شیوع گسترده ویروس کرونا و مختل شدن اقتصاد جهان، سبب گردیده است که بسیاری از استارتاپها و کسبوکارهای نوپا دست به تعدیل نیرو و بعضاً، تعطیلی کسبوکار خود بزنند. اما در این میان نیز، استارتاپهایی هستند که تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و نهتنها سایه شکست و تعطیلی را از کسبوکار خود دور نموده، بلکه با اتخاذ استراتژیهای مناسب توسعه کسبوکار در شرایط بحرانی، رشدی قابلتوجه را نیز تجربه خواهند نمود.
حضرت علی (ع) میفرمایند: " شتاب پیش از توانا شدن، و درنگ پس از فرصت یافتن، نشانه ضعف است." مصداق این فرمایش حضرت علی (ع) چه بسیار در زندگی شخصی و حرفهای و کسبوکارها دیده میشود. گاهی اوقات بدون بررسی و ارزیابی و شناخت و آگاهی در رابطه با رکود و کسادی و بحران با شتاب و عجله کارهایی انجام میدهیم که بعدها متوجه اشتباهمان میشویم. گاهی اوقات نیز با وجود آمادگی و داشتن فرصت، بهقدری فرصت سوزی و درنگ میکنیم که دیگر راهکارها کاربردی نخواهند داشت. بنابراین برای تحول و برونرفت از شرایط بحرانی، هم باید شناخت مناسب داشته باشیم و هم باید از فرصتهای پیش رو بهخوبی استفاده کنیم.
-
استراتژی های بازاریابی
-
استراتژی های محصول
-
استراتژی های قیمت
-
استراتژی های توزیع
-
استراتژی های ترویج
عالیهستید
ممنون از دکتر ربانی عزیز بابت دوره های خوبی که در ودان ارائه میده
سلام خیلی لذت بردم دمت گرم آقای روستا
سلام خیلی لذت بردم فکر نمیکردم یه فایل رایگان اینقدر عالی باشه دوره ای که حداقل 10تا 20میلیون ارزش داشته باشه مردی جدی اما دقیق آقای دکتر روستا دمت گرم لذت بردم مرد
عالی