای جستجو میکنند، بهمراتب از تبلیغات کلیکی گوگل بیشتر از دیگر انواع تبلیغات دیجیتالی استقبال میکنند. این یعنی کاربران در حالت عادی هیچ اهمیتی به تبلیغات مختلف نمیدهند و تنها زمانی تبلیغات برای آنان اهمیت دارد که خودشان با تصمیم قبلی سراغ آنها بروند. همچنین با تبلیغات کلیکی، تبلیغکنندگان فرصتی استثنائی دارند تا بتوانند پیام تبلیغ خود را برای هزاران نفر که دقیقاً به دنبال همان پیام هستند مخابره کنند. تبلیغکنندگان قادر خواهند بود تا مقدار ترافیک دریافتی از طریق کلیکهای ثبتشده در موتورهای جستجو را مشاهده کرده و بازدهی تبلیغ خود را متوجه شوند. و درنهایت تبلیغات کلیکی به موتورهای جستجو کمک میکند تا در یکزمان بتوانند اطلاعات موردنیاز جستجو کنندگان و تبلیغکنندگان را با یکدیگر مچ کنند. چنین چیزی نهتنها به سود جستجو کنندگان و تبلیغ دهندگان است، بلکه باعث ایجاد یک کانال و بستر مجزا و پرمخاطب برای تبلیغات خواهد بود. موتورهای جستجو از این بستر فراهمشده بهمنظور دریافت سفارش تبلیغات پولی استفاده کرده و درآمد مناسبی از طریق آن برای خود ایجاد میکنند.
چرا باید از تبلیغات کلیکی استفاده کنیم؟ در این رابطه آمار و ارقام جالبی وجود دارند. نزدیک به 98% مردم اولین لینکهای نمایش دادهشده در موتورهای جستجو را انتخاب میکنند. بیش از 64% از کاربران وقتی به دنبال خرید محصول یا سرویسی خاص هستند، روی تبلیغات گوگل که در صفحات اول دیده میشوند کلیک میکنند و 72% از کسانی که اولین سفارش تبلیغات کلیکی خود را ثبت کردند، اقدام به افزایش بودجه خود برای تبلیغات PPC بعدی کردند.
تبلیغات کلیکی گوگل یا پرداخت به ازای هر کلیک در گوگل (PPC) برای موفقیت کسبوکارهای آنلاین مهم است و بخش ضروری برای کمپینهای بازاریابی دیجیتال موفق و کامل محسوب میشود. بیشتر صاحبان کسبوکارهای کوچک، اهمیت تبلیغات کلیکی را نادیده میگیرند و به همین خاطر فرصت بزرگی که در رشد کسبوکارها به این شیوه وجود دارد را از دست میدهند.
زمانی که پیشنهادهای مرتبط یا محدود به زمان دارید از PPC استفاده کنید؛ زیرا هیچ ابزار بازاریابی همچون تبلیغ PPC نمیتواند دسترسی سریعی به مخاطبان هدف ایجاد کند. برای سلطه بر کلمات کلیدی موردنظر خود از این روش استفاده کنید، حتی اگر در حال حاضر برای آنها رتبه طبیعی دارید.
-
آنچه در این دوره خواهید دید
-
تعریف تبلیغات پولی جستجو
-
PPC چگونه در کسبوکارهای مختلف عمل میکند؟
-
مزایای PPC
-
سه R در PPC
-
نکات کلیدی
-
مقدمه
-
پروسه جستجو
-
لندینگپیج
-
تنظیم اهداف برای جستجوی موفق
-
نکات کلیدی
-
مقدمه
-
سلسله مراتب یک اکانت PPC
-
تنظیمات کمپین
-
ساختاربندی گروه تبلیغاتی
-
نکات کلیدی
-
مقدمه
-
چگونه یک تبلیغ جستجوی متقاعدکننده بسازیم؟
-
چگونه کلمات کلیدی و جستجوها با هم کار میکنند
-
نکات کلیدی
-
مقدمه
-
شبکه نمایش و ریچ (Reach) در آن
-
تنظیمات هدفگذاری در شبکه نمایش
-
فرمتهای تبلیغاتی در دسترس
-
نکات کلیدی
-
مقدمه
-
مخاطب کیست؟
-
بازاریابی مجدد در جستجو و شبکه نمایش
-
دسترسی به مخاطبین جدید
-
تقسیمبندی مخاطبین براساس رفتارشان
-
نکات کلیدی
-
مقدمه
-
بررسی کلی قیف خرید
-
هدفگذاری کاربران در طول قیف
-
کانالهایی که میتوان در قیف خرید از آنها استفاده کرد
-
نکات کلیدی
-
مقدمه
-
عملکرد رنکینگ تبلیغات
-
اثر پیشنهادات بر روی موقعیت تبلیغ
-
امتیاز کیفیت
-
نتیجه گیری
-
مقدمه
-
تنظیم کردن و اندازهگیری اهداف بازاریابی
-
تصمیمگیریهای براساس دادهها در پیشنهاد دادن و مدیریت اکانت
-
چگونه مسیر یک مشتری میتواند از مدیریتِ اختصاصدادن برای پیشنهاد دادن استفاده کند
-
نکات کلیدی
-
مقدمه
-
PPC و سایر کانالهای بازاریابی
-
مدیریت PPC در انواع کسبوکارها
-
ویژگی PPC
-
نکات کلیدی