چگونه کارهای مان را به دیگران تفویض کنیم؟

5
درس
12
فایل
35
دقیقه
39000 تومان

پیش گفتار

play_arrow
آنچه در این دوره خواهیددید.
-
play_circle_outlinepause_circle_outline

مقدمه

play_arrow
خوش آمدید
0:38 - 1.6 مگابایت
play_circle_outlinepause_circle_outline
play_arrow
چیزی که باید بدانید
1:30 - 3.8 مگابایت

ذهنیت تفویض اختیار

play_arrow
چه چیزی باعث می شود تفویض اختیار نکنیم و چرا این گونه است؟
3:27 - 9.2 مگابایت
play_arrow
وقتی انجام وظایفی به شما واگذار می شود
3:23 - 8.9 مگابایت
play_arrow
انجام چه وظایفی را باید به دیگران واگذار کنید؟
2:56 - 7.9 مگابایت
picture_as_pdf
چک لیست: چه چیزی را میتوانید تفویض کنید؟
- 1 مگابایت

گزینه های تفویض اختیار

play_arrow
چگونه می توان فردی را استخدام کرد که بتوان کار را به او واگذار کرد؟
3:20 - 8.9 مگابایت
play_arrow
واگذاری انجام وظایف به کارمندان مستقیمتان
3:08 - 8.3 مگابایت
play_circle_outlinepause_circle_outline
play_arrow
چگونه می توان خارج از زنجیره فرماندهی انجام وظایف را به کسی واگذار نمود؟
3:20 - 8.8 مگابایت

فوت و فن تفویض اختیار

play_arrow
پایه تفویض اختیار به دیگران را بنا نهید
3:18 - 8.8 مگابایت
play_arrow
چگونه می توان به طور کارآمد با دیگران ارتباط برقرار کرد؟
2:02 - 5.4 مگابایت
play_arrow
نظام های پاسخگویی ایجاد کنید
2:24 - 6.2 مگابایت
play_arrow
وقتی کسی اشتباهی می کند
3:47 - 10.1 مگابایت

نتیجه گیری

play_arrow
گام های بعدی
1:25 - 3.7 مگابایت
play_circle_outlinepause_circle_outline

این روزها، همگی طاقت مان طاق شده است. نمی توانیم زمان بیشتری به دست آوریم و تعهدات شغلی مان دست از سرمان بر نمی دارند. تنها پاسخ پیش رو، واگذاری کارها است. به موازات اینکه پل های ترقی را در سازمانتان طی می کنید، واگذاری کارها کلید موفقیت شما به عنوان یک مدیر می شود. اما حتی اگر کناری ایستاده و هیچ زیر دستی هم ندارید، باز هم بعضی وقت­ها مجبور خواهید شد بعضی کارها را به همکاران­تان بسپارید که ممکن است آزار دهنده هم باشد. شیوه ­ی درست کمک ­گرفتن از دیگران و در عین حال حفظ سطح بالای استانداردهای کیفی­تان را بیاموزید. دوری کلارک نحوه ­ی ایجاد ذهنیت درست واگذاری کارها بدون نیاز به مدیریت خرد را توضیح می­ دهد. سپس به مرور سه روش واگذاری کارها می­ پردازد: به کار گرفتن منبعِ تخصیص یافته؛ واگذاری کار به فرد زیردست؛ یا استفاده از فردی که بیرون از سلسله مراتب اداری است. وی نحوه ­ی پیگیری کارهایی که واگذار کرده­ اید و چگونگیِ اقدام مناسب در صورتی که آن شخص مرتکب اشتباه شود را نشان ­تان می­دهد. علاوه بر این، یاد می‌گیرید که واگذاری کارها چطور می‌تواند به افزایش میزان اثرگذاری و کسب نتایج بهتر در آینده، کمک ‌کند.

 

 

اساتید دوره

دوری کلارک

دوری کلارک استراتژیست بازاریابی و سخنران حرفه ای است که در دانشکده تجارت Fuqua دانشگاه دوک آموزش می دهد. او نویسنده کارآفرینی شما، بازآفرینی شما و ایستادگی است. سخنگوی پیشین مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری، نیویورک تایمز او را به عنوان "متخصص در بازسازی خود و کمک به دیگران" در زندگی خود را توصیف کرد.

نظرات درباره چگونه کارهای مان را به دیگران تفویض کنیم؟ (1 نظر)

با سلام بدینوسیله رضایت و تشکر خود را در ارائه این دوره کوتاه مدت و بسیار مفید اعلام میدارم.متاسفانه مدیرانی که در تفویض اختیارات به رده های پایین تر بدلایل مختلف از جمله ترس از دست دادن پست واهمه دارند اصل تفویض امور به دیگران را اجرا نمیکنند و نتیجه آن لطمه به سازمان است.من شخصا در بیشتر حوزه های کاری که از نظر اهمیت اولویت بندی شده اند سعی میکنم کارها را به رده های پایین تر واگذار کنم و بعضا از این کار هم سود برده ام و همه ضرر .جایی که با آگاهی کار رو تفویض کرده ام ( اطلاع از توانایی شخص) واقعا نتیجه مطلوب گرفته ام و در بعضی موارد نتیجه عکس.خلاصه اینکه تفویض اختیارات باید براساس فاکتورهای مهم از جمله شناخت از توانایی افراد ، علاقه و انگیزه فرد جهت پیشرفت و ارتقا در کار ، اعتماد متقابل و غیره است.
36969 - 2 تير 1399
person
mail