استراتژی خلق برند

مالکوم گلدول زمانی گفته بود که واژه‌ی برند مثل واژه‌ی آفریقاست و می‌تواند معانی زیادی داشته باشد که همگی آن‌ها مهم و درعین‌حال بسیار متفاوت از یکدیگر هستند. اگر تصورتان از آفریقا داخل شهر ژوهانسبورگ است درحالی‌که تصور مخاطبتان مراکش است در این صورت گفتگوی شما چندان سازنده از آب درنخواهد آمد.

برند نیز به همین صورت است. وقتی به برند اشاره می‌کنیم، بعضی‌ها به لوگو، بعضی‌ها به تبلیغات و بقیه نیز به اسامی برندها و شبکه‌های اجتماعی فکر می‌کنند. همه‌ی این‌ها از عناصر تشکیل‌دهنده‌ی برند هستند.

اما استراتژی برند کمک می‌کند تا از همگی این‌ها به‌صورت متمرکز استفاده کنید تا خودتان معرف تجارتتان باشید و اجازه ندهید بازار آن را تعریف کند.

داشتن برند عالی، ارزش کسب‌وکار شما را افزایش می‌دهد. برند به مشتری کمک می‌کند تا کار شما را به‌خوبی ببینند، به آن علاقه‌مند شده و به آن وفادار بمانند. علاوه بر این، برندهای عالی به افراد کمک می‌کند تا بدانند چه محصولاتی را باید در اولویت قرار داده و خرید چه چیزهایی را به آخر موکول کنند.

چطور برندتان را از برندهای دیگر متمایز می‌کنید؟ راهش این است که یک استراتژی برند بسازید و البته هدف از این ویدان هم همین است.

لیندسی پیدرسن کارشناس برتر برندینگ و بنیان‌گذار شرکت استراتژی برند آیرون کلد و متخصص کالاهای مصرفی و بسته‌بندی است و هم‌اکنون همراه با مدیران برای طراحی استراتژی برند متمایز و قابل تملک کار می‌کند تا آن‌ها بتوانند به تجارت خود امکان رشد بدهند و هدایتش کنند.

او در این ویدان قصد دارد به شما کمک کند تا از برندتان به‌عنوان یک عامل تقویت‌کننده‌ی رشد معنادار در تجارتتان استفاده کنید. به‌عنوان یک بازاریاب چیزهای زیادی وجود دارد که می‌توانید بر روی آن تمرکز کنید. با یک استراتژی برند حساب‌شده می‌توانید مطمئن شوید که زمان، انرژی و پولتان روی چیزهایی متمرکز است که بیش از همه در راستای ستاره‌ی شمالی شما قرار دارند.

موضوعات مطرح‌شده در این ویدان:

استراتژی برند چیست؟

چارچوب استراتژی شما:

آماده‌سازی، گوش دادن، گردآوری

ایجاد وعده‌ی نام تجاری:

تحلیل کردن، نردبان، بیانیه‌ی جایگاه سازی

ایجاد شخصیت نام تجاری خود:

شخصیت برند، شخصیت و صداقت، حدود برند

فعال‌سازی استراتژی:

خیاط، معرفی خلاقانه، ارزیابی خلاقیت

قدم به عقب:

چهار P کاربردی، شروع، توقف و پیگیری برنامه، قدم‌های بعدی

 

 

6
درس
17
فایل
60
دقیقه
63000 تومان

اساتید دوره

لیندسی پدرسن

لیندسی پدرسن متخصص برند در زمینه استراتژی برند در شرکت Ironclad است.

لیندسی به عنوان یک متخصص باتجربه برند با رویکردی علمی و سخت گیرانه در برندسازی، به مدیران کمک می کند تا با توجه به جایگاه همه جانبه برند Ironclad به رشد هدفمندی دست یابند. او قبل از فعالیتش در واحد استراتژی برند Ironclad مدیر برند Clorox بود که در آنجا تجارت های میلیاردی و پیشرفته ای را برپا کرد و گروه جدیدی را از Clorox Bleach گرفته تا Armor All و Brita وارد بازار نمود.

او در حال حاضر از یک رویکرد مدیریت عمومی در ایجاد استراتژی برند برای مشتریانش-یا همان مدیران تجاری که در تلاش برای رسیدن به رشد و پیشرفت هستند- استفاده می کند. او با استفاده از متد انحصاری Ironclad خود یک استراتژی برند طراحی می کند که با کمک آن کسب و کارها به بهترین شکل پیش می روند و مدیران نیز توانایی این را پیدا می کنند که با هدف، شفافیت و تمرکز ترقی کنند.

این ویدان را به همه مدیران و کارآفرینانی ک به دنبال ساخت برند مستحکم و سودآور هستند توصیه می کنیم.

دوره های پیشنهادی

نظرات درباره استراتژی خلق برند (4 نظر)

جالب بود و نکات خوبی داشت. کمتر کسب و کاری توی ایران به این نکات توجه میکنه یا اجرایی میکنه. توی این تعطیلات کرونایی بهترین کاری بود که کردم. مرسی ویدان!
سیاوش شماعیل زاده - 29 اسفند 1398
سلام وقت بخیر هزینه این آموزش با 60%تخفیف می.شه 14000فکر کنم اشتباه محاسبه نمودید
9034 - 12 مرداد 1398
خیلی به درد بخور بود.ممنون
861 - 16 خرداد 1398
نکات بسیار خوبی تو این ویدان هست. سادە گویا و صریح. روش هوشمندانه ایست بدای آموزش درود بر شما
861 - 16 خرداد 1398
person
mail