ما برای تصمیمگیری در هر زمینهای، نیاز به جمعآوری اطلاعات داریم، خب! حال چطور یک سازمان یا شرکت راجع به انتخاب گزینههای استخدام تصمیم میگیرد؟ از اطلاعاتی که رزومه کاریتان در اختیار آنها قرار میدهد.
رزومه کاری اولین چیزی است که برای درخواست شغل نیاز دارید. داشتن یک رزومه کامل شمارا از بقیه داوطلبها متمایز میکند. رزومه به کارفرمایان این امکان را میدهد که درباره داوطلب قبل از دعوت آنها برای مصاحبه شغلی، اطلاعات بیشتری کسب کنند. رزومه شما تبلیغی است برای شما و مهارتهایی که با خودتان به تیم میآورید. اطلاعات مربوط به تجربه کاری قبلی، تحصیلات شما، مجموعه مهارتها و موفقیتهای شما است. بدون رزومه، تقریباً رقابت با صدها نفر که برای همان سمت درخواست دارند، غیرممکن خواهد بود. هدف اصلی رزومه کاری، این است که شمارا به یک مصاحبه کاری برساند، جایی که میتوانید به کارفرما نشان دهید که چه کسی هستید و چرا بهترین گزینه برای این نقش هستید.
کارفرماها رزومهها را آنقدر رد میکنند تا به رزومه موردنظرشان برسند. این زمانی است که یک رزومه تمیز، دقیق و بهخوبی ساختاریافته میتواند خودش را نشان دهد. ممکن است از خودتان بپرسید، چرا آنقدر مهم است که رزومه داشته باشیم؟ رزومه شما قبل از شما نزد کارفرما میرود. قبل از اینکه شما وارد دفتر کارفرما شوید، رزومه این کار را انجام میدهد. عموماً وقتی شرکتی از شما رزومه میخواهد، ابتدا به سراغ کارهایی که انجام دادهاید، میروند و اگر با احتیاجاتشان مطابقت داشته باشد، آن را انتخاب میکند. پس رزومهای که بهخوبی نوشتهشده باشد، نصف کار را برایتان انجام میدهد. داشتن رزومهای ساختاریافته و دقیق اولین تأثیرگذاری شغل را برایتان انجام میدهد.
بسیاری از کارفرمایان از رزومه شما بهعنوان راهنما در طول مصاحبه استفاده میکنند و داشتن یک رزومه عالی فواید زیادی دارد که فراتر از رساندن شما به یک مصاحبه شغلی است. میتواند به شما احساس امنیت بدهد، اگر بهطور غیرمنتظره نیاز به جستجوی کار جدید دارید، استرس آماده کردنش را در لحظه آخر نخواهید داشت. حتی رزومه کاری عالی میتواند شمارا به شغلی در یک کشور خارجی برساند، جایی که میتوانید یک زندگی کاملاً جدید را شروع کنید.
در دوره نوشتن یک رزومه حرفهای، اما بستیان به شما یاد میدهد، جزئیات یک رزومه تخصصی شامل چه چیزهایی میشود، مدیران استخدام چگونه رزومه را میخوانند، محتوای رزومه باید شامل چه مواردی باشد. همچنین در این دوره با نکات و ترفندهای محتوا نویسی در رزومه، ابزارهای ساخت یک رزومه عالی، بایدها و نبایدها در طراحی رزومه و نحوه حضور آنلاین حرفهای آشنا میشوید.
شما پس از مشاهده دوره نوشتن رزومه حرفهای، تمام اطلاعات و ابزارهای موردنیاز برای ایجاد یک رزومه عالی و گرفتن مصاحبه شغلی را در اختیار دارید. دانستن اینکه از چه قالبی باید استفاده کنید، ترکیب کلمات تأثیرگذار و اعمال برخی موارد و نکات طراحی ساده به شما کمک میکند، تا رزومه شما متمایز باشد و نظر استخدامکننده را جلب کند. پس با یادگیری و ایجاد یک رزومه عالی میتوانید کارفرما را قانع کنید که شما مناسب هستید، مصاحبه بگیرید، برند خود را بسازید، یک تأثیر کوتاه اما ماندگار بگذارید، دستاوردهای خود را نشان دهید و نشان دهید که از کارتان مطمئن هستید. اگر رزومه حرفهای بنویسید، از هیچ شرکتی پاسخ رد نخواهید گرفت.
یک نظرسنجی جدید نشان داده، که 54 درصد کارجویان رزومه خود را برای هر کار تنظیم نمیکنند، بنابراین این کار شما میتواند شمارا از بیش از، نیمی از رقابت جلو بیندازد.
-
آنچه در این دوره خواهید دید
-
مدیران استخدام چگونه رزومه تان را میخوانند
-
اندازه ی رزومه
-
تفاوت رزومه و سی وی (CV)
-
اطلاعات تماس
-
تحصیلات
-
سوابق کاری
-
مهارت های مرتبط
-
جوایز و مدارک
-
اهمیت انتخاب لغت
-
بیان تاثیر گذاری ها
-
واژه پرداز ها
-
نرم افزار های ساخت رزومه
-
ابزار طراحی بصری
-
تایپوگرافی
-
رنگ
-
ترتیب چیدمان
-
فرمت فایل
-
رزومه هدف محور یا خلاصه محور
-
فعالیت ها و سرگرمی های فوق برنامه
-
توصیه نامه ها
-
عکس
-
سال فارغالتحصیلی
-
LinkedIn
-
GitHub
-
وبسایت یا نمونه کارهای شخصی
-
مراحل بعدی رزومه شما