مکنزی یک شرکت مشاوره مدیریت معروف در دنیاست و طبق تحقیقاتی که درباره علت شکست کسبوکارها انجام داده است، دلیل شماره یک شکست کسبوکارها را، عدم فروش کافی اعلام کرده است. بنابراین هرکس در هر جایگاهی که باشد، خواه در مقام دولتی، استاد دانشگاه یا شغل آزاد و غیره، به مهارت فروشندگی نیاز دارد. فروشندگی اولین و ضروریترین مهارتی است که باید یاد بگیرید و بلد باشید.
شما اگر فرد دولتی هستید باید بتوانید ایدههای خود را بفروشید، اگر استاد دانشگاه هستید باید دانش خود را بفروشید که دانشجویان به شما توجه کنند. یک معلم یا استاد ممکن است از دانش بالایی برخوردار باشد، اما توانایی برقراری ارتباط با دانشجویان خود را نداشته باشد، بنابراین دانش او موردتوجه قرار نمیگیرد.
اگر فقط بخواهید یک مهارت به فرزندان خودتان آموزش بدهید که برای تمامی عمرش کافی باشد، آن مهارت فروشندگی است. میراث مالی ممکن است از دست برود، اما مهارتی که شما به فرزندان خود یاد میدهید، کسی نمیتواند آن را برباید و یک میراث ماندگار خواهد بود.
بیش از 10 ماه از شیوع بیماری کرونا میگذرد و این ویروس علاوه بر اینکه موجب مرگ بسیاری از مردم در دنیا شده و هزینههای سنگینی را در حوزه سلامت تحمیل کرد، آسیبهای فراوانی نیز بر پیکره اقتصاد کشور وارد کرده است و صنوف مختلف براثر همهگیری کرونا دچار آسیبهای شدید اقتصادی و حتی رکود شدهاند. فروش و درنتیجه میزان درآمد حاصل از فروش کاهش یافته و بقا کسبوکارها با تهدیدات جدی روبرو شده است.
در کارگاه یکروزه 12 راهکار امتحان پس داده فروش در دوران کرونا، محمد مهدی ربانی مؤسس پلتفرم آموزشی ویدان، 12 راهکار کاملاً کاربردی و بومیسازی شده یعنی قابلاستفاده در ایران را، برای افزایش فروش در این دوران به شما آموزش میدهد. راهکارهایی که امتحان خودشان را پس دادهاند. لازم نیست شما همه 12 راهکار را برای افزایش فروشتان پیادهسازی کنید. تنها با استفاده از یک روش متناسب کسبوکارتان نیز میتوانید فروشتان را متحول کنید.
بسیاری از موارد موفق داخلی و خارجی، کارشان را در دوران رکود اقتصادی شروع کردهاند. بسیاری از افراد موفق دنیا، کارشان را در دوران رکود آغاز کردهاند. بسیاری از شماها ممکن است دلیل بیاورید که شرایط خوب نیست، تحریم است، کرونا است، قیمت ارز دارای نوسان است و غیره. باید بدانید دلیل موفقیت هر کسبوکاری، فروش بالا است، همانطور که دلیل شماره یک شکست هر کسبوکاری فروش پایین است. پس بهتر است دست از بهانهجویی بردارید و مهارت فروشندگی خودتان را ارتقا دهید. بهترین سرمایهگذاری در هر دورانی سرمایهگذاری روی خودتان است.
اقتصاد و تمامی تجارتها ماهیت چرخهای دارند، اما کلید موفقیت در درون شماست، واکنش شما در هر نقطه از چرخه، موفقیت شمارا تعیین میکند. اگر نتوانید در دوران رکود، فروش خوبی داشته باشید، در دوران رونق اقتصادی هم از سایر رقبا عقب خواهید ماند.
در هر تغییری فرصت و تهدید بهصورت همزمان وجود دارد، مهم این است که بتوانیم فرصتها را ببینیم و تهدیدها را به فرصت برای خودمان تبدیل کنیم.
-
بخش اول
-
بخش دوم
-
بخش سوم
-
اسلایدهای کارگاه موفقیت در فروش
اصلا فایلی وجود ندارد
سلام وقتتون بخیر مشاهده دوره رو بزنید و جلوی هر فایل دکمه پخش رو زده و از این دوره لذت ببرید