چگونه کارهای مان را به دیگران تفویض کنیم؟
پیش گفتار
آنچه در این دوره خواهیددید.
مقدمه
خوش آمدید
چیزی که باید بدانید
ذهنیت تفویض اختیار
چه چیزی باعث می شود تفویض اختیار نکنیم و چرا این گونه است؟
وقتی انجام وظایفی به شما واگذار می شود
انجام چه وظایفی را باید به دیگران واگذار کنید؟
چک لیست: چه چیزی را میتوانید تفویض کنید؟
گزینه های تفویض اختیار
چگونه می توان فردی را استخدام کرد که بتوان کار را به او واگذار کرد؟
واگذاری انجام وظایف به کارمندان مستقیمتان
چگونه می توان خارج از زنجیره فرماندهی انجام وظایف را به کسی واگذار نمود؟
فوت و فن تفویض اختیار
پایه تفویض اختیار به دیگران را بنا نهید
چگونه می توان به طور کارآمد با دیگران ارتباط برقرار کرد؟
نظام های پاسخگویی ایجاد کنید
وقتی کسی اشتباهی می کند
نتیجه گیری
گام های بعدی
این روزها، همگی طاقت مان طاق شده است. نمی توانیم زمان بیشتری به دست آوریم و تعهدات شغلی مان دست از سرمان بر نمی دارند. تنها پاسخ پیش رو، واگذاری کارها است. به موازات اینکه پل های ترقی را در سازمانتان طی می کنید، واگذاری کارها کلید موفقیت شما به عنوان یک مدیر می شود. اما حتی اگر کناری ایستاده و هیچ زیر دستی هم ندارید، باز هم بعضی وقتها مجبور خواهید شد بعضی کارها را به همکارانتان بسپارید که ممکن است آزار دهنده هم باشد. شیوه ی درست کمک گرفتن از دیگران و در عین حال حفظ سطح بالای استانداردهای کیفیتان را بیاموزید. دوری کلارک نحوه ی ایجاد ذهنیت درست واگذاری کارها بدون نیاز به مدیریت خرد را توضیح می دهد. سپس به مرور سه روش واگذاری کارها می پردازد: به کار گرفتن منبعِ تخصیص یافته؛ واگذاری کار به فرد زیردست؛ یا استفاده از فردی که بیرون از سلسله مراتب اداری است. وی نحوه ی پیگیری کارهایی که واگذار کرده اید و چگونگیِ اقدام مناسب در صورتی که آن شخص مرتکب اشتباه شود را نشان تان میدهد. علاوه بر این، یاد میگیرید که واگذاری کارها چطور میتواند به افزایش میزان اثرگذاری و کسب نتایج بهتر در آینده، کمک کند.
اساتید دوره

دوری کلارک
دوری کلارک استراتژیست بازاریابی و سخنران حرفه ای است که در دانشکده تجارت Fuqua دانشگاه دوک آموزش می دهد. او نویسنده کارآفرینی شما، بازآفرینی شما و ایستادگی است. سخنگوی پیشین مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری، نیویورک تایمز او را به عنوان "متخصص در بازسازی خود و کمک به دیگران" در زندگی خود را توصیف کرد.