اصول بازاریابی در چرخه عمر
پیش گفتار
آنچه در این دوره خواهیددید.
مقدمه
خوش آمدید
پیش از آن که با بازاریابی مبتنی بر چرخه عمر شروع کنید
چرخه عمر بازاریابی چیست؟
استراتژیهای خود را مقدم بر تاکتیکها قرار دهید
یک خط شروع برای چرخه عمر تعیین کنید
درک تفکر مبتنی بر چرخه عمر
پایان کار را از آغاز در ذهن داشته باشید
خط سیر به عنوان رفتار
نتایج
روش ساعت شنی بازاریابی
چهارچوب ساعت شنی
به عنوان استراتژی بازاریابی
به عنوان یک کمپین
به عنوان ارائه یک محصول یا خدمت به بازار
به عنوان یک اقدام جدید داخلی
طراحی ساعت شنی چرخه عمر محصولتان
نقشه نقاط تماس سیر تجربه را ترسیم کنید
اهدافی برای سیر تجربه تعیین کنید
ساعت شنی بازاریابی خودتان را مهندسی معکوس کنید
تیم خود را در سیر تجربه درگیر کنید
مراحل و چرخه
مروری بر مراحل چرخه عمر
بازاریابی، فروش و خدمات
از محتوا برای هدایت سیر تجربه خود استفاده کنید
ساختن ساعت شنی چرخه عمر محصول شما
ساعت شنی را پر کنید
تجربه مشتری ۹۰ روز نخست
حفظ انرژی کلید هر حرکتی است
از مشتریان بخواهید تا سیر تجربه را دوباره تکرار کنند
پیوند با مدیریت روابط با مشتریان
از نردبان ۸۰-۲۰ همراه با مشتریان استفاده کنید
نتیجه گیری
گامهای بعدی
بازاریاب های امروزی با خریدارانی طرف هستند که در تمام مواقع اطلاعات و گزینه های بسیار زیادی در اختیار دارند. بازاریابی چرخه ی عمر که وادارتان می سازد تا هر مرحله از سفر مشتری را به دقت بررسی کنید با ایجاد امکان زمینه سازیِ رفتاری که به سودآوری، وفاداری مشتری و خریدهای مجدد وی می انجامد، میتواند کمکتان کند تا در این عرصهی در حال تکامل عملکرد هوشمندانهتری داشته باشید. در این دوره به جان جانسچ، متخصص بازاریابی، بپیوندید که به بررسی مبانی بازاریابی چرخه ی عمر میپردازد. جان چیستیِ بازاریابی چرخه ی عمر و مزایای کاربرد این رویکرد را توضیح میدهد. وی چهارچوب ساعت شنی بازاریابی را به طور دقیق توضیح داده و چگونگیِ یافتن و جذب مشتری، ارائه ی تاثیرگذار خدمات به وی، و بازیابیاش در طول زمان را شرح میدهد. جان همچنین کمکتان میکند تا یک ساعت شنی مشتری برای سازمان تان ساخته و از دورن لنزهای بازاریابی، فروش و ارائه ی خدمات به آن نگاه کنید.
مباحث عبارتند از:
- ایجاد مبنایی برای چرخه ی عمر؛
- درک تفکر چرخه ی عمر؛
- شروع کار با در نظر گرفتن پایان آن؛
- روش ساعت شنی بازاریابی؛
- نگاشت نقاط تماس سفر مشتری؛
- تعیین اهداف سفر؛
- مهندسی معکوس ساعت شنی بازاریابی تان؛
- درگیر ساختن تیم تان در این سفر؛
- مرور کلیِ مراحل چرخه عمر؛
- استفاده از محتوا برای هدایت سفرتان؛
- تجربه ی مشتری در 90 روز نخست؛
وادار ساختن مشتری به شروع دوباره ی این سفر.
اساتید دوره

جان جانسچ
جان جانسچ مشاور بازاریابی، سخنران و نویسندهی پرفروش این کتابها است: داک تپ مارکتینگ: کارآمدترین راهنماییهای دنیا برای بازاریابی کسبوکارهای کوچک، فروش داک تپ: مثل یک بازاریاب فکر کن- مثل یک سوپراستار بفروش، محرکِ متعهد: کاری کنید دنیا ارزشش را داشته باشد، و محرک مراجعه: به کسبوکارتان یاد دهید تا خودش بازاریابی کند.
جان بنیانگذارِ سیستم داک تپ مارکتینگ و شبکهی مشاورهی بازاریابی داک تپ است که به مشاوران بازاریابی کسبوکارهای کوچک در سراسر جهان آموزش میدهد و به آنها مدرک اعطا میکند. بهعلاوه، او همیشه به مسئولان کسبوکارهای کوچک و متوسط مشاوره میدهد و به آنها کمک میکند برنامههای بازاریابیشان را تدوین کنند و بازاریابی سازمانیافتهای را ایجاد کنند که مسیر را برای رشدِ مداوم هموار میکند.
هافینگتون پست جان را یکی از صد نفری میداند که حتماً باید در توئیتر فالو شوند، و فوربز بازاریابی داک تپ را در فهرست 100 سایت برتر کارآفرینی قرار داده است. وبلاگِ او یکی از وبلاگهای محبوب فوبز برای بازاریابی و کسبوکارهای کوچک است، و Fast Company پادکست او، یکی از 10 بازاریابی برتر در iTunes، را از چیزهایی میداند که «حتما باید گوش داد».
او در زمینه بازاریابی با American Express OPEN Forum همکاری میکند و یکی از محبوبترین برگزارکنندگان ورکشاپ و وبینار برای سازمانهایی، مانند امریکن اکسپرس، Intuit، وریزون، اچپی و Citrix است. اقداماتِ عملی جان در کسبوکارهای کوچک منبعی برای نشریاتی مانند وال استریت ژورنال، نیویورک تایمز و CNNMoney است.
دوره های پیشنهادی


اصول طلایی مشتری یابی بری رسیدن به فروش بالا



بازاریاب ثروتمند - راز 500 میلیون دلاری تی هارو آکر



بازاریابی در رسانه های اجتماعی برای کسب ثروت





چگونه یک متن بازاریابی بی نظیر و موثر بنویسیم؟

بازاریابی محتوا | شخصی سازی تجربه مشتری

موفقیت در بازاریابی محتوا با کمک رسانه های اجتماعی

