مغازهای شیک که بهترین محصولات را با نازلترین قیمت در بیابانی خشکوخالی ارائه میدهد را تصور کنید، آیا این مغازه توسط کسی دیده میشود؟ آیا در طول روزهای سال امکان دارد یک مشتری داشته باشد؟ جواب بهاحتمالزیاد نه است. اگر وبسایتی با طراحی زیبا که بهترین خدمات و محصولات خود را با مناسبترین قیمت ارائه میکند، اما هیچ بازدیدکنندهای نداشته باشد، بهطورقطع همان مغازه در بیابان است. چرا باید وبسایت خود را بهینهسازی یا SEO کنید؟ با بهینهسازی سایت خود، میتوانید در قلب شلوغترین بازار دنیا مغازهای شیک داشته باشید که هرروز سال در دید میلیونها بازدیدکننده قرار بگیرد.
سئو (SEO) یک مخفف است و به معنای دو چیز متفاوت است. سئو هم مخفف بهینهسازی موتور جستجوگر است که اسم این حوزه است و هم مخفف بهینهساز موتور جستجو که یک حرفه است. سئو سایت یا بهینهسازی سایت یکی از فعالیتهایی است که توسط سئوکار انجام میشود. هدف سئو کمک به وبسایتها در به دست آوردن محل بالا در نتایج جستجوی طبیعی و افزایش ارتباط بین صفحات و کلمات کلیدی واردشده توسط کاربران است. سئو یا بهینهسازی برای موتورهای جستجو بهمنظور بهبود عملکرد سایت شما بر اساس استانداردهای موتور جستجو و جذب بازدیدکنندگان بیشتر، از این طریق انجام میگیرد. فاکتورهای زیادی در سئو سایت شما، از کلمات بهکاررفته در متن و محتوا، تا لینکهای ورودی به سایت شما از سایتهای دیگر، تأثیرگذارند.
سئو فرایند سادهای نیست که بهراحتی پیادهسازی شود، زیرا نیازمند دانش زیاد، علم پیشزمینه و صبر است. موتورهای جستجو با تغییر مداوم الگوریتمهای رتبهبندی خود غیرقابلپیشبینی هستند. الگوریتم رتبهبندی گوگل دارای بیش از 200 معیار جهت رتبهبندی یک سایت است. بنابراین وظیفه مهندسین سئو بروز نگهداشتن اطلاعات خود در این زمینه است.
در دوره دیجیتال مارکتینگ (SEO) دنی دور نویسنده کتاب پرفروش رازهای سئو، مفاهیم گیجکننده سئو را به زبانی ساده، شامل سه بخش اصلی سئو به شما معرفی میکند. او توضیح میدهد که چگونه این سه بخش توسط محرکهایشان باهم در تعامل هستند. چرا کاربرها تنها به مرتبطترین نتایج جستجو، علاقهمند هستند و موتورهای جستجو چطور چنین نتایجی را تهیه میکنند. در این دوره یاد میگیرید بهینه سازهای سئو یعنی کسانی که سئو را به کار میبرند، چطور کار میکنند تا روی رنکینگهای جستجو اثر بگذارند.
شما با مشاهده دوره دیجیتال مارکتینگ (SEO) میتوانید وبسایت خود را بهینهسازی کنید و هنگام جستجوی کلمات کلیدی کاربران خود، در صفحه اول گوگل یافت شوید، قرار گرفتن در صفحه اول گوگل مزایای زیادی دارد که یکی از آنها شناخته شدن سریع کسبوکارتان است. اگر سایت شما در نتایج جستجوی کاربران رتبه اول را داشته باشد، بهطورقطع باعث ایجاد اطمینان در ذهن مخاطبین خواهید شد. اطمینان به اینکه جواب نیازهایشان توسط شما ارائه میگردد، چون گوگل شمارا به او پیشنهاد داده است. یکی از الزامات شناخته شدن، جلب اعتماد است. سئو این کار را با کمترین هزینه برای شما فراهم میآورد. مشتریان از برندها خرید میکنند. به کمک سئو تصمیم میگیرید که کدام محصولات شما بیشتر دیده شود، با سئو خود را بهگونهای که دوست دارید معرفی میکنید.
سئو اشتباه میتواند شمارا از دید کاربران پنهان کرده و تمام تلاش شمارا هدر دهد، درنتیجه رقبای شما با محتوایی ضعیفتر بازدید و محبوبیت بیشتری داشته باشند. به کمک این دوره، میتوانید بهینهسازی سایت خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.
-
آنچه در این دوره خواهید دید
-
مدلی از موتورهای جستجو
-
مقدمه
-
چه سودی دارد؟
-
اهداف
-
مرتبط بودن و محبوب بودن
-
تایتل تگ و متادیسکریپشن
-
هدر تگ
-
آدرس اینترنتی و ساختار آن
-
متن جایگزین تصویر (تگ آلت)
-
لینک های داخلی
-
استفاده از کلیدواژه ها
-
نقشه سایت
-
نباید ها
-
صفحات کاملا بهینه
-
نکات کلیدی
-
مقدمه
-
چه سودی دارد؟
-
اهداف
-
نشانه های محبوبیت
-
اصول لینک سازی
-
محتوای ارزشمند
-
تعامل بیرونی سایت
-
روابط آفلاین
-
انواع لینک ها
-
شبکه های اجتماعی و نوفالو
-
نبایدهای لینک سازی
-
نکات کلیدی
-
مقدمه
-
چه سودی دارد
-
اهداف
-
محتوای تکراری چیست
-
موارد متداول
-
اصلاح محتوای تکراری
-
نکات کلیدی
-
مقدمه
-
چه سودی دارد؟
-
اهداف
-
نیت کاربر
-
ارائه نشده
-
انجام جستجوی کلیدواژه ها
-
دو نوع عبارات جستجو
-
مزایا و معایب عبارات کوتاه
-
مزایا و معایب عبارات بلند
-
تحلیل رقبا
-
عوامل تحلیل
-
B2B Vs B2C
-
نکات کلیدی
-
مقدمه
-
چه سودی دارد
-
اهداف
-
بهترین روش های طراحی
-
طراحی برای موتورهای جستجو
-
اهمیت طراحی
-
نکات کلیدی
-
مقدمه
-
چه سودی دارد
-
اهداف
-
سئوی محلی اینجاست
-
NAP
-
دایرکتوری ها
-
سیگنالهای محلی مهم
-
نکات کلیدی
-
مقدمه
-
چه سودی دارد
-
اهداف
-
بزرگترین اشتباه در سئو
-
چه چیزی را بسنجیم؟
-
نکات کلیدی
-
مقدمه
-
چه سودی دارد
-
اهداف
-
تغییرات همیشگی
-
آپدیت گوگل پاندا
-
آپدیت گوگل پنگوئن
-
ارئه نشده
-
همچنان قدرتمند
-
نکات کلیدی
-
مقدمه
-
چه سودی دارد
-
اهداف
-
یکپارچه سای بازاریابی
-
تجربه کاربری در بین کانالهای مختلف
-
سئو و بازاریابی محتوا
-
سئو و آنالیتیکس
-
سئو و موبایل
-
نکات کلیدی