بحران سازمانی عبارتست از پدیده ای که احتمال وقوع آن پایین است اما تاثیرگذاری زیادی بر قابلیت اجرایی سازمان دارد. در واقع عامل ایجاد بحران در سازمان و هم چنین روش های حل آن مبهم است و در هنگام مواجه با آن سریعاً باید تصمیمات مربوط به حل آن باید اتخاذ شود.
در شرایط بحران اقتصادی انتظار می رود که مدیران منابع انسانی نقش عقلایی و فعالی در تبدیل بحران به فرصت ایفا کنند. براساس مطالعات، مدیران منابع انسانی مجموعه اقدامات مختلفی را برای مقابله با بحران بکار می گیرند که به طور عمده نگاه کوتاه مدت داشته و به جای تسهیل دستیابی به مزیت رقابتی پایدار، تنها اجرای استراتژی های کاهشی را پشتیبانی می کند که آثار منفی بر روحیه و انگیزه کارکنان خواهد داشت.
نیروی انسانی یکی از مهمترین سرمایه سازمانی محسوب می شوند که نقش کلیدی در پیشرفت یا عدم پیشرفت سازمان ایفا می کند. اما سوال مهمی که مطرح می شود این است که در زمان مواجه با رکود اقتصادی به عنوان بحران سازمانی، چگونه باید با نیروی انسانی، برخورد کرد؟
زمانی که بحران رخ می دهد حیاتی است که کسب و کارها با کارکنان خود ارتباط داشته و یک پیام قوی و وحدت بخش ارسال کنند. منابع انسانی قبل، در خلال و بعد از بحران نقشی محوری دارد. در این دوره، مشار منابع انسانی، کاترین ماتیس زوندل و متخصص APR، دیوید اوتز، توضیح می دهند که چطور یک پلن ارتباطی آماده کنید تا برای بحران آماده باشید، توصیه هایی درباره ارتباطات و هماهنگ سازی فعالیت ها در خلال بحران دارند، و نشان می دهند چطور بعد از رفع خطر به فعالیت ها ادامه دهید.
با آن ها همراه باشید و بیاموزید چطور ایمنی کارکنان را حفظ کنید، تضمین کنید که فرهنگ شما آسیب نمی بیند، برای دورکاری و تخصیص دوباره مشاغل آماده باشید، و آموزش ها و منابع مورد نیاز برای ادامه حرکت رو به جلوی سازمان بعد از چالش ها را فراهم کنید.
-
آنچه دراین دوره خواهید دید
-
نقش منابع انسانی در بحران
-
چه کسی برای چه کسی حرف میزند
-
چه کسی سخنگو است
-
ملاحظات پلن ارتباطی در شرایط بحرانی
-
ملاحظات مشاغل و فعالیت های بحرانی
-
توسعه پلن ارتباطی در شرایط بحرانی
-
تمرین کنید تا بی نقص شوید
-
زمانبندی پیاده سازی پلن
-
توصیه هایی برای ارتباطات در خلال بحران
-
هماهنگ سازی فعالیت ها در بحران
-
توصیه هایی برای ارتباطات پس از بحران