دوره حرفه ای رفتار سازمانی

  • چهار شنبه 8 فروردين 1403
  • 173
  • 3
  • 0.0
توضیحات دوره

چرا برخی رهبران اثربخش‌تر از دیگران هستند؟ چرا برخی تیم‌ها خیلی بهره‌ور هستند؟ چرا افراد ترجیح می‌دهند ارتباطشان را با راه‌های متفاوتی انجام دهند؟ چرا برخی از وظایف و کارها اشتیاق را به دنبال دارد و گاهی برخی از اقدامات بی‌خیالی و بی‌اعتنایی را به دنبال دارند؟ این‌ها سؤالات رفتاری است در حوزه رفتار سازمانی که در این دوره حرفه‌ای رفتار سازمانی به آن‌ها پاسخ داده خواهد شد.

فرض کنید در شغل رؤیایی خودتان استخدام می‌شوید. حال این شغل می‌تواند هرچه باشد. خیلی هیجان‌زده هستید و کار را باانرژی و انگیزه خیلی بالایی آغاز می‌کنید. بعد از گذشت یک سال به نظر می‌رسد که همه‌چیز عالی پیش رفته و شرکت و محصولاتش را دوست دارید و همین‌طور فکر می‌کنید با همه تو شرکت خوب کنار می‌آیید، حتی با رئیستان خوب هستید و بااینکه خیلی سرتان شلوغ است و ساعات طولانی کار می‌کنید و حتی برخی آخر هفته‌ها سرکار می‌روید، برایتان مهم نیست چون شغلتان خیلی رضایت‌بخش است. حال شک و ناراحتی لحظه‌ای را تصور کنید که یک صبح دوشنبه بارانی که مثل همیشه صبح زود سرکار می‌آیید، رئیس شمارا به دفترش صدا می‌زند و به شما می‌گوید که اخراج هستید، چطور چنین چیزی ممکن است؟ جواب خیلی ساده است، شما سازمانتان را درست نشناخته‌اید و یاد نگرفته‌اید به‌عنوان عضوی از آن، عملکردی اثربخش داشته باشید و اولین نفر هم نیستید که در آن سازمان این اشتباه را مرتکب می‌شود.

رفتار سازمانی چیست؟ انسان‌ها موجوداتی اجتماعی هستند و رفتارهای انسانی در سازمان‌ها معمولاً از یک سری الگوهای مشخص پیروی می‌کنند. حوزه رفتار سازمانی برای این شکل‌گرفته است که به این الگوها بپردازیم و اقداماتی خلق کنیم برای کسب بهترین نتایج از افراد در محیط کار. درک رفتار سازمانی به خلق قدرت مردمی برمی‌گردد. ما به دانش مردمی نگاه می‌کنیم و بعد از یافته‌های خودمان استفاده می‌کنیم تا ابزارهایی را شکل دهیم و افراد را در بهترین جایگاه‌هایی که منجر به موفقیت می‌شود قرار دهیم.

وقتی شما عضو یک سازمان می‌شوید، هیچ‌کس از این اصول با شما حرف نمی‌زند و وقتی در یک کار پر تقاضا و سخت کار می‌کنید، خیلی سخت است که بتوانید رد همه کارهایی که باید انجام دهید تا موفق شوید و دیگران را به موفقیت برسانید از دست ندهید.

در دوره حرفه‌ای رفتار سازمانی، کلینتون الانگنکر مشاور مدیریتی فعال و مربی و مدرس این دوره، به شما اقداماتی را آموزش می‌دهد که برای موفقیت شما در درون یک سازمان خیلی مهم هستند، هم به‌عنوان یک کارمند و هم به‌عنوان یک رهبر. او در این دوره به شما آموزش می‌دهد که رهبران و افراد حرفه‌ای چه‌کار می‌توانند بکنند و چه‌کار باید بکنند تا بهترین عملکرد را از افرادی که در سازمانشان کار می‌کنند، بگیرند. در این دوره مسائل کلیدی که می‌تواند اثر بگذارد روی توانایی‌های شما برای انجام کارها و کسب موفقیت درجاهایی که موفقیت لازم است، تحت عنوان عوامل قدرت، آموزش داده می‌شود.

