امروزه مشتریان بهطور چشمگیری رفتارهایشان را همراستا با تکنولوژی و محیط اقتصادی دنیا تغییر میدهند. آنها حجم زیادی از اطلاعات را به دست میآورند، از محصولات باخبر و با آنها آشنا میشوند و اعتمادشان نسبت به تبلیغات بیشتر میشود. محصولات و خدمات سفارشی را ترجیح میدهند و کانالهای خرید خود را انتخاب میکنند.
درگذشته فروش بر مبنای جذب مشتری و کسب درآمد شکل میگرفت، اما اخیراً این روند تغییریافته است. امروزه روش خرید مصرفکننده تغییر کرده است، روشها و ابزارفروش تغییر کرده است. بنابراین کسبوکارها برای بقای خود مجبور به اصلاح یا حتی تغییر استراتژیهای تبلیغاتی خود، برای از عهده برآمدن تغییرات، حقایق و رفتارهای مشتریان خود هستند. یکی از این روندها، اجتماعی شدن فروش یا Social Selling است، متخصصان فروشی که از پلتفرمهای اجتماعی استفاده میکنند. امروزه بسیاری از صاحبان مشاغل و مدیران شرکتها با استفاده از حضور گسترده کاربران، سعی در معرفی محصولات و خدمات خود دارند تا از طریق این شبکهها کسبوکار خود را رشد دهند. فروش اجتماعی یک فرایند است و تسلط بر این فرایند، موفقیت شمارا تضمین میکند.
۶۴ درصد از مصرفکنندگان ترجیح میدهند خرید آنلاین انجام دهند، تجارت الکترونیک با فروشندگان زیادی اشباعشده است. بنابراین، مهم است که بر روی مشتریان بالقوه که متوجه برند شما در محیط آنلاین میشوند، تأثیر بگذارید. برای ایجاد تمایز از رقبا و افزایش تأثیر بر مشتری، فروش اجتماعی توصیهشده است.
فروش اجتماعی یک استراتژی فروش است که شامل ایجاد روابط با مشتریان است. فروشندگان اجتماعی برای تعامل با مصرفکنندگان از هزاران ابزار، ازجمله پلتفرمهای رسانههای اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و اینستاگرام استفاده میکنند. کلید اصلی برای موفقیت کمپین فروش اجتماعی، برقراری تعامل است.
در دوره فروش اجتماعی، محمدمهدی ربانی بهصورت کاملاً کاربردی، دستهبندیشده، شفاف و واضح و ساده و سریع، فرایند فروش اجتماعی را توضیح میدهد. در این دوره یاد میگیرید، مشتری یابی چیست؟ 5 مرحله مشتری یابی چگونه است؟ چگونه با مشتریان بالقوه خود ارتباط برقرار کنید؟ چگونه برای فروش گفتگو کنید؟ چگونه یک تجربه عالی خرید برای مشتری خلق کنید؟ چگونه مشتری مدافع داشته باشید؟
از مزایای استفاده از شبکههای اجتماعی در کسبوکارها، کاهش هزینههای بازاریابی است. در شبکههای اجتماعی از بودجههای سنگین تبلیغاتی و برندینگ از طریق رسانههای جمعی و چاپی خبری نخواهد بود. استفاده از شبکههای اجتماعی این امکان را برای کسبوکارها فراهم میکند که بتوانند به اطلاعات ارزشمندی از مخاطبان و بازدیدکنندگان خود دستیافته و آنها را آنالیز و بررسی کنند.
بازاریابی محتوا بهصورت حرفهای از طریق شبکههای اجتماعی روشی است که برای انتقال اطلاعات به مخاطبان و مشتریان استفاده میشود. اگر شما از این روش استفاده کنید، باعث میشود با اطلاعاتی که درزمینهٔ فعالیتتان منتشر میکنید به منبع اطلاعاتی مناسبی در آن صنعت تبدیل شوید. بدینصورت مخاطبانتان مطالب شمارا نیز منتشر میکنند و افراد دیگر نیز علاقهمند میشوند با کسبوکار شما آشنا شوند.
هرچند با ظهور رسانههای اجتماعی، راحتتر از همیشه با مخاطبان هدفتان ارتباط برقرار میکنید و تبدیل آنها به مشتری هم کار راحتتری شده است. اما معمولاً بیشتر کارکنان فروش درزمینهٔ فروش با کمک شبکههای اجتماعی، خیلی قوی عمل نمیکنند! محتواهای نامرتبطی که حتی گاهی باعث عصبانیت مخاطبان میشوند؛ ناتوانی در تبدیل مخاطبان به سرنخ و… بخشی از مشکلات فروشندگان با شبکههای اجتماعی است. اما شما با کمک دوره فروش اجتماعی محمدمهدی ربانی میتوانید بهصورت کاملاً اصولی و تضمینی، چرخه فروش اجتماعی را با موفقیت انجام دهید.
هیچ شکی نیست. فروش اجتماعی به شما کمک خواهد کرد تا بیشتر بفروشید. اما بهترین نتایج حاصل از فروش اجتماعی، هنگامی اتفاق میافتد که هدف اصلی خود را برای ارائهٔ ارزش به مشتری احتمالی و ایجاد روابط، قرار دهید. یک نکته کاملاً روشن است: مشتریان احتمالی، مشتریان و رقبا همه از رسانههای اجتماعی برای کسبوکار استفاده میکنند. خیلی ساده میتوانید رسانههای اجتماعی را در آغوش بگیرید و رشد فروش خود را تماشا کنید یا آن را نادیده بگیرید و پشت سر بگذارید.
-
آنچه دراین دوره خواهید دید
-
مشترییابی
-
طراحی برای مشترییابی
-
ساخت رابطه با مشتریان بالقوه
-
برقراری گفتمان فروش
-
وسوسه فروش
-
ترکیب آنلاین و آفلاین
-
پیگیری
-
خلق تجربه خرید عالی
-
فروش مجدد
-
نظرخواهی
-
مشتری مدافع
-
اسلایدهای دوره
-
نمونه تقویم محتوایی