کتاب صوتی | اگر اول نباشی، آخر میشوی

1
درس
10
فایل
367
دقیقه
25000 تومان

کتاب اگر اول نباشی آخر می‌شوی، راه‌هایی برای به دست گرفتن بازار و شکست دادن رقبا است. نویسنده این کتاب گرنت کاردون و مترجم آن محمدمهدی ربانی است. ویدان با همکاری انتشارات نگاه نوین این کتاب صوتی را به علاقه‌مندان تقدیم می‌کند.

چگونه امکان‌پذیر است که در هنگام رکود اقتصادی و وضعیت نامساعد اقتصاد، بتوانیم پیشرفت کنیم و درآمد قابل‌توجهی داشته باشیم؟ آیا می‌توانیم کسب‌وکار خودمان را حفظ کنیم و مانع از ورشکستگی آن بشویم؟ بدون شک این کار چندان راحت و آسان نخواهد بود. علاوه بر این ما به یک برنامه راهبردی احتیاج داریم تا بتوانیم به چنین هدف مهمی دست پیدا کنیم. کتاب اگر اول نباشی آخر می‌شوی، کتابی است که به ما کمک می‌کند تا در دوران رکود اقتصادی موفق باشیم و بتوانیم ثروت خود را حفظ کنیم.

تاریخ نشان می‌دهد زمان شکوفایی بسیاری از افراد موفق همین ادوار مختلف افت یا رکود اقتصادی بوده است. در دوران رکود رسانه‌ها می‌کوشند بدترین اخبار ممکن را در جامعه منتشر کنند تا مخاطب بیشتری به دست آورند. در ادامه همه‌گیری این اخبار منفی و روحیه زدا باید سراغ این قانون روانشناسی رفت که می‌گوید افرادی که خودشان را مخالف وضع موجود نمایش می‌دهند شجاع‌تر و صادق‌تر به نظر می‌رسند.

در دوران رکود اقتصادی باید همه ما سفیر آگاهی و امیدواری باشیم و از گفتگو درباره نکات منفی و نیمه خالی لیوان بپرهیزیم. ذهن هر آنچه را که ما روی آن متمرکز شویم به خود جذب می‌کند. پس باید از اخبار منفی دوری کنیم.

 

اقتصاد ماهیت چرخه‌ای دارد و می‌توان آن را به فصول سال تشبیه کرد که همواره می‌چرخد، از بهار به تابستان و از تابستان به پاییز و از پاییز به زمستان و دوباره از زمستان به بهار می‌رسیم. ماهیت چرخه‌ای اقتصاد باعث می‌شود که دائم بازی عوض شود و بر این اساس نیاز باشد که ما خود را با آن شرایط وفق دهیم تا نه‌تنها باقی بمانیم بلکه بتوانیم رشد هم داشته باشیم.

کتاب اگر اول نباشی آخر می‌شوی، تلفیقی از روان‌شناسی، بازاریابی و اقتصاد است. این کتاب به‌طور ویژه به ما تأکید می‌کند که نباید به‌صورت غیر انتقادی به اخبار رسانه‌ها توجه کنیم. این کتاب تلاش می‌کند تا با زبانی ساده و عامیانه، مفاهیم مهم اقتصادی مانند قیمت را به ما توضیح دهد. درک این مفاهیم به ما کمک می‌کند تا بتوانیم چشم‌انداز بهتری از شرایط کلی اقتصاد در دوره‌های زمانی کوتاه مدت، میان‌مدت و بلندمدت ترسیم کنیم و با توجه به آن‌ها برای خودمان برنامه بریزیم. بخش مهم و اساسی این کتاب به بازاریابی مربوط می‌شود، با تکنیک‌های بازاریابی آشنا خواهیم شد و می‌آموزیم از کمپین‌های مؤثری برای بازاریابی بهتر استفاده کنیم. یاد می‌گیریم که چگونه مشتریان قابل‌قبول جدیدی را برای خود پیدا کنیم و همچنین می‌آموزیم تا از مشتریان قبلی خودمان استفاده کنیم.

این کتاب در 20 فصل نوشته‌ شده که فصل پایانی آن نوعی نتیجه‌گیری مفصل به‌حساب می‌آید. هنگامی‌که به فصل آخر رسیدیم، می‌توانیم یاد بگیریم که چگونه جایگاه خودمان را در بازار تضمین و تثبیت کنیم. این کتاب پس از انتشار به لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های روزنامه نیویورک‌تایمز راه پیدا کرده است.

اساتید دوره

گرنت کاردون

گرنت کاردون، نویسنده پرفروش روزنامه نیویورک تایمز است، که بیشتر به خاطر نام تجاری شخصی اش که در طول زمان در زمینه املاک و مستغلات و کسب و کار ایجاد کرده است، شناخته می‌شود.

مجله Forbes وی را در سال ۲۰۱۷ به عنوان تاثیرگذارترین اینفلوئنسر بازاریابی در دنیا اعلام کرد.

کاردون از افرادی نیست که ثروت خود را به ارث برده است، بلکه با تلاش کردن و زحمت کشیدن به آن رسیده است.
او نمونه ی بارزی است که اثبات می کند، وضعیت فعلی محدود به آنچه شما می توانید بدست بیاورید نیست.
کاردون با ارزش خالص ۳۰۰ میلیون دلاری خود، اکنون بر طبق نظر کارشناسان یک “الگوی نمونه” واقعی در دنیای املاک و مستغلات است.
در طی سالها او فعالیت های املاک و مستغلاتش را در کنار فروش دوره های آنلاین همراه کرد. وی با جذب مخاطبان گسترده در کانال یوتیوب خود، به شهرت رسید.

وی دو بار برای کتاب‌های 10X Rule (قانون ده برابر) و If You’re Not First, You’re Last (اگر اول نباشید، آخر می شوی) در صدر پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفته است.
کتاب قانون ده برابر وی به عنوان یکی از شاخص‌ترین کتاب‌های دنیای کسب‌وکار و فروش در دنیا شناخته می‌شود.

person
mail