همانطور که از نامش مشخص است فروش از شبکههای اجتماعی یا social selling مربوط به استفاده از شبکههای اجتماعی برای یافتن مشتریان جدید و بالقوه، ایجاد روابط قابل اعتماد و در نهایت رسیدن به اهداف فروش است.
این فنآوری باعث بهبود تولید سرنخ و پیشبینی فروش میشود و نیاز به تماس سرد را از بین میبرد. ایجاد روابط با مشتریان و حفظ آنها در شبکههای اجتماعی بسیار آسانتر است.
امروزه بیشتر از هر زمان دیگری فروشندگان و تیم های بازاریابی تحت تاثیر فشار عظیم کوتاه شدن چرخه فروش قرار گرفته اند.
استفاده از شبکه های اجتماعی ، یکی از بهترین ابزارهایی است که مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند ارتباطات بسیار گسترده ای را در زمان بسیار کوتاه و با نرخ بازگشت سرمایه بسیار خوب، خلق کند
یکی دیگر از مزیت های بسیار خوب این سیستم این است که فروشهایی که از طریق شبکههای اجتماعی صورت میگیرند، کمترین میزان وقتگذاری را برای فروش نیاز دارند.
فروشندگانی که فروش از طریق شبکههای اجتماعی را یکی از فعالیتهای روزانه خود قرار داده و آن را توسعه میدهند ، نه تنها به میزان فروش خود برای سازمانشان کمک میکنند بلکه برای خود هم مزایای بسیاری را درو میکنند. تنها با ۵ الی ۱۰ درصد سرمایهگذاری زمانی در شبکههای فروش اجتماعی، فروشندگانی که از این نوع فروش استفاده میکنند باعث میشود تا میزان ۷۸ درصد بر میزان بازدهی آنها اضافه شود.
در حالیکه مدلهای فروش قدیمی و سنتی از پیدا کردن سرنخهای بازاریابی و تماسهای تلفنی با آنها برای جذب مخاطب استفاده میکردند، مدل جدید social selling، تعامل و آموزش مخاطبان برای این کار بهره میگیرد.
طبق تحقیقاتِ انجام شده:
- ۹۱٪ از خریداران در رسانههای اجتماعی فعالیت دارند.
- ۸۴٪ از مدیران اجرایی از رسانههای اجتماعی برای تصمیمگیری استفاده میکنند.
- تصمیمات ۷۵٪ از خریداران تحت تاثیر رسانههای اجتماعی قرار دارد.
فروش از طریق شبکههای اجتماعی امروزه پیشرو در میان سایر کانالهای فروش می باشد. این امر موجب شده که از برندهای بزرگ تا کسب وکارهای کوچک، همگی در حال و یا در فکر استفاده از این کانال بازاریابی برای افزایش فروش شرکتشان باشند.
آنچه در دوره فروش بهوسیله شبکههای اجتماعی فرا خواهید گرفت :
شما چگونه خرید میکنید؟ - بازاریابی درونگرا چیست؟ - فروش مدرن - موفقیت در فروش اجتماعی - بازاریابی رسانههای اجتماعی - تفاوت فروش مدرن با فروش سنتی - درخت ارتباطات - چگونه در شبکههای اجتماعی اعتماد ایجاد کنیم؟
-
آنچه دراین دوره خواهید دید
-
شما چگونه خرید می کنید؟
-
بازاریابی درونگرا یا Inbound marketing
-
فروش مدرن
-
موفقیت در فروش اجتماعی (1)
-
موفقیت در فروش اجتماعی (2)
-
موفقیت در فروش اجتماعی (3)
-
موفقیت در فروش اجتماعی (4)
-
تمرین عملی
-
اسلایدهای دوره