توضیحات دوره
پیش بینی فروش تقریبا برای هر کسب و کاری ضروری است چرا که بر آماده سازی فروش، برنامه ریزی های مالی، بودجه بندی، برنام ریزی های عملیاتی و برنامه ریزی بازاریابی تاثیر می گذارد. از آنجایی که پیش بینی های فروش تاثیرات بلند مدتی دارند، صحت هر چه بیشتر اطلاعات پیش بینی امری حیاتی است. در این دوره، درو بوید، استاد بازاریابی و فروش، فرایند گام به گامی برای ایجاد و مدیریت موثر پیش بینی های فروش به اشتراک می گذارد. وی چگونگی تعریف بخش مورد نظرتان در بازار، ایجاد فرایندهای مناسب، انتخاب تکنیک های پیش بینی مناسب و گردآوری داده را نشانتان میدهد. علاوه بر این، چگونگیِ استفاده از هر دو روش پیش بینی کمّی و کیفی را مشخص می سازد.
مباحث عبارتند از:
- درک فرایند پیش بینی فروش؛
- تعریف بخش مورد نظرتان در بازار؛
- درک پویائی های بازار؛
- انتخاب تکنیکی برای پیش بینی؛
- استفاده از پیش بینی کمّی؛
- درک میانگین های متحرک؛
- استفاده از پیش بینی کیفی؛
- استفاده از برآوردهایی از جانب مشتری ها، نمایندگان فروش و توزیع کنندگان؛
- استفاده از گروهی از متخصصان.
درس های دوره
-
آنچه دراین دوره خواهید دید
-
چه چیز لازم است پیش از تماشای این دوره بدانید؟
-
چگونه از فایل های تمرین استفاده کنید؟
-
پیش بینی فروش چیست؟
-
چرا پیش بینی فروش مهم است؟
-
فرآیند پیش بینی فروش را درک کنید
-
طبقه بندی بازار خود را مشخص کنید
-
پویایی های بازار را درک کنید
-
یک روش پیش بینی انتخاب کنید
-
داده ها را جمع آوری کنید
-
درک روش های سرمایه گذاری مجدد
-
نقاط میانگین متحرک را درک کنید
-
درک تسویه حساب
-
از برآوردها برای مشتریان استفاده کنید
-
از برآوردهای نمایندگان فروش و توزیع کنندگان استفاده کنید
-
از یک پنل متخصصان استفاده کنید
-
گام های بعدی