امروزه به خاطر وبلاگها، مقالات خبری، ایمیلها و انتشارات مطبوعاتی هیچ کمبودی ازنظر اطلاعات نوشتاری که دریافت میکنید وجود ندارد. پس اگر جزء کسانی هستید که میخواهید توجه خواننده را به خود جلب کنید، و پیامتان شنیده شود باید بدانید چگونه میشود یک تیتر یا عنوان معرکه نوشت.
دیوید اُگیلوی که در دنیا به پدر علم تبلیغات و نوشتن تیترهای جذاب تبلیغاتی و متن های جذاب برای تبلیغات مشهور است جمله ای کلیدی دارد که تکلیف همه نویسندگان محتوا خصوصاً تبلیغ نویس ها و نویسندگان تیترهای جذاب تبلیغاتی را روشن کرده است: «هدف یک پیام یک چیز است و آن هم چیزی جز فروش نیست».
ادوارد اشمیت نویسنده قدیمی و کارکشته نیز در وصف نوشتن تیترهای جذاب و نقش تیتر در محتوا می گوید: «مهمترین وظیفهای که تیتر بر عهده دارد، متقاعد کردن مخاطب است».
استارشاین راشل روزنامهنگار و مدرس درزمینهٔ نگارش متون است. او در این دوره به شما آموزش میدهد که چگونه عنوانهایی بنویسید که برای خواننده هیجانانگیز، صحیح و غیرقابل مقاومت باشد و همچنین میآموزید محتوای عنوانهای شما شامل چه مواردی باشد و چه مواردی مطرح نشود و از چه سبک و کلماتی باید استفاده کنید تا برای خواننده جذاب باشد و در پایان کار ویرایش فنی انجام میگیرد، یعنی قوانین ساختاری که به رعایت گرامر، حفظ ظاهر حرفهای عنوان و دیده شدن در موتورهای جستجو مربوط میشود. این عنوان است که باعث میشود خواننده تصمیم بگیرد که میخواهد زمان خود را صرف خواندن متن کند یا خیر، پس اگر واقعاً متن شما ارزش خواندن را دارد باید برای جلبتوجه مخاطب زحمت بکشید ولی برای استاد شدن در این زمینه لازم نیست حتماً هنرمند باشید.
مباحث دوره «نوشتن تیتر برای بازاریابی و تبلیغات» عبارتاند از:
محتوا، عناوین اصلی محتواها از کجا میآید؟، توجه خواننده خود را جلب کنید، سبک، عناوین اصلی را سرگرم کننده طراحی کنید، روندها در نوشتن عناوین اصلی، فوتوفن کار، چگونه میتوان از عناوین فرعی استفاده کرد؟
-
آنچه دراین دوره خواهید دید
-
چه چیز باید بدانید؟
-
عناوین اصلی محتواها از کجا می آید؟
-
توجه خواننده خود را جلب کنید
-
عناوین اصلی را منحصر به فرد، مفید، بسیار دقیق و در اسرع وقت درست کنید
-
عناوین اصلی را مختصر نمایید
-
عناوین اصلی را سرگرم کننده طراحی کنید
-
از زبانی زنده در عناوین اصلی خود استفاده کنید
-
هنگامی که عناوین اصلی را می نویسید، دقیق باشید
-
در عناوین اصلی از افعال فعال استفاده کنید
-
روندها در نوشتن عناوین اصلی
-
استفاده از حروف بزرگ در عناوین اصلی
-
نقش نشانه گذاری در عناوین اصلی
-
چگونه می توان از عناوین فرعی استفاده کرد؟
-
ملاحظات مربوط به بهینه سازی موتور جستجو در نوشتن عناوین اصلی
-
گام های بعدی
بیشتر برای مقاله نویسی هست تا تبلیغاتی
پوستر دوره اشتباه هست