امروزه کوچینگ کارمندان یکی از ابتداییترین قدمها برای پیشرفت سازمان و کارکنان است. کوچینگ به کارمندان این فرصت را میدهد تا مهارتهای موردنیاز برای پیشرفت در سازمان خود را بیاموزند.
بر اساس آمار گالوپ فقط 15 درصد از کارمندان واقعاً در کارشان تعامل دارند. پس یعنی آن 85 درصد باقیمانده هیچ فکر و خلاقیتی ندارند؟ یا خودخواسته دست از تعامل برداشتهاند و مدام منتظر هستند که ساعت کاریشان تمام شود؟ با توجه به این دادهها، رهبران و مدیران خیلی مطمئن نیستند که این قطار آشفته توسعه کارکنان را چطور هدایت کنند و کارمندان از تمام فرصتهای پیشرفتی که دارند باخبر نیستند، و این یعنی مسیر مشخص نیست!
در کوچینگ کارمندان معمولاً کارمند هدفی را مشخص میکند و با همکاری و برقراری جلسات کوچینگ نقشه عملی برای دستیابی به هدف مشخص تنظیم میشود. در کوچینگ کارمندان کوچها از کارمندان حمایت میکنند و چارچوب مشخصی برای کار تعیین میکنند. کارمندان نیز با بهکارگیری مهارتها، اغلب متوجه پیشرفت سریعشان میشوند.
-
آنچه در این دوره خواهید دید
-
افسانه های غلط، و ایجاد زمان
-
ایجاد یک ارتباط کوچینگ
-
سنگ بنا های کوچینگ
-
سه نوع از گفتگو های کوچینگ
-
پرسیدن سوالات قدرتمند
-
تبدیل شدن به یک شنونده ی فعال
-
به چالش کشیدن کارمندانتون با هدف رشد
-
برداشتن قدم های بعدی و سرعت بخشیدن به کار
-
مدیریت کردن مسئولیت پذیری
-
ارائه بازخورد های متمرکز بر آینده
-
استراحت حین یادگیری
-
پرسشنامه ی اکتشاف
-
منبع یابی تیمی و مصاحبه های نفوذ
-
طراحی کردن فرصت های چالشی
-
کار روی نقاط کور و مقاومت ها
-
قدم های بعدی