از زمان شدت گرفتن ویروس کرونا و محدودیتهایی که درنتیجه آن ایجاد شد، بسیاری از کسبوکارها در بخشهای مختلف دچار آسیب شدند، از میزان تولید تا فروش، سودآوری و البته افزایش هزینهها که به زیان در بخشهای گوناگون منجر شد و با محدود شدن فعالیت کسبوکارها و حتی تعطیلی آنها در مقاطعی، امکان تأمین منابع برای انجام هزینههای مربوطه بهطور قابلتوجهی تحت تأثیر قرار گرفت.
رهبران در شرایط بد ساخته میشوند، یا نشان داده میشوند. کسبوکارها در شرایط بد به وجود میآیند و یا از بین میروند. همینالان باید تصمیم بگیرید در کدام گروه هستید. تصمیماتی که الآن میگیرید، میتواند موقعیت و جایگاه آتی شمارا مشخص کند. اکنون لحظه سرنوشتساز است و یک نقطه عطف برای جامعه، فرهنگ و همینطور اقتصاد است. یک دنیایی قبل از کووید 19 بود و یک دنیایی بعد از کووید 19 خواهد بود. این دودنیا تفاوت زیادی باهم دارند. این جنگ است. این جنگ ما است. جنگ نسل ما و زمان ما است. این دنیایی است که باهم نمیجنگیم، بلکه برای هم میجنگیم و نه با 1 بحران، بلکه با 3 بحران روبرو هستیم.
اول بحران فیزیکی ویروس کرونا که به شکل فیزیکی روی درصدی از مردم دنیا تأثیر گذاشته است و بحران دوم که افراد بسیاری را تحت تأثیر قرار داده، بحران ذهنی و روانی است. سومین بحران که روی همه تأثیر میگذارد و خیلی از ما آن را تجربه کردیم، بحران مالی به خاطر این اتفاقات پیشآمده است. بحران برای ما خیلی از چیزها را روشن کرده است. شرایط بد باعث میشود همهچیز را ساده کنیم و نشان میدهد که ما واقعاً چه کسی هستیم و برای چه کسی هستیم؟
در دوره 10 سؤال حیاتبخش از رهبران، دارن هاردی نویسنده کتاب موفق و پرفروش اثر مرکب، به کمک 90 دقیقه آموزش ویدئویی، 10 سؤالی که هر رهبری باید در شرایط بحرانی از خودش بپرسد تا بتواند تصمیمات مهم استراتژیک در شرایط بحرانی بگیرد، مطرح میکند. دارن هاردی در این دوره مثالهایی از شرکتها و سازمانهایی که توانستهاند در این شرایط بحرانی با استفاده از تفکر خلاق نهتنها به حیات خود ادامه دهند، بلکه توانستهاند رشد 10 برابری و حتی بیشتر از زمانی که در شرایط بحرانی قرار نداشتند، دست پیدا کنند، بیان میکند. این دوره برای ساختن ذهنهای قوی و مقاوم است، برای افرادی که تصمیم میگیرند که در این بحرانها استثنا باشند.
شما پس از مشاهده دوره 10 سؤال حیاتبخش از رهبران، توسط دارن هاردی یاد میگیرید که این سؤالات را از خود بپرسید، چرا 10 سؤال؟ چرا دارن هاردی جوابها را نمیگوید؟ چون ایدههای عالی از دل پرسیدن سؤالات عالی به وجود میآیند. شما میتوانید ایدههای جدیدی خلق کنید و برای این کار باید سؤالات عالی بپرسید، وقتی سؤال را پیدا کنید، جوابش نسبتاً ساده است، چون شما متخصص صنعت خودتان هستید.
رهبران کسبوکار، افراد با اهداف بزرگ میخواهند که از این برهه عبور کنند و بتوانند باقدرت از این بحران خارج شوند، تا بعدازاین بحران یک دستاورد بزرگ داشته باشند و قدم اول آگاهی است، روبرو شدن با خطر و درک آن، تا هشیارانه و با دقت به آن نگاه کنید و دوم اینکه بدانید در یکطرف آونگ خطر است و طرف دیگر فرصت است، اگر ندانید خطر چیست، نمیتوانید نوسان آونگ روی فرصت را ببینید، این دوره برای درک خطرات پیش رو و استفاده از فرصتها است.
-
آنچه در این دوره خواهید دید
-
بخش اول
-
بخش دوم
-
بخش سوم
خوب
بسیار عالی بود این درس و صحبت های فوق العاده و سوالات الهام بخش از این انسان انرژی بخش،پر از نکات کاربردی بودبخصوص سوال۶..خیلی خیلی ممنونم که با بزرگواری این درس درجه یک رو در اختیار ما قراردادین
بسیار عالی و کا بردی