نوشتن تیتر برای بازاریابی و تبلیغات
پیش گفتار
آنچه در این دوره خواهیددید.
مقدمه
خوش آمدید
چه چیز باید بدانید؟
محتوا
عناوین اصلی محتواها از کجا می آید؟
توجه خواننده خود را جلب کنید
عناوین اصلی را منحصر به فرد، مفید، بسیار دقیق و در اسرع وقت درست کنید
عناوین اصلی را مختصر نمایید
سبک
عناوین اصلی را سرگرم کننده طراحی کنید
از زبانی زنده در عناوین اصلی خود استفاده کنید
هنگامی که عناوین اصلی را می نویسید، دقیق باشید
در عناوین اصلی از افعال فعال استفاده کنید
روندها در نوشتن عناوین اصلی
فوت و فن کار
استفاده از حروف بزرگ در عناوین اصلی
نقش نشانه گذاری در عناوین اصلی
چگونه می توان از عناوین فرعی استفاده کرد؟
ملاحظات مربوط به بهینه سازی موتور جستجو در نوشتن عناوین اصلی
نتیجه گیری
گام های بعدی
امروزه به خاطر وبلاگها، مقالات خبری، ایمیلها و انتشارات مطبوعاتی هیچ کمبودی ازنظر اطلاعات نوشتاری که دریافت میکنید وجود ندارد. پس اگر جزء کسانی هستید که میخواهید توجه خواننده را به خود جلب کنید، و پیامتان شنیده شود باید بدانید چگونه میشود یک تیتر یا عنوان معرکه نوشت.
دیوید اُگیلوی که در دنیا به پدر علم تبلیغات و نوشتن تیترهای جذاب تبلیغاتی و متن های جذاب برای تبلیغات مشهور است جمله ای کلیدی دارد که تکلیف همه نویسندگان محتوا خصوصاً تبلیغ نویس ها و نویسندگان تیترهای جذاب تبلیغاتی را روشن کرده است: «هدف یک پیام یک چیز است و آن هم چیزی جز فروش نیست».
ادوارد اشمیت نویسنده قدیمی و کارکشته نیز در وصف نوشتن تیترهای جذاب و نقش تیتر در محتوا می گوید: «مهمترین وظیفهای که تیتر بر عهده دارد، متقاعد کردن مخاطب است».
استارشاین راشل روزنامهنگار و مدرس درزمینهٔ نگارش متون است. او در این دوره به شما آموزش میدهد که چگونه عنوانهایی بنویسید که برای خواننده هیجانانگیز، صحیح و غیرقابل مقاومت باشد و همچنین میآموزید محتوای عنوانهای شما شامل چه مواردی باشد و چه مواردی مطرح نشود و از چه سبک و کلماتی باید استفاده کنید تا برای خواننده جذاب باشد و در پایان کار ویرایش فنی انجام میگیرد، یعنی قوانین ساختاری که به رعایت گرامر، حفظ ظاهر حرفهای عنوان و دیده شدن در موتورهای جستجو مربوط میشود. این عنوان است که باعث میشود خواننده تصمیم بگیرد که میخواهد زمان خود را صرف خواندن متن کند یا خیر، پس اگر واقعاً متن شما ارزش خواندن را دارد باید برای جلبتوجه مخاطب زحمت بکشید ولی برای استاد شدن در این زمینه لازم نیست حتماً هنرمند باشید.
مباحث دوره «نوشتن تیتر برای بازاریابی و تبلیغات» عبارتاند از:
محتوا، عناوین اصلی محتواها از کجا میآید؟، توجه خواننده خود را جلب کنید، سبک، عناوین اصلی را سرگرم کننده طراحی کنید، روندها در نوشتن عناوین اصلی، فوتوفن کار، چگونه میتوان از عناوین فرعی استفاده کرد؟
اساتید دوره

استارشاین راشل
استارشاین راشل استاد روزنامه نگاری ، نویسنده مجله ، ستون نویس برنده جوایز است.
او فارغ التحصیل UCLA شد و قبل از پیوستن به سانتا باربارا نیوز پرس به عنوان خبرنگار خبر ، منتقد تئاتر و موسیقی راک ، نویسنده روز یکشنبه و نویسنده معاون ویژگی ها برای هالیوود ریپورتر بود.
ستون سندیکای وی موفق به کسب یک جایزه مقام اول از انجمن ناشران روزنامه کالیفرنیا شد ، و او یک جایزه CNPA در رتبه دوم برای گزارش های تجاری- مالی دارد.