میدانستید مشتری امروزی بهطور متوسط 80 بار در روز گوشی تلفن همراهش را چک میکند؟ و اگر از نسل جوان باشد، این رقم 2 برابر میشود. اگرچه، چیزهای زیادی درباره بازاریابی تغییر کرده است، اما بیشتر از همه، چیزی که تغییر کرده است، نحوه خرید مردم است و امروزه این نحوه خرید، اغلب از طریق موبایل است. همان گوشی هوشمندی که در جیب همه مردم دنیاست.
بازاریابی موبایلی (Mobile Marketing) استراتژی بازاریابی دیجیتالی چندکانالهای است که هدف آن دستیابی به مخاطبان هدف در تلفنهای هوشمند، تبلتها و سایر دستگاههای همراه آنها از طریق وبسایتها، ایمیل، SMS و MMS، رسانههای اجتماعی و اپلیکیشنها است. تلفن همراه شیوهٔ تعامل مردم با برندها را دگرگون کرده است. امروزه تمام کارهایی را که میتوان با رایانهٔ رومیزی انجام داد، در دستگاههای همراه هم در دسترس هستند. انجام تمامکارهایی مانند مشاهدهٔ ایمیلها، بازدید از وبسایت و خواندن مطالب در صفحهٔ نمایش کوچک دستگاههای همراه نیز امکانپذیر است.
امروزه 89 درصد از زمان کاربران موبایل در اپلیکیشنها صرف میشود و 11 درصد باقیمانده صرف مرور وبسایتها میشود. این دلیل شماره یک است که 71 درصد از بازاریابان میگویند که موبایل مارکتینگ، هسته کسبوکارشان محسوب میشود، درحالیکه 68 درصد برندها، موبایل مارکتینگ را به کلیت استراتژی بازاریابی خود وارد کردهاند.
جان جانسچ مدرس دوره مبانی بازاریابی با موبایل، مؤلف Ducttape Marketing و با تجربه 3 دهه بازاریابی در کسبوکارهای کوچک، میگوید: خیلی قبل از آنکه گوگل و فیسبوک و ایمیل و اینترنت داشته باشیم، بهعنوان بازاریاب باید آماده دنیایی باشیم که ارتباط، جستجو، بازنشر و خرید مشتریان اول و مهمتر از همه با ذهنیت موبایل انجام میشود. او در این دوره به شما کمک میکند راهتان را در این دنیا پیدا کنید، با نشان دادن اینکه چگونه تمام فعالیتهای آنلاین خودتان و مسیر خرید مشتریانتان را برای مشتریان موبایلی طراحی کنید. موضوعات این دوره عبارتاند از: وبسایتهای موبایلی چگونه است. محتوای موبایل و تجربه کاربری چگونه باشد. چگونه بهینهسازی برای موبایل انجام دهید. معرفی شبکههای اجتماعی و پلتفرمها، معرفی کمپینهای مبتنی بر موبایل.
هر برند و سازمان باید استراتژی بازاریابی موبایلی مختص خود را بر اساس صنعتی که در آن فعالیت میکند و مخاطبان هدف خود توسعه دهد. شما پس از مشاهده دوره مبانی بازاریابی با موبایل میتوانید لیست طولانی از فعالیتها و پروژههایی را داشته باشید که کمک میکند، کمپینهای بازاریابی را کاملاً برای مشتریان موبایلی آماده کنید.
استراتژی بازاریابی موبایلی، یک تلاش و اقدام واحد نیست، بلکه بخش بزرگی از کمپین بازاریابی بلندمدت یا کوتاهمدتی است که اهمیت آن روزبهروز در حال افزایش است. در روشهای مختلف بازاریابی موبایلی مانند تبلیغات ایمیلی، CPC (پرداخت به ازای کلیک)، سئو، تولید محتوا و بازاریابی در رسانههای اجتماعی، یک کانال بازاریابی موبایلی برای رسیدن به مخاطبان (در هرجایی که برای آنها راحتتر است) وجود دارد.
امروزه داشتن وبسایتی سازگار با موبایل، یک گزینه نیست، بلکه از موارد ضروری و واجب است. یکی از شاخصهای بسیار مهم برای گوگل تا یک سایت را بالاتر نمایش دهد آن است که آن سایت نمایش بهتری برای دستگاههای موبایل داشته باشد. فناوری موبایل، روندی زودگذر نیست که به این زودیها کنار گذاشته شود. بهینهسازی استراتژی بازاریابی خود برای موبایل موجب برتری برند شما نسبت به رقبا میشود. بهینهسازی استراتژی بازاریابی برای موبایل، نیازی ضروری برای هر برند و مجموعهای است که میخواهد در عرصهٔ رقابتِ کسبوکار حرف اول را بزند.
-
آنچه در این دوره خواهید دید
-
تفکر از طریق طراحی
-
صفحات فرود موبایلی
-
آنالیتیکس موبایل
-
سئوی موبایل
-
ترفندهای سئوی موبایل
-
بهبود میزان کلیک های موبایلی
-
صفحات شتاب یافته موبایلی
-
تفکر تصویری
-
پلتفرم ها
-
هدف گذاری دستگاه ها در تبلیغات
-
تبلیغات اجتماعی موبایلی
-
شبکه های تبلیغات موبایلی
-
کمپین های مکانی
-
کمپین های پیامکی
-
ایمیل های موبایلی
-
قدم های بعدی
-
خوانایی محتوا
-
دقت در استفاده از تصاویر
-
مدیریت پاپ-آپ ها و تبلیغات
-
تراکنش های موبایلی