موضوعاتی که در دوره حرفه‌ای رفتار سازمانی آموزش داده می‌شود عبارت‌اند از: دستیابی به نتایج دلخواه در سازمان خود، ارزش رهبری برتر، هوش هیجانی در محیط کار، هنر ارتباطت مؤثر، ارزیابی عملکرد-انگیزه، موفقیت با کار تیمی، کوچینگ از راگبی تا هیئت‌مدیره، درک روابط قوی، حل بحران در محیط کار، شکست اخلاقی رهبران موفق، رهبری تغییرات واقعی در سازمان، یادگیری مادام‌العمر برای موفقیت شغلی

یکی از ابعاد رفتار سازمانی تأثیر شخصیت خود فرد بر نوع رفتار وی در سازمان است. باید گفت شخصیت فرد به‌نوبهٔ خود بسیاری از تفاوت‌های رفتاری افراد در سازمان را توجیه می‌کند. اینکه فرد درون‌گرا باشد یا برون‌گرا به‌سادگی بخشی از رفتارها و نوع تعاملات فرد در سازمان را توجیه می‌کند. اینکه عزلت گزین باشد یا برتری‌طلب باشد و یا مهر طلب، همگی در نوع رفتار فرد تأثیرگذار هستند. لذا مدیر یک مجموعه باید بتواند به‌خوبی محیطی برای تعامل سازندهٔ افراد با شخصیت‌های مختلف ایجاد کند. تا بتواند محیطی پویاتر و امیدبخش را برای افراد بسازد. تا افراد با اخلاق و رفتارهای متفاوت بتوانند در آن به حداکثر کارایی خود دست یابند. هر مدیر باید یاد بگیرد که اولاً چه افرادی را دورهم گرد بیاورد و استخدام کند که تیمش را تشکیل دهد. دوما خودش چطور با آن‌ها رفتار کند و درنهایت رفتار آن‌ها را چطور هدایت و کنترل کند. بر اساس این اهداف رفتار سازمانی، مدیر اقدام به یادگیری دانش رفتار سازمانی می‌کند.

هدف از دوره حرفه‌ای رفتار سازمانی این است که کمک کند مجموعه‌ای از ابزارهای کلیدی و کاربردی را برای خودتان خلق کنید که توانایی‌های شمارا در کسب نتایج با افرادی که با آن‌ها کار می‌کنید، بهبود ببخشد و همچنین متوجه شوید که این ابزارهای کلیدی در حوزه‌های دیگری از زندگی شما می‌توانند مفید واقع شوند.

مدیریت رفتار سازمانی را می‌توان جزء مهم‌ترین و زیربنایی‌ترین درس‌ها در دوره‌های مدیریتی دانست که مدت‌هاست تقریباً در تمامی دوره‌های مدیریتی در سراسر جهان، تدریس می‌شود. رفتار سازمانی باعث می‌شود، رهبر سازمان یک مزیت رقابتی را با افرادش بسازد و این مهارت حیاتی برای موفقیت کسب‌وکارها در قرن 21 است.

درس های دوره
  • دستیابی به نتایج دلخواه در سازمان خود

  • ارزش رهبری برتر

  • هوش هیجانی در محل کار

  • هنر ارتباطات موثر

  • ارتباط عملکرد-انگیزه

  • موفقیت با کار تیمی

  • کوچینگ (مربیگری) از راگبی تا هیئت مدیره

  • درک روابط قوی

  • حل بحران در محیط کار

  • شکست اخلاقی رهبران موفق

  • رهبری تغییرات واقعی در سازمان

  • یادگیری مادام العمر برای موفقیت شغلی

  • منابع تکمیلی

  • جزوه دوره رفتار سازمانی

دیدگاه کاربران (2)
  • کاربر شنبه 23 مهر 1401

    نکات ارزشمندی ارائه شده، باسپاس فراوان

  • کاربر شنبه 23 مهر 1401

    با سلام. در مورد ترجمه این اثر؛ تن صدا، سرعت خواندن و نحوه خواندن مطالب مناسب نیست و باعث خستگی شنونده می‌شود. با سپاس

1٬990٬000تومان
  • 12ویدیو
  • 2فایل
  • 379دقیقه
اطلاعات کلی دوره
  • مدرس کلینتون الانگنکر
  • تعداد درس‌ها 1 درس
  • تعداد فایل آموزشی 2 فایل
  • زمان دوره 379 دقیقه
  • سطح دوره جامع